Gå til innhold

Står mellom følgende telefoner


Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny mobiltelefon, og står mellom følgende telefoner: Nokia N82, Nokia 6300 slide og Sony Ericsson T650i.

 

(Er åpen for andre forslag som måtte passe)

 

Jeg skulle engentlig hatt active sync, men det viktigste for meg er at telefonen er brukervennlig, lett å bruke. Ellers legger jeg vekt på design, kamera, mp3/radio, kvalitet og at telefonen er fri for irriterende ting. hehe...

 

Jeg har akkurat hatt W960 en stund, og den telefonen gikk meg på nervene. Likte ikke touch screen, og synes telefonen var tungvin og irriterende å bruke. Havnet hele tiden på walkman mot min vilje + at alt tok så mye lengre tid enn på de SE-telefonene jeg har hatt tidligere.

 

At telefonen er ENKEL å bruke er altså viktigere for meg enn active sync. Jeg kikket litt på HTC, men slo det fra meg fordi jeg synes de ble noe for komplekse.

 

Nå håper jeg på masse tips og forslag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min N82 for en drøy uke siden og er fortsatt fra meg av begeistring. Hva som taler mot den er vel pris og størrelse, ellers har den "alt". Husker jeg var skeptisk til tatene på den, men etter litt bruk syns jeg faktisk at de er forbløffende gode å bruke. Mye plass rundt knappene kompenserer greit for at de i utgangspunktet er små.

Lenke til kommentar

Må si at det vidt forskjellige telefoner du vurderer, men ingen av dem er et dårlig valg. Hvis du har lyst å bruke 4000 blanke kroner på en telefon så er nokia n82 telefonen for deg. Hvis du er av den fornuftige typen å forstår at en mobil er en forbruksvare, og derfor bare kommer til å falle i verdi, kjøper du nokia 5310. Nokia 5310 er helt klart den telefonen som gir deg mest for pengene.

Lenke til kommentar
Må si at det vidt forskjellige telefoner du vurderer, men ingen av dem er et dårlig valg. Hvis du har lyst å bruke 4000 blanke kroner på en telefon så er nokia n82 telefonen for deg. Hvis du er av den fornuftige typen å forstår at en mobil er en forbruksvare, og derfor bare kommer til å falle i verdi, kjøper du nokia 5310. Nokia 5310 er helt klart den telefonen som gir deg mest for pengene.

 

nokia e51 gir jo også veldig mye for pengene (2500). men spørs jo hva han er ute etter som du skrev ;)

Endret av KennyMafakka
Lenke til kommentar
Må si at det vidt forskjellige telefoner du vurderer, men ingen av dem er et dårlig valg. Hvis du har lyst å bruke 4000 blanke kroner på en telefon så er nokia n82 telefonen for deg. Hvis du er av den fornuftige typen å forstår at en mobil er en forbruksvare, og derfor bare kommer til å falle i verdi, kjøper du nokia 5310. Nokia 5310 er helt klart den telefonen som gir deg mest for pengene.

 

nokia e51 gir jo også veldig mye for pengene (2500). men spørs jo hva han er ute etter som du skrev ;)

Nokia e51 er ikke noe dårlig valg det, men spørrs om han trenger en jobbtelefon framfor en MP3 mobil.

Lenke til kommentar
Han skriver at han skulle hatt active sync, så de er E51 rå. Ønsker han også bra mp3-spiller er N82 er svært godt valg.

Virker ikke som om det er det viktigste med telefonen siden han vurderer SE T650. Men E51 er absolutt en super telefon og børr vurderes på det sterkeste.

Ja, det stemmer. Jeg ville uansett hatt E51 før T650.
Lenke til kommentar
Han skriver at han skulle hatt active sync, så de er E51 rå. Ønsker han også bra mp3-spiller er N82 er svært godt valg.

Virker ikke som om det er det viktigste med telefonen siden han vurderer SE T650. Men E51 er absolutt en super telefon og børr vurderes på det sterkeste.

Ja, det stemmer. Jeg ville uansett hatt E51 før T650.

Tror nok ikke du er den eneste, vurderer selv å kjøpe en til vinterferien.

Lenke til kommentar

Yay, plutselig masse svar jo! :)

 

Først av alt, jeg er et hunkjønn :) hehe

Og en annen ting; mobilen får jeg av jobb, så koster meg ingenting...

 

Jeg har kikka litt mer siden jeg skrev. Funnet ut at det er utrolig mange bra Nokia-telefoner... Så mange at det blir nesten litt vanskelig å velge. Som sagt, for meg så er design og brukervennlighet viktig. Jeg bruker egentlig ikke telefonen til noe mer enn å ringe med, sende meldinger, musikk og kamera. + gjerne til å lese epost.

 

Ellers er fancy funksjonalitet knall, men ikke et must for mitt bruk :) da er det viktigere at telefonen er lett å bruke.

 

Hva med 6500 da?

Endret av Lilleulv01
Lenke til kommentar

6500 Slide er kanskje telefonen som vil passe best, av 6500 modellene vel og merke. Den har blant annet et supert kamera og en fin skjerm og nydelig design. Problemet med den er at den har S40, og med det er ikke mailfunksjonene så veldig gode.

 

Jeg står på mitt, en E51 i Silver steel-fargen. Den skal jeg ha som telefon nummer to når jeg er ute i skibakken osv. Til det blir N95 8GB for stor. (Det eneste man må merke seg med E51 er at kameraet ikke er topp.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...