Gå til innhold

Spørsmål rundt bruk av proteinpulver


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Akkurat her er jeg uenig. I oppkjøringen frem mot sesongstart har vi en god del kondisjonstrening samt fokus på spenst, i tillegg til vanlige øvelser og spillsekvenser på fotballtrening. Og når februar begynner å gå mot slutten og vi har lagt bak oss to måneder med forholdsvis tøffe treninger vet jeg at beina veier flere tonn. Det er på ingen måte optimalt med løpetesten, svømming og stille lengde når beina kjennes ut som bly. Det er grunnen til at jeg vil hvile underkroppen de tre dagene i uken jeg ikke trener fotball.

 

Normalt ville jeg trent bein i tillegg, men nå i siste innspurten frem mot opptak kommer jeg til å fokusere på overkroppen når jeg trener styrke.

Du trenger sterke, ikke utholdende bein for å f.eks. gjøre det bra på stille lengde. Hurtighet er så og si kun styrke, lite utholdenhet. Ville nok heller trent beina fram til opptak og tatt noen dagers treningsfri før testene (slik presterer jeg best i hvert fall :)).

 

 

@alle: For å bli sterkere, er det ikke da en fordel å trene nettopp for det. Med få reps. og styrkeløftertrening. Ser ikke noe poeng i at frgmnt skal trene 8-10 reps når hun ikke klarer f.eks. 1 hang-up. I tillegg har du den fordelen av at du ikke blir særlig tyngre av å trene maks.-styrke. Jeg _tror_ i tillegg at du vil få raskere fremgang på denne korte tida ved å trene på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...