Gå til innhold

Merkelig ulelyd fra PCen


Anbefalte innlegg

Hei :)

 

I det siste har jeg lagt merke til en rar ulelyd som kommer fra PCen. Denne lyden kommer når jeg er inne i options på spill, eller når jeg scroller nedover en internettside med mange store bilder.

 

Lyden er ikke høy, og den kommer bare når jeg scroller nedover eller når jeg juster options i f. eks Oblivion eller Crysis. Når jeg scroller nedover en internettside gir den fra seg en liten ulelyd hver gang jeg snurrer på musehjulet. Pcen er alltid stille ellers, men det er i disse to tilfellene at den uler litt.

 

Håper dere skjønner hva jeg mener, og at noen kan hjelpe meg med å forstå hva det er som skaper ulelyden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke si det helt sikkert, men kan det hende at det er noen av viftene dine som bråker? For eksempel CPU-avkjøling?

 

CPU-en jobber mer når det er noe som skjer, kanskje det kan være at viften kommer borti noe når den går raskere?

 

Sikkert ikke dette, men det kan være greit å sjekke.

Lenke til kommentar

vifte på skjermkort? Vifter på skjermkort er som regel små og små endringer i temperatur kangi store svingninger i viftehastighet. Høy hastighet på en liten vifte opfattes fort som uling. Jeg ville sjekket om det satt mye støv under vifta på skjermkortet da det kan få vifta til å gå på adskillge høyere omdreiningshastighet enn tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...