Skribenten_ Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 (endret) Denne tror jeg er en nøtt for mange, men jeg trenger hjelp forde det er som posten sier, jeg lurer på hvordan man lager E-mail form med Check Boxes i flash? jeg er designer, ikke programerer, derfor sliter jeg litt. men jeg ser for meg at jeg har 8 Check Boxes og en navn/TLF/adresse input også en "send knapp" noen som kan hjelpe? dette er vel det jeg har hitill actionscrip på "send" knappen on (release) { form.loadVariables("email.php", "POST"); } PHP koden <?php $sendTo = "min [email protected]"; $subject = "post fra min side"; $headers = "From: " . $_POST["firstName"] ." ". $_POST["lastname"] . "<" . $_POST["email"] .">\r\n"; $headers .= "Reply-To: " . $_POST["email"] . "\r\n"; $headers .= "Return-path: " . $_POST["email"]; $message = $_POST["message"]; mail($sendTo, $subject, $message, $headers); ?> Endret 12. februar 2008 av janern21
funkyboy Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 Muligens et dårlig svar fra min side, men ville heller rådet deg til å lage dette skjemaet på ordinært vis. Flash er dårlig skikket til bruk for annet enn spill, bannere og reklame. Men måten du eventuelt kan få det til på, er å sette deg inn i actionscripting (i Flash).
Skribenten_ Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Skrevet 12. februar 2008 Muligens et dårlig svar fra min side, men ville heller rådet deg til å lage dette skjemaet på ordinært vis. Flash er dårlig skikket til bruk for annet enn spill, bannere og reklame. Men måten du eventuelt kan få det til på, er å sette deg inn i actionscripting (i Flash). men det skal jo ikke være så mye vannskeligere, det er jo 30% AS og 70% PHP. og PHP kommer du ikke utenom uansett om du gjør det vandelig eller i flash.
funkyboy Skrevet 12. februar 2008 Skrevet 12. februar 2008 <?php $sendTo = "min [email protected]"; $subject = "post fra min side"; $headers = "From: " . $_POST["firstName"] ." ". $_POST["lastname"] . "<" . $_POST["email"] .">\r\n"; $headers .= "Reply-To: " . $_POST["email"] . "\r\n"; $headers .= "Return-path: " . $_POST["email"]; $message = $_POST["message"]; mail($sendTo, $subject, $message, $headers); ?> Dette bør jo i teorien holde i PHP, men du har begått en svært skummel feil ved å ikke sikre dataene som ligger i $_POST[]. Dette gjør at hvem som helst kan kjøre script på serveren du leier, og i praksis kan gjøre hva de vil med den. Måten du sikrer slike data på, er f.eks. htmlentities(), som gjør om alle forekomstar av eksempelvis "<" til "<". Dermed; Sikre hver variabel før du benytter den i et script som dette. $firstName = htmlentities($_POST["firstName"]);
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå