Gå til innhold

Harry Potter, to filmer?


Roug

Anbefalte innlegg

hvorfor har de ikke lagd 2 filmer av alle bøkene, de kunna ha gjort som de gjorde i lotr, spilt inn filmene i rask rekkefølge, så folka ikke hadde blitt for gammle:)

 

da hadde d klart å følge bøkene ganske godt :) problemet hadde vel vært, hvor de kunne stoppe første halvdel av filmene da, feks jule ferien eller no :p

 

 

 

måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor har de ikke lagd 2 filmer av alle bøkene, de kunna ha gjort som de gjorde i lotr, spilt inn filmene i rask rekkefølge, så folka ikke hadde blitt for gammle:)

 

da hadde d klart å følge bøkene ganske godt :) problemet hadde vel vært, hvor de kunne stoppe første halvdel av filmene da, feks jule ferien eller no :p

 

 

 

måtte bare få det ut :)

 

Kanskje en film = 1 skoleår?

Hadde det vært gøy om de lagde 7 filmer om til 2?

 

Og det tar lang tid å lage en film ;)

Lenke til kommentar

Er jo mye historie i LOTR som må taes med, og det hadde blitt veldig sammenpresset og lite profesjonelt om man hadde presset sammen alle de 3 filmene til bare 1 film. Tror rett og slett det hadde blitt litt for mye på en gang.

 

Og når det gjelder Potter filmene, så er jeg veldig uenig i at det er lite historie i hver film. Det er utrolig mye som skjer i bøkene (nå vet jeg ikke om trådstarter faktisk har lest bøkene), så det er mye som må tas med i hver film. Problemet til produsentene er vel å korte ned historien betraktelig til filmene. Så Potter serien på to filmer tror jeg hadde vært en dårlig idè..

Lenke til kommentar

Synes samtlige filmer i Potter-serien er gode jeg, med treeren som soleklar favoritt, men merker også at innholdet som opprinnelig står oppført i bøkene får større og større mangler på lerretet, proporsjonelt med at bøkene faktisk blir større jo lenger ut i serien man kommer. Synes ikke dette er av stor betydning, for litteratur generelt rangerer jeg over den samsvarende filmatiseringen, tilnærmet alltid!

 

Så dere vil ha til sammen 14 filmer fordi dere vil ha flere detaljer og "direkte avskrift" fra bok til manus? Interessant og latterlig!

Lenke til kommentar

synes de burde ha med flere ting fra bøkene ja, enten 2 filmer per bok, eller la filmene vare MYE lengre, den siste filmen order of the phoenix, var jo nesten 300 sider med historie kutta ut, og den kampen som varte vell over 100 sideri boka var kutta ned til 2 min der man så vidt fikk se noe som helst.

 

Det er latterlig, ikke at jeg vil ha mere hitorie med i filmene.

 

 

og ja jeg mente 2 filmer per bok ikke 2 filmer tilsammen :p

Lenke til kommentar

hvor gammle var de skuespillerne når de begynte med innspillinga? 8 - 9 ?

 

de kunne ha filma alt i rask rekke følge, altså alle bøkene, da hadde det ikketatt 14 år å spilt de inn :p men så må de jo redigere å styre for å få det til å bli bra :) da kan de ta 1 film om gangen :)

Lenke til kommentar
Svært mye av historien i LOTR kunne godt ha vært kuttet ut.

 

Med tanke på hvor mye som allerede er kuttet ut ifht. boken, så ville en enda mer nedstrippet filmversjon vært ren galskap.

Kunne ikke vert mer enig. Når jeg så extended version så var det flere ting som ble oppklart, som ikke kom fram i den vanelig filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...