Gå til innhold

Anti-Alising i Bioshock?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg sitter her med BioShock og mitt Asus GeForce 8800GT 512mb kort og lurer på om jeg får full utbytte av det jeg kan på min Windows XP Pro SP2 maskin?

Jeg har alle grafikkinstillingene på fullt men alikevel så lurer jeg på dette med anti-alising. Noen har snakket om 4xAA osv men jeg kan ikke finne en eneste knapp eller noe inne i spillet som har med AA og gjøre. Er dette automatisk på når man har alt på "high" eller er det en eller annen måte og få på AA i BioShock?

EDIT: Jeg vil ha alt det jeg kan av min maskin med XP. Jeg ønsker ikke og bytte til Vista.

Endret av RougeAlien
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg sitter her med BioShock og mitt Asus GeForce 8800GT 512mb kort og lurer på om jeg får full utbytte av det jeg kan på min Windows XP Pro SP2 maskin?

Jeg har alle grafikkinstillingene på fullt men alikevel så lurer jeg på dette med anti-alising. Noen har snakket om 4xAA osv men jeg kan ikke finne en eneste knapp eller noe inne i spillet som har med AA og gjøre. Er dette automatisk på når man har alt på "high" eller er det en eller annen måte og få på AA i BioShock?

EDIT: Jeg vil ha alt det jeg kan av min maskin med XP. Jeg ønsker ikke og bytte til Vista.

Du kan jo gå inn i kontrolpanelet for driverne til grafikk kortet og sette "force AA" der.

Skrevet (endret)

Min post i screenshot tråden du sikter til?

Jeg har i alle fall fått til AA i Bioshock, men det krevde endel knoting.

Funket ikke bare å skru det på i driverene, selv om dette er veien å gå siden spillet ikke støtter AA fra menyene.

Dette har med noe shader-type ting etter hva jeg har lest, som er relatert til Xbox versjonen.

Uansett, her er hva jeg gjorde: oppdaterte spillet til v1.1 og oppdaterte skjermkortdriverne til Forceware 171.23 (beta drivere).

Derretter satt jeg AA settings i NVIDIA kontrollpanel (høyreklikk nvidia logoen på oppgavelinjen og gå til kontroll panel --> "behandle 3D instillinger".

Der kan du lagre egne instillinger for de fleste spill.

Vet ikke med dere, men antialiasing er i alle fall ganske viktig for meg, selv om jeg spiller i 1920x1200.

De hakkete linjene som kommer uten AA påskrudd, ødelegger mye av grafikkfølelsen for meg.

Edit: Mulig det funker uten å oppdatere spillet, men det anbefaler jeg uansett fordi i 1.0 opplevde jeg endel ustabilitet.

Edit2: Husk for all del å avisntallere gamle skjermkortdrivere hvis du skal installerer nye!

Endret av Framerate
Skrevet (endret)

Jeg har oppdatert spillet ja. Nå skal jeg prøve de nye driverne. Jeg har ikke brukt dem før.

EDIT: Jeg har prøvd instillingene i NVIDIA control panel og det ser ut til og virke for meg uten at jeg har prøvd de nye beta driverne enda. Jeg er ikke sikker på om jeg trenger dem, men jeg skal kanskje prøve alikevel. Det eneste jeg lurer litt på er om jeg blir nødt til og avinstallere/reinstallere Asus Enhanced Display Driver og Asus SmartDoctor også eller om det går bra og avinstallere og reinstallere bare driverne?

Endret av RougeAlien

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...