Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vårprosjektet mitt: "Komme på nett med Ventelo"


Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått ny internettleverandør, nemlig ventelo. Har koblet opp alt, men får ingen internett. Det er 3 lys på modemet.

 

- Power lyser som det skal

- Link lyser som det skal

- Data lyser ikke

- PC lyser

 

Mao, så er jeg vel koblet til sentralen, men det blir ikke overført noen data? Har tegnet opp oppsettet, kanskje litt rotete, men man ser hvertfall koblingene.

 

Så, ligger feilen hos Ventelo, eller meg? Og hva kan jeg isåfall gjøre for å fikse?

 

Får ingen IP-adresse btw.

 

159883.jpeg

Endret av fakey™
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ventelo...jada beste nettleverandøren som finnes...

At de i det heletatt ikke tok seg bryet med å sjekke at du får IP fra sentralen (noe som tar ca 20 sec) sier mer om denne nettleverandøren enn noen andre. Glad jeg endelig fikk byttet til en annen!. Kos deg med 3 MND oppsigelse osv. den dagen du gir opp ventelo grunnet rot/fakturafeil/nettfeil!

 

Men for å hjelpe litt etter en liten tirade mot Ventelo. Enkleste er å plugge seg rett i modem uten splitter for å fjerne eventuelle feilkilder på koblinga. 1 kabel rett i modem fra vegguttak til modem, fra modem til pc.

Endret av Tydeus
Lenke til kommentar
Ventelo...jada beste nettleverandøren som finnes...

At de i det heletatt ikke tok seg bryet med å sjekke at du får IP fra sentralen (noe som tar ca 20 sec) sier mer om denne nettleverandøren enn noen andre. Glad jeg endelig fikk byttet til en annen!. Kos deg med 3 MND oppsigelse osv. den dagen du gir opp ventelo grunnet rot/fakturafeil/nettfeil!

Merker jeg begynner å bli skeptisk. Har hørt mye dritt om Ventelo nå.

 

Men for å hjelpe litt etter en liten tirade mot Ventelo. Enkleste er å plugge seg rett i modem uten splitter for å fjerne eventuelle feilkilder på koblinga. 1 kabel rett i modem fra vegguttak til modem, fra modem til pc.

Har prøvd det og, men ingen forskjell.

 

Kun splitter skal være koblet til telefonuttak i veggen, ikke telefon og splitter.

Det skal vel ikke ha så mye å si? Må jo uansett koble telefonen der for å få den til å virke. Prøvde uten nå, men ingen forskjell.

Lenke til kommentar

På onsdag fant de ut at vi var for langt fra sentralen (!)

 

De sa de skulle ordne det med å leie "plass" på Telenors sentral, og de hadde satt det opp som en hastesak så det skulle gå fort. Har ikke hørt noe hittil, selvom jeg har purra.

 

Sinnsykt imponerende for å si det mildt.

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig si at tegningen din var forferdelig :p

 

Hvis jeg skjønner tegningen din riktig, så har du laget en loop i telefon-sakene dine.

 

Husk at du ikke kan ha telefoner på linja som ikke er koblet inn ETTER splitteren. Dersom du har det vil du ofte oppleve at du faller av internett hvis telefonen ringer. Linja inn i huset skal gå inn i splitteren, og ingen telefoner skal kobles til andre steder enn på en kabel som er koblet ut fra "Phone" på splitteren.

Lenke til kommentar
Jeg må virkelig si at tegningen din var forferdelig :p

 

Hvis jeg skjønner tegningen din riktig, så har du laget en loop i telefon-sakene dine.

 

Husk at du ikke kan ha telefoner på linja som ikke er koblet inn ETTER splitteren. Dersom du har det vil du ofte oppleve at du faller av internett hvis telefonen ringer. Linja inn i huset skal gå inn i splitteren, og ingen telefoner skal kobles til andre steder enn på en kabel som er koblet ut fra "Phone" på splitteren.

 

Lettere sagt,Koble til alt ETTER splitteren :innocent:

Lenke til kommentar

Beklager trippelposting, men liker å sitte å snakke litt med meg selv. Ventelo sa at alt skulle være klart i dag, men har ennå ikke hørte noe. Drøy time til supporten stenger, og teknikerne tar kvelden.

 

Mao har Ventelo nå 7 timer og 10 minutter på seg til å ordne opp for seg før jeg sier opp dette tullet.

 

EDIT: Update update! Ringte dem nå, og de kunne fortelle at det arbeidet jeg har trodd de har holdt på med de 2 ukene her har dem ikke engang begynt med. De skulle sjekke opp mulighetene først sa de.

 

Bye bye Ventelo! Håper dere råtner i helvete. Legg opp.

Endret av fakey™
Lenke til kommentar

Fikk svar fra sjefen nå:

 

Hei

 

Takk for melding

 

Jeg beklager det du beskriver og opplever

 

Jeg sørger for at Kundeservice prioriterer å se på dette med en tilbakemelding til deg snarest

 

Med ønske om en fortsatt fin dag

 

Fler enn meg som føler spenningen nå? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...