Akidon Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Er det mulig å lage image av system disken uten oppstartsdisket? Kan ikke skjønne at det skulle vere noe problem med en oppstartscd for eksempel. Noen som vet?
Hårek Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Det bør ikke være noe problem. Jeg har Ghost 2003 på USB pinne som booter DOS.
Akidon Skrevet 22. februar 2008 Forfatter Skrevet 22. februar 2008 Hmm. Problemet er at når jeg kjører wizarden får jeg spørsmål om hvilke diskett jeg vil bruke og om jeg vil formatere den. ER jo mulig at de har skjønnt at diskett hører hjemme i steinalderen i 2003 versjonen.
Hårek Skrevet 22. februar 2008 Skrevet 22. februar 2008 Kan godt være at wizarden krever diskett. Men det man egentlig trenger er bare ghost.exe på et medium som kan boote DOS. Nå finnes det forresten mange image program som kjører under Windows, det er kanskje litt gammeldags å bruke gamle Ghost. DriveImage XML er dessuten gratis.
Akidon Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Skrevet 23. februar 2008 Takk for tipset Har nå laget meg en en image fil. Men hvordan får jeg kopiert denne tilbake til c: når jeg formaterer c: igjen?
Hårek Skrevet 23. februar 2008 Skrevet 23. februar 2008 Du booter DOS og kjører Ghost. Hvis du har brukt 'Partition - To image" for å lage filen så bruker du "Partition - From image" for å legge den tilbake. Formatering er ikke nødvendig, du overskriver det som lå på disken fra før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå