Goosewater Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Har fått i oppdrag å anskaffe en bærbar pc til et eldre ektepar (pensjonister) for ca kr 5000,-. De har svært begrenset kunnskap om pc - bruksområde vil i hovedsak bli surfing på nettet. Er det noen som har et godt tips om aktuelle modeller? Gjerne pc som kan kjøpes på butikk (elkjøp, expert osv.) Spesifikasjoner som i alle fall bør være tilstede er: 2 GB minne HD på min 100 GB integrert webkamera wlan b/g/n dvd
mesha Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 (endret) Jeg tviler sterkt på at du kan finne like god pc på nettet som i butikken for under 5k. Denne pcen derimot har fått mye skryt, både fra HW og enkelt personer som har prøvd den. Denne pcen får med andre ord veldig mye for veldig lite peng http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344029 Å bestillte over nett vil ikke være noe problem vel? Å motta pcen tar jo maks 3-4 dager. Endret 21. februar 2008 av mesha
Jarmo Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Jeg tviler sterkt på at du kan finne like god pc på nettet som i butikken for under 5k. Denne pcen derimot har fått mye skryt, både fra HW og enkelt personer som har prøvd den. Denne pcen får med andre ord veldig mye for veldig lite peng http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344029 Å bestillte over nett vil ikke være noe problem vel? Å motta pcen tar jo maks 3-4 dager. Ja, det er bare å bytte ut minne til 2GB og alt kommer under 5000,- inkl porto. Mest maskin for pengene akkurat nå..
Goosewater Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 Ser ut som det er et bra kjøp for øyeblikket. Å bestille over nett er ok hvis jeg vet at pc-en er bra nok (og det virker det som). Installert minne på 512MB er litt lite, men ser at Komplett og MPX sender med en 1GB minnebrikke i tillegg. Det er vel også hensiktsmessig å bestille enda en 1GB brikke slik at det blir 2xGB totalt? Alternativt 2x2GB, men det er vel kanskje overkill...
:chribruu Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 Bestilte nevnte maskin til dama, og er fornøyd. 2GB RAM anbefales som minimum i Vista. Med 1,5 syntes jeg den ble litt treg. Vifta spant også ofte opp. Da installerte jeg XP på den og da ble den god som gull. XP drivere ligger på Lenovo sine sider. Alt er der minus fingeravtrykksleseren, men den tviler jeg på at de fleste har bruk for.
SuXz0r Skrevet 21. februar 2008 Skrevet 21. februar 2008 (endret) Et alternativt kan jo være Acer Aspire 5520 eller HPPavilion DV6560 på tilbud, men de koster litt mer enn 5000,-. SuXz0r Endret 21. februar 2008 av SuXz0r
Goosewater Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Skrevet 21. februar 2008 Det ble en Lenovo 3000 N200 som anbefalt. Bestilte også 1GB ekstra med ram. Tror det blir bra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå