Gå til innhold

nytt skjermkort, trenger basic informasjon


kbrnsr

Anbefalte innlegg

Har tenkt å oppgadere med nytt skjermkort.

Trenger litt info.

Kan for eksempel en skjermkort med DDR ram kjøre på en hovedkort som støtter SD ram?

Jeg har en ndivia geforce 2 mx 200 32 MB SDram, jeg har lurt litt på om pcen min støtter noe som helst tiden (det er lite man kan gjøre med en 250 watts strømforskyning, er villig til å oppgradere).

Jeg hadde tenkt å satse på en geforce 4 ti med 128 MB ddr ram, men hvis ikke hoverkortet støtter dette så satser jeg på en ny hovedkort.

Vil et skjermkort på agp 8x virke på et hoverkort med agp 4x?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tenkt å oppgadere med nytt skjermkort.

Trenger litt info.

Kan for eksempel en skjermkort med DDR ram kjøre på en hovedkort som støtter SD ram?

 

jupps :)

 

Jeg har en ndivia geforce 2 mx 200 32 MB SDram, jeg har lurt litt på om pcen min støtter noe som helst tiden (det er lite man kan gjøre med en 250 watts strømforskyning, er villig til å oppgradere).

 

Har du AGP port støtter du alle skjermort bortsett fra kanskje RAdeon 9700Pro og GFFX pga lite strøm... Vurdert oppgradere den også?

 

Jeg hadde tenkt å satse på en geforce 4 ti med 128 MB ddr ram, men hvis ikke hoverkortet støtter dette så satser jeg på en ny hovedkort.

 

Dette skal gå fint..

 

Vil et skjermkort på agp 8x virke på et hoverkort med agp 4x?

 

mmm. Uten ytelsestap også.

Lenke til kommentar

agp 8x er kompatibelt med agp4x

 

ram på skjermkort som blir plassert i agp porten og ram på hovedkortet trenger aldri å være av samme type.

 

Hvordan maskin har du? til 1,2ghz+ er gf4ti4200 et helt ok kort :) Hvis du har tregere maskin enn det burde du tenke på å oppgradere hele maskinen...

 

Hvis du vil ha bedre råd, skriv hva slags maskin du har.

Lenke til kommentar

oki dok.

AMD athlon 1,4 Ghz

256 SD ram

160 GB harddisk

250 Watt pcu( hvis det er det mann kaller strømforsyningen :) )

Og selvfølgelig et tahiti hovedkort, noen som vet om tahiti folka har en nettside?

Har pluselig bestemt meg for å skaffe nytt strømforsyning. Noe over 300 Watt, forslag noen?

Lenke til kommentar

 

Vil et skjermkort på agp 8x virke på et hoverkort med agp 4x?

 

mmm. Uten ytelsestap også.

 

Det er vel ikke 100% korrekt... Hvis hovedkortet kun støtter 4x AGP, så vil ikke skjermkortet kjøre på mer enn 4x. Da vil du få et lite ytelsestap. I praksis er det veldig lite og bare på større oppløsninger.

Lenke til kommentar

 

Vil et skjermkort på agp 8x virke på et hoverkort med agp 4x?

 

mmm. Uten ytelsestap også.

 

Det er vel ikke 100% korrekt... Hvis hovedkortet kun støtter 4x AGP, så vil ikke skjermkortet kjøre på mer enn 4x. Da vil du få et lite ytelsestap. I praksis er det veldig lite og bare på større oppløsninger.

 

Jeg tror det er ment som et spørsmål. ikke som et svar at detn kjører fint uten ytelsetap. ;)

Lenke til kommentar

P4 betyr at det støtter Pentium 4 hovedkort...

Men jeg ville sterkt vurdert en strømforsyning med mye kraftigere +12V enn bare 16A, forventer du ikke mer enn 1-2 disker, 1-2CD-ROM'er og ikke en monster CPU burde det likevel gå greit...

Les på PSU guiden på www.firingsquad.com under Guides for mer info.

 

Cobos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...