Gå til innhold

Kjøpe ny pc, med HDMI (6-7k)


Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Før det første er jeg usikker på om det i det hele tatt finnes gode skjermkort med HDMI. Tenkte å bruke PCn på 32" min :)

 

Helst bygg selv PC med deler o.s.v., får god hjelp til å bygge. Men er veldig usikker på sånn ca hva jeg trenger og hvilke deler som er best. Sett på en del handlekurver på prisguide, men ingen som passer mitt bruk der.

 

Er svært takknemlig for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bumper denne jeg og. Jeg har gjort noen avanserte søk med HDMI og resultatene er både hummer og kanari. Flere kort som kommer opp har IKKE HDMI utgang.

 

Jeg kunne tenkt meg et kort som har HDMI utgang og som sender både audio og video på denne med 1080p støtte. Finnes dette?

Selvsagt. ATI har flere. Ellers så kan du bruke DVI->HDMI kabel sammen med nvidia sine kort.

, tror ikke dem har hdmi. Pluss ekstra lydkabel da.d gjør jeg.

 

Big-t

Lenke til kommentar
Selvsagt. ATI har flere. Ellers så kan du bruke DVI->HDMI kabel sammen med nvidia sine kort.

, tror ikke dem har hdmi. Pluss ekstra lydkabel da.d gjør jeg.

 

Big-t

Jeg har en lignende idé, men istedet for å bruke ekstra lydkabel vil jeg ha lyden inn på HDMI kabelen. Da trenger jeg bare å tenke på en kabel, som skal kobles til TVen.

 

Med det oppsettet jeg har i tankene, så kan jeg da ha en bråkete multimedia-maskin stående på 'datarommet', og ha en lang HDMI kabel fra den til TVen i stua. I tillegg kjører jeg bluetooth på mus/tastatur.

 

Derfor jeg er interessert i å finne ut om det finnes et skjermkort som kan gjøre dette for meg.

Lenke til kommentar

Eg har et HiS HD3850 "TurboX", der fulgte det med en "overgang" fra DVI til HDMI, det virker som det er et "lydkort" på skjermkortet, muligens det tar lyden fra lydkortet i maskina og sender den på HDMI "utgangen". Har kun testa på min 24" Benq skjerm som har HDMI, DVI, analog ++ inngang(er).. Ville bare prøve enkelt, og med HDMI blei oppløsninga skifta fra 1920x1200 til 1920x1080, har ingenting som kan ta imot lyd på HDMI, får ikkje testa. Mista lyden på PC-en min og då stod det et ATI lydkort som hovedkilde, skifta til det som er på hovedkortet og da kom lyden tilbake..

Lenke til kommentar
Klart det finnes gode skjermkort med hdmi. Viss du går i prisguiden og på avansert søk kan du velge med HDMI.

 

Helst bygg selv PC med deler o.s.v

 

Hehe..det er en fordel å bruke deler o.s.v

 

Haha :) Va kanskje litt uklar der.

 

Det jeg vil ha er som Donaldoni, et skjermkort med HDMI utgang. Syntes også beskrivelsene av de diverse kortene er veldig uklar, vanskelig å si hva som har HDMI utgang og hvilke som ikke har det. Tenkte kanskje dere eksperter kunne hjelpe ;)

 

Så var del spørsmålet mitt om noen kunne hjelpe meg å sette opp en datamaskin som jeg skal bygge selv.

 

Trenger tips til alle delene, hovedkort, prossessor, minne o.s.v.

 

Gjerne bare en handleliste som er på prisguiden allerede. Er bare redd for å kjøpe ting som ikke passer sammen hehe.

Lenke til kommentar

HD 3850 og 3870 har innebygget lydkort, og du får hdmi ved bruk av en adapter.

 

Prosessor: AMD x2 6000+ eller Intel E6700 er gode valg.

Hovedkort: Et hovedkort basert på Intel 965, 975, X38 og X48 er gode valg. Om du skal ha AMD prosessor så er hovedkrot med disse brikkesettene stort sett bra: Nvidia 570, 590, 650, 780.

Minne: 800mhz (PC6400) og 4gb burde holde en stund. Jeg gikk for et sett med 2*2gb mushkin 800mhz

Strømforsyning: Seasonic, eller corsair som er en rebrand av seasonic.

Kabinett: Det får du velge selv etter pris eller smak.

Skjermkort: Du skriver ikke så mye om hva du skal bruke det til, men HD 3870 holder nok ganske lenge.

Harddisk: Velg størrelse etter pris. 1TB diskene er veldig raske.

Lenke til kommentar
Med det oppsettet jeg har i tankene, så kan jeg da ha en bråkete multimedia-maskin stående på 'datarommet', og ha en lang HDMI kabel fra den til TVen i stua. I tillegg kjører jeg bluetooth på mus/tastatur.

 

Derfor jeg er interessert i å finne ut om det finnes et skjermkort som kan gjøre dette for meg.

 

 

Godt mulig at jeg beveger meg ut over mitt kunskapsområde, men hvor lang hdmi kable kan du ha før det går ut over bilde (og lyd) signalene i kabelen?

 

DVI klarer ihvertfall ikke særlige lengder før signalet blir merkbart dårligere..

Lenke til kommentar
Godt mulig at jeg beveger meg ut over mitt kunskapsområde, men hvor lang hdmi kable kan du ha før det går ut over bilde (og lyd) signalene i kabelen?

 

DVI klarer ihvertfall ikke særlige lengder før signalet blir merkbart dårligere..

Jeg har funnet denne kabelen her

 

25 meter holder for mitt strekk. Skal du ha langre strekk må du nok sette inn repeatere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...