Gå til innhold

Bærbar med GeForce 8800M


MistaPi

Anbefalte innlegg

Jeg er på utsikt etter en laptop med 8800M-GTX eventuelt 8800M-GT og 17" skjerm med 1400x900 native oppløsning.

Det eneste jeg har funnet med 8800M er HP Pavilion HDX og Dell XPS M1730, men disse er for tunge, for store eller for dyre. Så er det noen mindre, ikke fullt slepbare kommende modeller?

 

Jeg ser at Gateway har en modell, men dessverre er det ingen Gateway forhandlere i Norge som jeg vet om.

http://www.gateway.com/systems/product/529667905.php

 

Det viser ihvertfall at 8800M ikke er kun forbeholdt monster laptop'er.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8800M-kort er kanskje litt for nytt, det tar sikkert litt tid før de store produsentene som Asus og FJ klarer å lage noen brukbare 17" med 8800-kort. Personlig ville jeg ikke satsa på Clevo modeller, de forhandlerene som selger bærbare barebone-modeller bruker ofte evigheter på å skru dem sammen.

 

Dessuten kommer det sikkert en del lovende modeller fra de store produsentene fra mars og utover. Har planer om å kjøpe en ny 17" selv, jeg skal ihvertfall vente til etter CeBIT-messa.

Lenke til kommentar

Asus tror jeg ikke kommer med 8800m ut ifra deres historikk hvor de ikke kom med 6800m eller 79x0m, men maks 6600m og 7700m. FSC derimot kan nok komme med noen etterhvert, men der er tradisjonelt mer interessert i atis toppkort (som ofte ikke hevder seg så bra) fremfor nvidia toppkort. Når er CeBIT? Kan hende jeg drøyer til den er ferdig jeg og om andre produsneter disker opp med litt kraftigere grafikk.

Lenke til kommentar
Du kan jo eventuelt se på M15x, som er kun en 15 tommer :thumbup:

 

Hvis du kun er ute etter 17 tommer kan Rock være noe. Vet ikke med Norge, men tror man kan få kjøpt de i Danmark.

Vil helst ha norsk tastatur da, men sett på den fra alienware ja. Rock er akkurat samme som det iwill selger, dvs clevomodellen, prisene er vell heller ikke så ulike, men vil helst ha norsk tastatur og wxga+, noe rock ikke selger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jamen i helsike da, 8800 har jo vært ute lenge, nå må det vel snart komme noen..

 

Siden 8800 gir nesten dobbel score fra 8700 på 3DMark har jeg ventet og ventet.

 

Krav:

- 8800

- Må kjøpes i Norge så sjefen får den på leasing (dessverre ingen alienware m15x :( )

- Relativt konservativt utseende (ikke M1730 :( )

- 15" foretrukket, men 17" er helt ok

 

 

ish...

Lenke til kommentar
Jamen i helsike da, 8800 har jo vært ute lenge, nå må det vel snart komme noen..

 

Siden 8800 gir nesten dobbel score fra 8700 på 3DMark har jeg ventet og ventet.

 

Krav:

- 8800

- Må kjøpes i Norge så sjefen får den på leasing (dessverre ingen alienware m15x :( )

- Relativt konservativt utseende (ikke M1730 :( )

- 15" foretrukket, men 17" er helt ok

 

 

ish...

 

Da er det enkelt, finnes ikke i Norge og blir nok en stund til. Kun HDX9200 og 1730 som har 8800 kort, kanskje skjer det noe etter sommeren, men ingen har signalisert noe og selv ute i verden er det vel bare Sager og Alienware som har noe.

Lenke til kommentar
Hva kostet den? Det står 62.500,- på websiden, men dette må vel være noe feil?

For følgende specs:

wxga-skjerm

t8300

8800m gtx

250 gb hdd

dvd-brenner

norsk tastatur

uten OS

17200,- inkl frakt som oppkrav. Spent på å se hverdan den er når jeg får den :) Ville gjerne ha lav oppløsning på skjermen da jeg synes wuxga blir for smått. Bare å sende dem mail å spørre så kan du konfigurere den via mail ut ifra dine ønsker.

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Modellene med 8800-kort til iwill.no var tydligvis uten eSata og HDMI.

 

Greit nok at maskiner som kommer i byggesett mangler litt porter men, hvorfor unngår nesten alltid de store produsentene å legge til de nyere portformatene? Samtidig virker det som de på død og liv må ha med porter som modem, infrarød og elendige kortlesere som nesten ingen bruker. I tillegg til at man får de samme portene som usb-utstyr for ca en hundrings på klas olson :thumbdown:

Lenke til kommentar
Modellene med 8800-kort til iwill.no var tydligvis uten eSata og HDMI.

 

Greit nok at maskiner som kommer i byggesett mangler litt porter men, hvorfor unngår nesten alltid de store produsentene å legge til de nyere portformatene? Samtidig virker det som de på død og liv må ha med porter som modem, infrarød og elendige kortlesere som nesten ingen bruker. I tillegg til at man får de samme portene som usb-utstyr for ca en hundrings på klas olson :thumbdown:

Kortleser bruker jeg enormt mye til mobil og digitalkamera da kopiering går langt fortere enn med kabelen. HDMI og esata trenger jeg ikke så for meg er det ikke noe problem ;)

Lenke til kommentar

Clevo M570TU 17" ser jo ut til å ha alt!

 

8800gtx, turbo memory, esata, hdmi og Blu-ray. I tillegg til tv-tuner, webcam, fingeravtrykkslås og annet dill. Ser ut til at den har oppgraderingsmuligheter også. Skal garantert kjøpe en av disse når de kommer til Norge.

Lenke til kommentar
Clevo M570TU 17" ser jo ut til å ha alt!

 

8800gtx, turbo memory, esata, hdmi og Blu-ray. I tillegg til tv-tuner, webcam, fingeravtrykkslås og annet dill. Ser ut til at den har oppgraderingsmuligheter også. Skal garantert kjøpe en av disse når de kommer til Norge.

Er nesten 100 % sikker på at de ikke kommer til Norge :no:

 

Norge er jo et lite marked.... men det går jo ann å bestille fra utlandet da

Lenke til kommentar

Ifølge Iwill.no var det lite sannsynlig at M570TU-serien til Clevo vill bli lagt ut for salg før til sommeren tidligst. Modellene som ble vist på Cbit var ES-utgaver (External Shell? Dvs. bare kabinetter med skjerm?).

 

Den gode nyheten er at maskinene kommer til Norge med norsk tastatur, og blir sannsynligvis tilgjenglig med de nyeste Nvidia-kortene for bærbare utover høsten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...