Gå til innhold

HD3780x2 - fan-speed justeres ikke opp under load.


bendik_S

Anbefalte innlegg

Akkurat investert i et sapphire hd3780x2, men opplever følgende problem:

Etter ca 5-10min i for eksempel crysis med alt på fullt slår PC-en seg av,

skjermkortet viste seg å vere glovarmt, etter gjentatte forsøk kan det virke som om problemet ligger i at viften ikke skrur seg opp under load.

Har noen opplevd liknende problem ? finnes der applikasjoner for å justere fan-speed for ati ?

Endret av bendik_S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal mye til før viftehastigheten justeres opp. Jeg har bare opplev det når jeg kjører demoen i 3DMark06 på 1920x1200. Da øker viftehastigheten i ildflue-delen. I spill og i benchmarking i 3DMark06 suser den bare så vidt. Det virker ikke som om viften øker farten før temperaturen er godt over 80.

Lenke til kommentar

min bråker ikke så mye den heller. Hører den kun under 3dmark06, sikkert under firefly-demoen på meg og.

Men det kortet skal være varmt, ihvertfall er mitt det. pga størrelsen hindret det litt luftflyt i kabinettet mitt, så av sikkerhetsmessige årsaker monterte jeg en vifte rett over skjermkortet for å kjøle ram og NB. Kan sikkert være lurt for deg og...

overoppheta skjermkort pleier å føre til artifacts, ikke slå av maskin direkte etter min erfaring. sjekk temp på NB, ram og cpu, mulig de er syndere

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...