Gå til innhold

Spm. Om førstegangs tjeneste


Brulf

Anbefalte innlegg

Har fått innkallesle til sesjon, skal dit først i mars, men spørsmålet mitt er hvordan kan jeg slippe førstegangs tjenesten?

Har Pollen allergi,støv allergi, ellers har jeg også dårlige knær, er også deprimert til tider (pga dødsfall i familien). Og hvordan er det med Sivil tjeneste? Er det noe jeg kan si på Sesjonen som hjelper till? Jeg vill helst slippe og komme i bråk, men jeg kommer til å nekte plent

 

ps. Vill gjærne slippe å se kommentarer som "Pyse" "Slappfisk" og diverse andre komentarer fordi jeg ikke er for militær-tjeneste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skal ikke skrive kommentarene jeg tenker på...

 

det du kan kjøre dem hardt på er støv allergi, det blir ganske mye støv på rommene om kvelden, dette kan d få problemer med.

husk å ha med papirer på at du faktisk har dette, samme gjelder dårlige knær, har du ikke papirer på at du har det så har du i militæret sine øyne ingen problemer med dem.

det at du har dårlige knær kan også komme av at de er lite trent, jeg hadde "dårlige knær" jeg også, men det ble bedre når jeg fikk trent dem en del.

 

du kan nekte, men da blir det sivil tjeneste, som er litt lengre enn førstegangstjenesten(15mnd??)

pollen allergi hindrer deg fra noen av tjenestene, men oftest ikke nok til å dimme.

Lenke til kommentar
Har fått innkallesle til sesjon, skal dit først i mars, men spørsmålet mitt er hvordan kan jeg slippe førstegangs tjenesten?

Har Pollen allergi,støv allergi, ellers har jeg også dårlige knær, er også deprimert til tider (pga dødsfall i familien). Og hvordan er det med Sivil tjeneste? Er det noe jeg kan si på Sesjonen som hjelper till? Jeg vill helst slippe og komme i bråk, men jeg kommer til å nekte plent

 

ps. Vill gjærne slippe å se kommentarer som "Pyse" "Slappfisk" og diverse andre komentarer fordi jeg ikke er for militær-tjeneste.

 

 

Sjøforsvaret på båt, lite støv, ingen pollen. Forsvaret er gøy, og vil nok hjelpe på din depresjon.

Lenke til kommentar
Har fått innkallesle til sesjon, skal dit først i mars, men spørsmålet mitt er hvordan kan jeg slippe førstegangs tjenesten?

Har Pollen allergi,støv allergi, ellers har jeg også dårlige knær, er også deprimert til tider (pga dødsfall i familien). Og hvordan er det med Sivil tjeneste? Er det noe jeg kan si på Sesjonen som hjelper till? Jeg vill helst slippe og komme i bråk, men jeg kommer til å nekte plent

 

ps. Vill gjærne slippe å se kommentarer som "Pyse" "Slappfisk" og diverse andre komentarer fordi jeg ikke er for militær-tjeneste.

 

 

Sjøforsvaret på båt, lite støv, ingen pollen. Forsvaret er gøy, og vil nok hjelpe på din depresjon.

Helt enig med deg.

 

Kom deg inn i sjøforsvaret. Ikke noe grunn til og syte og mase om diverse plager osv. Alle har sine problemer, og som regelt finnes det også en plass før dem i forsvaret. Så slutt og sipp og vær pysete, du kan ikke bo hjemme oss mor og far i all evighet.

 

Og jeg selv hadde planer og skippe hele driten pga rygg skade. Men etter og ha satt meg litt inn i tilbud osv i fotsvaret bestemte jeg meg for å dra inn. Ryggen kan man trene opp, samme med knær osv.

Det at du er deprimert pga dødsfall er ikke noen god grunn, pga og komme seg bort, og få tankene på rett kjør og ikke gå å tenke konstant på det i lenger stund vil gjøre deg godt.

Men sefølgelig er det jo trist da og miste noen, føler med deg på akurat det.

 

Ellers håper jeg du ikke blir provosert av det jeg skriver, er bare det som jeg tenker på, og har selv som sagt vurdert å skippe førstegangs tjenesten men valgte heldigvis og ikke gjøre det og skal søke meg inn på fysisk krevende FT pga å få mest mulig ut av førsteåret :)

Lenke til kommentar

Forsvaret er ikke tungt. Ikke tyngre enn du gjør det til i alle fall. Det er IKKE sånn som i amerikanske filmer :p

Jeg jobber på Haakonsvern som lærling, men å være menig her kan føles som å være litt mindreverdig.

 

De med best helse kommer inn i forsvaret, har du dårlig syn, rygg og allmenn helse styrer de raskt unna.

Endret av Inception_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...