Gå til innhold

Dårlig oppløsning med hd klar tv og xbox 360 elite


Shoegazer

Anbefalte innlegg

kjøpte med akkurat en elite etter litt spilltørke hos ps3..uansett, når jeg koblet den til med hdmi kabelen gikk den rett på 720, men vil jo helst ha 1080. så gikk inn på skjerminnstillingene og gjorde om til 1080 men merket ingen foskjell, menyen var fortsatt litt kornete og "tåkete". det samme gjelder halo 3 også. grafikken var jo så sinnsykt mye bedre på ps3n..noen som vet hvofor? eller hva jeg kan gjøre for å få den bedre?

 

tv'n min:

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333288

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første så har du jo kjøpt en relativt dårlig TV.

 

For det andre så hjelper det lite å overføre bildene i 1080p/i om TV'en kun er 720p.

 

Og til slutt, om spillet ikke er HD i det hele tatt og du oppskalerer til full HD i xbox'en og TV'en deretter må nedskalere til en lavere oppløsning, ja da blir det grøt ut av det.

Lenke til kommentar

På denne tven skal du kjøre 720p. Du får selvsagt kjørt i 1080i men ikke 1080p. Skjermen din tar disse formatene: 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p. Oppløsningen er 1366 x 768. Det er best å stille inn på det som er nermest tv-ens "egentlige" linjeantall altså 768. Dvs. at 720p er best for denne tv-en. 1080i er bare tull. Det er ihvertfall ingen forbedring fra 720p. Men hvis du synes du har mye dårligere grafikk på xbox360 enn ps3, har du nok kjøpt deg et spill med dårlig grafikk? for grafikkmessig er nok disse boxene like gode. Du får heller ikke kjørt ps3-en på høyere enn 720p eller 1080i på denne tv-en.

Endret av BillyBadass
Lenke til kommentar
På denne tven skal du kjøre 720p. Du får selvsagt kjørt i 1080i men ikke 1080p. Skjermen din tar disse formatene: 480p, 720p, 1080i, 480i, 576i, 576p. Oppløsningen er 1366 x 768. Det er best å stille inn på det som er nermest tv-ens "egentlige" linjeantall altså 768. Dvs. at 720p er best for denne tv-en. 1080i er bare tull. Det er ihvertfall ingen forbedring fra 720p. Men hvis du synes du har mye dårligere grafikk på xbox360 enn ps3, har du nok kjøpt deg et spill med dårlig grafikk? for grafikkmessig er nok disse boxene like gode. Du får heller ikke kjørt ps3-en på høyere enn 720p eller 1080i på denne tv-en.

takk for bra svar! skal sette den på det skjermen klarer.

 

For det første så har du jo kjøpt en relativt dårlig TV.

 

For det andre så hjelper det lite å overføre bildene i 1080p/i om TV'en kun er 720p.

 

Og til slutt, om spillet ikke er HD i det hele tatt og du oppskalerer til full HD i xbox'en og TV'en deretter må nedskalere til en lavere oppløsning, ja da blir det grøt ut av det.

vet at tvn ikke er noe vidunder, men det gir meg fine bilder for prisen..

Lenke til kommentar
Usikker på om menyen til Xbox 360 er laget i überkvalitet. Men Halo 3 er laget i 640p, så usikkert om du får spillet i en superkvalitet. Er nok folk med mere erfaring på dette området enn meg.

 

Birger :)

stusset litt på det, leste anmeldelsen på ign oog de sa grafikken var smooth og bra. kanskje vis du har en bedre tv enn meg da:P

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at det er en innstilling ett eller annet sted du må endre på; hvis du får et bilde du er fornøyd med på PS3 så skal du få til det på xbox 360 også, spesielt i menyen. Det er ihvertfall ikke TV'en din det er noe galt med. Sjekk videoinnstillinger på både TV og xbox 360, og husk at du bør bruke 720p. Evt kan du prøve med en annen type kabel (komponent eller VGA hvis du har) for å se om det er noen forskjell. Jeg har PS3 og x360 og en TV som er ikke er den beste, men 720p bildet jeg får er like skarpt og fint på 360'en som på PS3'en.

