Gå til innhold

Jeg vil ut av landet!


Anbefalte innlegg

Jeg begynner å bli lei av Norge og har lyst til å gjøre noe nytt og spennende, Har bodd i spania i 5 år av livet mitt og trives veldig godt der. Men jeg har lyst til å se litt mer av verden. Driver for tiden som lærling innen IKT og kommer ikke til å gjøre noe før jeg er ferdig. Tenker at jo tidligere jeg begynner å planlegge jo større er sjangsen for at jeg faktisk gjør noe ut av det. Drømmen er egentlig å flytte til New York og få meg jobb der, kanskje en liten studioleilighet.

 

Jeg har sett litt rundt på boligmarkedet i New York via internettsider og funnet ut at man trenger en ganske høyt betalende jobb for å kunne overleve der nede. En lite studioleilighet på 40 kvadrat i et "prewar" leilighetskompleks koster 2000$ Eneste stedet jeg kan se at leilighetene er noenlunde billig er i harlem og det som kanskje kan defineres som "fattigstrøket" Jeg har ikke peiling hvordan situasjonen faktisk er i USA. All erfaring jeg har kommer fra filmer og serier noe som ikke akkuratt kan defineres som en god kilde..

 

Mitt spørsmål er om det er noen som har erfaring med hvordan jobb markedet er der, hvordan situasjonen er i forhold til bopæl og generell informasjon om å "hoppe på et fly til New York".

 

Tar imot all erfaring og nyttig lesestoff hvis det er noen som har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror kanskje ikke New York er stedet å flytte til uten jobb. I tillegg får du faktisk ikke lov til å flytte dit uten å ha et visum i orden, og for å ha det i orden, må du jo strengt tatt ha en jobb/penger.

 

I tillegg må du regne med å tjene en del mindre enn det du ville gjort i Norge. Tror neppe IT-lærlinger er veldig hot. Uten en universitetsutdannelse i USA tjener du dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...