Nikern Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Holder nå på å laste ned SP1 og lurer i den sammenheng på noen ting. 1. Hvordan kan jeg finne ut om den filen jeg laster ned virkelig er ekte vare? 2. Hvilke erfaringer har du med sp1 så langt? Alle som har noen erfaringer å komme med er velkommen;) *edit* Kan jeg publisere url'en din den siden som tilbyr nedlasting, uten at det strider mot noen regler? Endret 8. februar 2008 av Nikern
SpecialForce Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Med mindre urlen innholder Microsoft.com i seg så skal den ikke her. Kameraten min har SP1 og tror han er fornøyd, men har ikke snakket med han. Han har Vista Ultimate. Vi får Ultimate veldig snart.
Nikern Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Med mindre urlen innholder Microsoft.com i seg så skal den ikke her. Kameraten min har SP1 og tror han er fornøyd, men har ikke snakket med han. Han har Vista Ultimate. Vi får Ultimate veldig snart. Men det er jo ikke noe "ulovlig" med den service packen, selv om den ikke er offisielt lagt ut av microsoft!? Er jo bare en oppdatering, må da kunne legge ut url til slikt? (litt OT men)
Nikern Skrevet 8. februar 2008 Forfatter Skrevet 8. februar 2008 Har da klart å finne md5 checksummen på filen, og har vertifisert at den er den samme som andre tilbydere på nettet. Så tror jeg har den virkelige sp1.
Nikern Skrevet 9. februar 2008 Forfatter Skrevet 9. februar 2008 Da har jeg brukt SP1 noen timer, kan fortelle litt om mine erfaringer bare etter en liten stund. Første inntrykk, ingen synlige forandringer. Men ytelsesmessig merker jeg det stort. Særlig det at harddisken jobber veldig mye etter oppstart, den jobber veldig lenge, noe den ikke gjorde pre-sp1. Jeg synes heller ikke Firefox og Outlook starter like kjapt som før. Så om dette kanskje har noe med at superfetch er nullstilt og den ennå lærer seg til hva jeg vil bruke PC-en til vet jeg ikke. Så egentlig har jeg blandede følelser med denne oppgraderingen. Håper bare den responsive vista jeg kjente fra før kommer tilbake etter en stund;) Satser på at det er superfetch som er nullstilt og trenger lære seg opp igjen.
TCi Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 Første inntrykk, ingen synlige forandringer. Men ytelsesmessig merker jeg det stort. Særlig det at harddisken jobber veldig mye etter oppstart, den jobber veldig lenge, noe den ikke gjorde pre-sp1. Jeg synes heller ikke Firefox og Outlook starter like kjapt som før. Noen er det, men kanskje ikke lett å se. - Du kan nå velge diskene du skal defragmentere - RAM blir vist som antall installert RAM, istedet for hvor mye som blir utnyttet At disken jobber mer nå er fordi Superfetch har begynt å samle inn ny data. Men det skal ikke påvirke ytelsen på disken nevneverdig. Den bruker lavprioritert IO, som bare bruker noen få kB/s. SP1 for meg har gjort maskinen noe raskere. Det beste er filoverføringer som nå går som de bør gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå