Tore Skrevet 10. februar 2008 Skrevet 10. februar 2008 (endret) Jeg kjøpte Premier Elements i kveld. Å har importert video fra mitt Sony DV kamera med Premier. Men resultatet er ikke tilfredstillende... Premier Elements 4 Sony DV TDK film FireWire AMD 2x4200+, 2Gb minne, X800. Hva er galt.? Importfilm er 720x576 , ca100Mb pr minutt Jeg ønsker også tips om instillinger som gir god kvalitet og er egnet for web, finner ikke noe som er tilfredstillende... 3minutter 320x240 ble 140Mb, å utrolig dårlig kvalitet... Edit: mener å huske jeg hadde samme problem med Win. MovieMaker (de gangene det virket så lenge at jeg fikk importert en film...) Endret 10. februar 2008 av Scorpioen84
Rocambole2 Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 Det er ikke noe som er galt, verken med Premiere Elements eller kameraet. Interaced video fra et DV-kamera har slike striper ved bevegelser, fordi du på en PC-skjerm ser begge halvbildene samtidig. De synes ikke på en tradisjonell TV, som visr halvbildene etter hverandre. Og det løser du enklest ved å deinterlace. Dvs. at halvbildene slås sammen til helbilder. Dermed ser det bedre ut på PC-skjermen og er mer egnet til nettbruk, mens det ser litt mer hakkete ut på TV.
Tore Skrevet 11. februar 2008 Forfatter Skrevet 11. februar 2008 høres ut som en løsning.! Skal se om jeg finner valg for deinterlace før jeg importerer i kveld. Vanlig TV menes da "SD".? Nå for tiden går det i HD-TV (720 for min del) Vil ikke dette bli mer som en pc-skjerm hva angår oppløsning/visning.?
Beatnik Skrevet 11. februar 2008 Skrevet 11. februar 2008 (endret) Hovedforskjellen på en HD-TV og en PC-skjerm er (sannsynligvis) at TV-en takler interlaced video, siden de aller fleste TV-signaler er interlaced. Om du ikke finner noe valg for deinterlace før du importerer, kan du sikkert deinterlace i bakkant. Endret 11. februar 2008 av Beatnik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå