Gå til innhold

Kombidrev fra Plextor


Anbefalte innlegg

"Multiformat drive" kan vell også tolkes som om den skulle kunne brenne både til Blu-ray plater og Hd-dvd plater... eller?

Begge modellene brenner og leser CD/DVD

 

Den ene modellen brenner også Blu-ray, begge leser Blu-ray.

 

Ingen av de kan brenne HD-DVD, men begge kan lese formatet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Multiformat drive" kan vell også tolkes som om den skulle kunne brenne både til Blu-ray plater og Hd-dvd plater... eller?

Begge modellene brenner og leser CD/DVD

 

Den ene modellen brenner også Blu-ray, begge leser Blu-ray.

 

Ingen av de kan brenne HD-DVD, men begge kan lese formatet.

Fullstendig klar over dette ;)

Lenke til kommentar
så lenge det er minst ett selskap som støtter hd-dvd er ikke krigen over - så lenge det er minst en film exlusive hd-dvd blir det problemer for oss brukere.

Det er nok bare et tidspørsmål der. Det er nesten daglig annonseringer om at mindre filstudier og distrubitører går over til å støtte Blu-ray eksklusivt.

 

De siste i denne rekken med annonseringer er et stort videoutleie selskap i USA som heter Netflix som går over til å kun støtte Blu-ray.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Hig..._Exclusive/1451

 

Best-Buy, en meget stor forhandler som skal begynne å kutte ned på HD-DVD, samt slutte å anbefale HD-DVD produkter til kundene.

http://www.highdefdigest.com/news/show/Ind...ver_HD_DVD/1455

Lenke til kommentar

kombi-drive = kombinert drive. som jeg ( og sikker de fleste ) oppfater som en kombinasjon mellom hd-dvd og blu-ray eller tidligere kombinasjon mellom kombinasjon mellom dvd og cd

 

jeg oppfatter et kombiner hd- dreve som et som kan brenne til begge formatene. mulig det er galt , men slik oppfatter jeg det

 

multiformat = støtter en mengde formater

 

multiformatet kan være lit mer fleksibel og ikke nødvendigvis skriver til alle. f eks dvd-plus,dvd- minus (både i r og rw utgave) , dvd-ram.

Lenke til kommentar

jeg regnet da ikke med plaxtor var de eneste som brukte betegnelsen kombi.

 

spørsmålet blir hva produsenten legger i orde kombi. hva slags formater den støtter. og da holder det ikke bare betegnelsen kombi for å beskrive bruksområde

 

en gang i tiden betydde det på f.eks en vidideo spiller at den støtte både vhs og dvd ( ikke opptak på dvd, men det kom vist litt senere ).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...