Gå til innhold

Ny SSF/barebone til spillbruk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Vurderer å skaffe meg en PC med Windows Vista til spillbruk. Jeg var ganske interessert i hardware for ca. 2 år siden, men det har dabbet veldig av, så jeg er helt nødt til å spørre dere om hjelp denne gangen. Det jeg har fra før er tastatur/mus, skjerm og original Windows Vista Business-lisens (vil en oppgradering til Ultimate lønne seg?).

Bruk:

Spilling i 1680*1050, om ikke ikke enda høyere.

Må kunne utnytte det nyeste innen OpenGL og DirectX.

Spille spill som Age of Conan, Warhammer Online og Gears of War med nevnt oppløsning.

Kravspesifikasjoner:

Helst 4GB minne om det lar seg utnytte.

Den skal være fysisk liten (størrelse: Shuttle).

Fin å se på.

Ikke bråke for mye.

Harddisk-kapasitet er lite viktig. Holder med 250GB. Gjerne mindre.

Max pris 8000kr.

Takker på forhånd for hjelp. :)

Endret av Meldarion
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barebone til 4 lapper, Mushkin brikker til 1 lapp (2gb per rambrikke = 4 gB i dual channel), 8800 GTS 2500, E8400 (CPU) til 1200..

det blir rett over 8 lapper..

men du kan spare inn noen hundringser ved å velge 8800 GT isteden for gts

Skrevet

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=66641

Ble over 8 000 der gitt, tror neppe du får så utrolig god ytelse hvis du går ned på CPU'en.

Jeg ville ikke gått for AMD, og intel sin E8400, er rett og slett kongen på haugen når det kommer til pris/ytelse.

Det er svært lite å tjene på å velge dårlig harddisk, dårlig harddisk, en av de dårligste koster vell 3-350 kroner, og en god en 500...

Derimot andre komponenter, som Skjermkort og Barebonen er det penger, men da går det også ut over ytelsen...

Skrevet (endret)

Det så jo veldig fint ut. Smart med den vifteløse CPU-kjøleren. Men vil det ikke bli veldig varmt med grafikkort, CPU og PSU inne i et så lite kabinett, slik at en vifteløs CPU ikke blir så lurt?

Ellers så det jo greit ut :)

PS! Veldig stilig kabinett du fant der. Liker smaken din. Men kan vel sikkert spare noen tusen på å gå ned til et rimligere.

Endret av Meldarion
Skrevet
Det så jo veldig fint ut. Smart med den vifteløse CPU-kjøleren. Men vil det ikke bli veldig varmt med grafikkort, CPU og PSU inne i et så lite kabinett, slik at en vifteløs CPU ikke blir så lurt?

Ellers så det jo greit ut :)

PS! Veldig stilig kabinett du fant der. Liker smaken din. Men kan vel sikkert spare noen tusen på å gå ned til et rimligere.

det er nettopp det (sistnevnte som er problemet) med barebone/shuttle, du må ha godt Chipsett, altså godt hovedkort, gode chipsett er: P35 (som jeg har valgt)/x38/570.

Men ja det blir varmt, men ikke mer enn at det trolig skal gå.

Så en som hadde en E6750, litt klokket opp, 8800 GTX, 2 500 Gb disker osv..i en slik box...og det funket...

Skrevet

Tror handlevognen din forsvant. En annen ting jeg lurer på: Vil det være hensiktsmessig med to harddisker - en for Vista og en til å kjøre spillene fra? Kanskje det kan avlaste harddisken når det blir intenst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...