Gå til innhold

Ønsker råd om 42-50" Plasma


Anbefalte innlegg

Størrelse:

Jeg sitter ca. 3,5 meter fra der hvor skjermen skal stå. Jeg kunne tenkt meg en 50", men er det litt "overkill"?

42" vurderes også.

 

Prisklasse:

Jeg har opp til 30.000 tilgjengelig. Men jeg vil jo helst bruke så lite som mulig. Det beste hadde vært å holde meg mellom 15-20.000, siden jeg trenger penger til å skaffe meg PS3 med utstyr også.

 

Spesifikasjoner, signaler og bruksområde:

Når det gjelder spesifikasjoner er jeg ute etter en tv som har bra bilde med godt svartnivå og fine farger. Bruken vil bli digital-tv fra Get (noen kanaler er HDTV), DVD, Blu-ray og PS3-spill.

Jeg vil koble til eksterne høytalere, så lyd fra skjermen spiller ingen rolle.

 

Jeg skal IKKE koble til pc, for den har en egen skjerm.

 

 

 

Jeg har sett meg ut følgende skjermer i 50":

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-plasma-TV/p1

http://www.trustedreviews.com/tvs/review/2...in-Plasma-TV/p1

http://www.dingz.no/php/art.php?id=494748

http://www.pioneer.no/no/products/62/63/41...08XD/index.html

 

Kom gjerne med deres syn/erfaringer på disse tv´ene, eller kom med tips på andre anbefalinger.

Som sagt vil jeg gjerne slippe å bruke 30 høvdinger med mindre Kuro 50" skjermen VIRKELIG er verdt det, og jeg er også litt usikker på om 50" er nødvendig.

 

 

På forhånd takk!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pioneer er selvfølgelig ett meget godt alternativ, men det er ett relativt DYRT alternativ, Greit nok at TV-en har bedre bilde og sortnivå enn mange andre, og at Pioneer har gratis hjemmeservice i 2 år etter kjøp dersom det skulle være nødvendig, men 25 laken er mye å sette fyr på for noe du ikke ville sett forskjell på annet i butikken.

 

Panasonic er ett veldig godt alternativ!! selger tv-apparater stort sett hver dag, og det er panasonic som er mest etterspurt for tiden. og siden dem kan selge en th42px70ea til 12000,- skal det mye til for at man ikke velger den :cool:

 

Men du kan faktisk ha 50" alt fra 3-5 meter er konge titteavstand :thumbup:

Lenke til kommentar
25 laken? Pioneer 42" koster 19995,-. Vil man ha det beste bildet, så vil man ha det beste bildet :). Er litt kult å være "konge" også.

 

ja stemmer det...jeg tenkte galt :tease: Prisene har jo falt nå.

50" pioneer ligger til 34 ca. og 42 gått ned til 20..

 

Men selvfølgelig...det å være konge er TØFT, men for å være konge, bør man vel også ha det som faktisk ER konge :cool:

 

Mange som tenker slik..tenker på hva som er det beste, driter lissom litt opp i lommeboken :!:

 

Men men..

Lenke til kommentar
Vil du ha det beste, så kjøper du det beste. Det beste er aldri mest for pengene, men det er eksklusivt, og det lille ekstra. Folks argumenter for å kjøpe tv er alltid forskjellig :). Og det er det fine, da får vi variasjon!

 

 

You bet!

 

:thumbup:

 

Vil du ha det beste, så kjøper du det beste. Det beste er aldri mest for pengene, men det er eksklusivt, og det lille ekstra. Folks argumenter for å kjøpe tv er alltid forskjellig :). Og det er det fine, da får vi variasjon!

 

 

You bet!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Panasonic gir utrolig mye for pengene og kommer godt kalibrert ut av esken. Pioneer sin derimot burde kalibreres for å få det beste bildet og det er dette blant annet Pioneer kan hjelpe deg med. Gjøres dette så får man et perfekt bilde som er langt bedre enn hva Panasonic sin PV/PX 70 kan stille opp med, men om det er verdt så mange tusenlapper må hver enkelt vurdere...

Lenke til kommentar

th42px70ea / 42pv70f/42pv70e/42px70 = nøyaktig samme bilde. det er faktisk ingenting som heter ea ifølge mange jeg har snakket med.

 

42PV70 har et imponerende bilde! Og det for så lav pris som 9190 kr hos avhifi! Denne tv'n skal jeg handle i morgen. Ved nedskalering fra 1080p var det ikke kornete eller kantete i det hele tatt - noe som ville vært avgjørende for meg! :D Utifra det jeg så, med Blu-ray film 1080p, hd-reklame i 720p og vanlig tv-signaler, så forstår jeg ikke hvordan noen skal trenge noen bedre tvr enn dette her. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...