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
Jeg er overbevist om at det er en innstilling ett eller annet sted du må endre på; hvis du får et bilde du er fornøyd med på PS3 så skal du få til det på xbox 360 også, spesielt i menyen. Det er ihvertfall ikke TV'en din det er noe galt med. Sjekk videoinnstillinger på både TV og xbox 360, og husk at du bør bruke 720p. Evt kan du prøve med en annen type kabel (komponent eller VGA hvis du har) for å se om det er noen forskjell. Jeg har PS3 og x360 og en TV som er ikke er den beste, men 720p bildet jeg får er like skarpt og fint på 360'en som på PS3'en.

hmm ja, det er litt rart. bildet er mye klarere på ps3. tror jeg har sjekket det meste men. det står også at det er 50hz når jeg spiller på xbox'n, men spillene som krever 60hz kan jeg forsatt spille..untatt noe av arcade spillene som ligger der fra før..

 

edit: prøvde med komponent, ble ikke noe bedre eller dårligere egentlig.

Endret av Pliskin1987
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg denne tv`en for en mnd siden. (Fint å ha en tv nr 2, når fruen skal se på alle serier som går på tv... :D

Bilde og lydkvalitet var så dårlig at jeg leverte den inn etter et par dager, la i noen tusenlapper og kjøpte en annen tv. (Komplett var grei der!)

Ser forøvrig anmeldelse fra ei dame som kjøpte to stk av denne tv`en:

 

<<elendig bildeskarphet

2008-01-08Anmelder: Ina Tønnesen

dette var en stor skuffelse,kjøpe to stk til barna mine,elendig bilde,finnes ikke skarphet i det hele,ikke engang når vi spiller på en dvd-film,,har ring komplett å fått beskjed om å kontakte samsung.Ved kontakt med samsung får jeg opplyst at dette ikke er et tv fra samsung,men et annet merke med demmes logo,bare sjekk selv...finnes ikke på samsung sine seder engan!!UTRULIG dårlig bildekvalitet,har stillit etter slik jeg ringt å fikk beskjed om fra komplett,er helt elendig,utseendet på tv er kjempebra,men der stopper det!! kan noen fortelle meg hvordan deres tv har fått fine bilder,for dette er søppel,det 15 år gamle 20" tv jeg hadde var mange gange så klart bilde på.Er også tilkoplet canal digital med dekoder..Gode råd mottas med TAKK!!

3 av 9 synes denne anmeldelsen er nyttig:Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen.>>

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte meg denne tv`en for en mnd siden. (Fint å ha en tv nr 2, når fruen skal se på alle serier som går på tv... :D

Bilde og lydkvalitet var så dårlig at jeg leverte den inn etter et par dager, la i noen tusenlapper og kjøpte en annen tv. (Komplett var grei der!)

Ser forøvrig anmeldelse fra ei dame som kjøpte to stk av denne tv`en:

 

<<elendig bildeskarphet

2008-01-08Anmelder: Ina Tønnesen

dette var en stor skuffelse,kjøpe to stk til barna mine,elendig bilde,finnes ikke skarphet i det hele,ikke engang når vi spiller på en dvd-film,,har ring komplett å fått beskjed om å kontakte samsung.Ved kontakt med samsung får jeg opplyst at dette ikke er et tv fra samsung,men et annet merke med demmes logo,bare sjekk selv...finnes ikke på samsung sine seder engan!!UTRULIG dårlig bildekvalitet,har stillit etter slik jeg ringt å fikk beskjed om fra komplett,er helt elendig,utseendet på tv er kjempebra,men der stopper det!! kan noen fortelle meg hvordan deres tv har fått fine bilder,for dette er søppel,det 15 år gamle 20" tv jeg hadde var mange gange så klart bilde på.Er også tilkoplet canal digital med dekoder..Gode råd mottas med TAKK!!

3 av 9 synes denne anmeldelsen er nyttig:Logg inn for å gi tilbakemelding på denne anmeldelsen.>>

det innlegget der er bare tull, sendte mail til samsung og spurte om det etter jeg så det innlegget der. tvn er bare ikke så normal i norden, den er forresten på de tyske samsung sidene. tv innfridde virkelig på ps3, blu-ray og dvd. grafikken er ganske fin på viva pinata, men ikke noe bedre enn mitt gamle sd tv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...