Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Enda et problem med montering av data!


Anbefalte innlegg

Som sikkert noen av dere leste på en post jeg laget i går montere jeg mitt nye kabinett et Antec P180, dette var min første gang jeg monterte data på egenhånd,

etter som jeg ikke hadde gjort dette før tok jeg det litt rolig igår, tok noen timer. jeg "startet" dataen igår uten og sette i skjermen eller noe anna en strøm. da jeg kom hjem etter skolen idag monterte jeg opp alt og skulle starte opp dataen. hørte jeg at diskene mine starte vifter osv. cpu vifta startet også. har sett litt inni dataen (uten og bli noe smartere av det) så jeg vil si at jeg har et PROBLEM! håper noen har noen ide om hva som er feil vist dere har noen ide, hadde det vær super fint med nien svar:D

 

vist det kan være til hjelp kan dere legge meg til på msn: [email protected]

 

håper på noen svar:D Mhv Dovito

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sikkert noen av dere leste på en post jeg laget i går ...

Du får nok flere til å lese den hvis du lager en lenke til tråden din :yes:

 

Siden jeg ikke er opplyst (og ikke gidder å søke etter gårsdagens tråd) så gjetter jeg på at du har glemt å koble til strømmen til skjermkortet, har bøyd hovedkortet så mye da du monterte cpu/ram at det tok skade eller at du har hatt en fleece-jakke på deg da du skrudde PC-en og har skadet den med statisk elektrisitet.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Tror faktisk jeg ikke har gjort noen av disse tingene jeg har koblet strøm på skjermkortet, jeg hadde ike flice genser på meg etc. ( bommul genser og arbeids bukse) jeg tok ikke ut ram eller cpu når jeg tok det ut fra det andre kabinettet når jeg tok det ut la jeg det på en isopor lignede del som var med kabinettet når jeg fikk dette, og den andre tråden jeg lagde var bare ang at det var ledeningene som går fra power knappen led lampene osv på fronten av kabinettet. men er litt usikker på den delen ang at jeg kanskje har tatt litt hardt i når jeg monterte de små ledeningene til usb'ene framme (nederst på Hk)

Lenke til kommentar

det er ikke lett å kunne si hva det er med så få opplysninger. det eneste vi vet er at den ikke vil starte etter du kom hjem fra skolen.

gi oss mer info. hva deler det er. er det lys i hovedkortet. hvordan oppfører den seg. hva har du prøvd ut. osv ;)

 

har du bygget denne pc-en eller er det en ferdig pc ?

virker som du bare skal sette den opp ?

Lenke til kommentar

Vær sikker på at hovedkortet ikke tar bortig noe på undersiden. f.eks. en skrue i klemm, at skrue mutterhulltingen til kabinetet er større en den plassn som er dedikert til dette rundt skruehullene på hovedkortet osv.

Hadde samme syntomene en gang, da var problemet at RAMen sto i feil rekkefølge, men hvis du ikke hadde rørt den så..

Lenke til kommentar

det er ikke en "ferdig" pc. har bygget den selv. har nå testet litt. og har målt med multimeter. og funnet ut at det må rett og slett være defekt. når jeg kobler i mus/tastatur er det 0 respons fra begges del ikke noe lys etc. så tror det må være at jeg har klart og kortslutte Hk, på en eller annen måte. har snakket med en kammerat som har litt mere pc erfaring når det gjelder hardware relaterte problemer og han sa at Msi hk hadde det med og ta kvelden. ( noe som hadde hendt han og en annen venn) men takk for hjelpen:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...