Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tom dieseltank = lufting?


stormx

Anbefalte innlegg

Begynner med å si at dette ikke har skjedd, det er bare en tenkt situasjon.. :)

 

Dersom man skulle gå tom for diesel i en bil av nyere dato, er det fremdeles slik at man må lufte hele systemet? Har søkt en del rundt på nettet og sitter igjen med oppfattningen av at det faktisk er slik, selv i 2008. Jeg trodde dette var et problem som var på gamle biler, og at man i det minste hadde funnet løsninger ved å kutte tenning eller drivstofftilførselen ved faretruende lavt nivå på tanken til nå..!? :hmm:

 

Kan det virkelig stemme at man enda må lufte systemet? Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja nyere biler pleier og være selvluftende. Enkelte merker har fortsatt håndpumpe og lufteskruer, men det blir mindre og mindre av det.

 

Selv om bilen er selvluftede er det ikke alltid like enkelt for det. Det er fort gjort og kjinne tomt batteriet. Jeg har brukta mange timer før jeg for og få fyra opp en selvluftende dieselbil. Trykk i tanken og løsne dyser etc etc..

Lenke til kommentar

Visst du kjører tom,så skru av dieselfilteret of fyll opp det med diesel,det hjelper selv på nyere selvluftende biler.Skifta nettop dieselfilter på en '97 mercedes.Den hosta og spytta i et par minutter før den gikk reint.Hadde ikke diesel for hånd,så den måtte fylle opp filteret ved egen hjelp...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...