Gå til innhold

Hvordan forbrenne mest mulig på spinningsykkel?


Anbefalte innlegg

Hallo folkens!

 

Jeg kjøpte meg spinningssykkel for noen uker siden, og trives med å sitte på den 3 ganger i uken. Øktene varierer mellom 45-50 min, alt ettersom hvor lange entourage episodene er ;)

 

Det jeg skal frem til; Under disse tre kvarterene, hvordan vet jeg at jeg ligger i best mulig tempo og puls for å forbernne optimalt? Frem til nå har jeg syklet såpass tungt at jeg kjenner det brenner i beinene, men jeg blir ikke skikkelig anpusten. Jeg svetter også som en gris, så det må jo være et godt tegn! Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har hørt flere steder at man forbrenner best på en viss puls, noe jeg synes er vanskelig å måle da jeg ikke har pulsklokke.

 

Noen pekepinner jeg kan innrette meg etter for å forsikre at jeg forbrenner best mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvis du kjører styrketrening i tillegg til spinningen, sørg for å ha et så høyt gjennomsnittstempo som mulig. Med andre ord, du skal sykle så fort som mulig, men du må klare å holde den hastigheten igjennom hele økten.

 

Om du ikke kjører styrketrening i tillegg, ville jeg satset på høyintensitetsintervaller.

Lenke til kommentar

Det at man brenner mest fett på 55-70% av maxpuls er en sannhet med modifikasjoner. Ved å trene på så lav puls forbrenner man få kalorier i forhold til om man gir på litt. Dessuten er ikke det viktigste å forbrenne kun fett, men å brenne bort kalorier generelt.

 

Altså; trening i fettforbrenningsmodus vil gjøre at en større andel av kaloriene du forbrenner vil være fett enn om du trener hardere. Likevel, du vil forbrenne mange flere kalorier ved å ta i mer, og derfor vil du likevel forbrenne mer fett. Dessuten vil kroppen ha høyere forbrenning i timene etterpå.

 

Derfor vil jeg anbefale deg å trene så hardt at du blir skikkelig sliten etter en økt, og heller variere litt mellom langkjøring og intervall.

 

Lykke til med treninga :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...