Gå til innhold

Serpentshrine Cavern! Hvilket gear burde jeg ha?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med middelmådig gear med ikke så mye +hit, spec UA med 5/5 i supression - f.eks. 41/0/20 eller 44/6/11. Har guildet ditt Kara på "farm" trenger du antagelig ikke mer enn greit blått gear med nødvendige enchants og gems. Dot-cycle+drain er din primære skadekilde.

Ettherhvert som du begynner komme et sted mellom tier 4 og 5, pleier man ha nok hit og shadow damage at det lønner seg specce DS/SF (0/21/40) og bruke shadowbolts som primær skadekilde. Hvis du kikker litt på armory vil du se at de fleste Tier 6 warlocks har denne speccen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er en tidligere warlock i guilden vår. Gikk helt fint for henne i SSC og TK når hun raidet med oss. Tror du kan gå ut i fra at statsa bør ligge rundt der som minimums krav.

(På den tiden hadde vi ikke tatt Leo, Vashj og Kael'Thas)

Skrevet
Kan ikke en drit om warlock stats, grind badges til det som er av badgerewards. Så burde det gå bra hvis du har noe decent kara/za gear.

Vil ikke være frekk eller noe, men om jeg var guildleder og så noen i guilden skrive dette et sted så ville jeg vurdert om han har noe i guildet å gjøre

Vil ikke være frekk eller noe, men hvorfor i alle dager trenger han å vite "alt" om warlocks dersom man ikke spiller en selv?

Hvordan gjorde du om "Kan ikke en drit om warlock stats" til "Kunne alt om warlocks" ?

Fantastisk

Skrevet
Klar til...

Karazhan = Heroic gear.

Gruul & Maggy = Karazhan gear.

SSC og TK = Karazhan gear + Gruul og Maggy gear.

MH & BT = SSC & TK gear.

kthxbye.

Tja det kan vel vere ei retningslinje, men ikkje nødvendigvis fakta. Har vore med i både TK og SSC på en del bosser og har kun 1 drop ifra kara og det er det. No har eg riktignok frozen shadowweave-settet + Spellstrike settet etc, og er oppe i en ca 1020+ spelldmg. Eg seier ikkje at det er så fantastisk, men det er mulig å vere med i SSC og TK då. (Kanskje ikkje Vasj og Kael).

Skrevet
Dette er en tidligere warlock i guilden vår. Gikk helt fint for henne i SSC og TK når hun raidet med oss. Tror du kan gå ut i fra at statsa bør ligge rundt der som minimums krav.

(På den tiden hadde vi ikke tatt Leo, Vashj og Kael'Thas)

Eneste jeg mangler da er litt hit rating.:) tror jeg skal få rundt 150 Hit rating før jeg begynner og søke etter ssc guild:D

Skrevet
Tja det kan vel vere ei retningslinje, men ikkje nødvendigvis fakta. Har vore med i både TK og SSC på en del bosser og har kun 1 drop ifra kara og det er det. No har eg riktignok frozen shadowweave-settet + Spellstrike settet etc, og er oppe i en ca 1020+ spelldmg. Eg seier ikkje at det er så fantastisk, men det er mulig å vere med i SSC og TK då. (Kanskje ikkje Vasj og Kael).

Tailoring gear er faktisk bedre enn det meste du finner i SSC / TK, så det burde ikke komme som noen overraskelse. Raider selv SSC / TK, og har 7 stk crafted epics. Vurderte aldri å rolle på T4 engang, og kommer nok ikke til å skaffe meg mer enn 2x T5 for å teste ut arcane med setbonusen. Har Spellstrike + Spellfire + Bracers of Nimble Thought og Mantle of Nimble Thought. Tailoring gear er mer enn bra nok for SSC / TK, og også brukbart i starten av BT / Hyjal, men blir nok byttet fort ut der.

Skrevet (endret)
Kan ikke en drit om warlock stats, grind badges til det som er av badgerewards. Så burde det gå bra hvis du har noe decent kara/za gear.

Vil ikke være frekk eller noe, men om jeg var guildleder og så noen i guilden skrive dette et sted så ville jeg vurdert om han har noe i guildet å gjøre

Vil ikke være frekk eller noe, men hvorfor i alle dager trenger han å vite "alt" om warlocks dersom man ikke spiller en selv?

Hvordan gjorde du om "Kan ikke en drit om warlock stats" til "Kunne alt om warlocks" ?

Fantastisk

Joda, selvfølgelig kan man ikke ha en idiot i raidet som ikke skjønner at DoT's ødelegger sap/sheep/traps etc, men her var det altså snakk om stats, og ikke abilities. Jeg vil tro de aller fleste som raider vet hvordan warlock-klassen fungerer, men man må ikke ta som en selvfølge at alle vet hvor mye crit, hit, stamina vs int, +spelldamage en warlock må ha.

Hva med å svare på spørsmålet i stedet for å leke vittig?

Endret av mythix
Skrevet

Om du raider synes du faktisk du burde gidde å sette deg inn i det. Ellers lyser det at han karen her er ikke interessert i å dedikere seg til raiding, han vil bare ha lilla.

Skrevet
[

Tailoring gear er faktisk bedre enn det meste du finner i SSC / TK, så det burde ikke komme som noen overraskelse. Raider selv SSC / TK, og har 7 stk crafted epics. Vurderte aldri å rolle på T4 engang, og kommer nok ikke til å skaffe meg mer enn 2x T5 for å teste ut arcane med setbonusen. Har Spellstrike + Spellfire + Bracers of Nimble Thought og Mantle of Nimble Thought. Tailoring gear er mer enn bra nok for SSC / TK, og også brukbart i starten av BT / Hyjal, men blir nok byttet fort ut der.

Nå nevner du jo "best-in-slot" crafted T6 gear her, som ikke alle har mulighet til å skaffe seg, så at du ikke ønsker å bytte ut det med T4 kommer vel ikke som noen overraskelse ^^

Skrevet (endret)
Om du raider synes du faktisk du burde gidde å sette deg inn i det. Ellers lyser det at han karen her er ikke interessert i å dedikere seg til raiding, han vil bare ha lilla.

Jeg har ikke nevneverdige kunnskaper om hvilke stats andre klasser burde ha i en satt setting, det bryr meg heller lite. Det har heller ingenting med min prestasjon i raidet/pvp å gjøre.

Endret av Christeven
Skrevet
Alt kan skaffes uten å ha rørt raiding så hva er poenget ditt?

I teorien: Ja

I praksis: Tja

Det kan være vrient nok å få tak i craftere med nethers, og vortex er ikke akkurat lettere.

Skrevet (endret)

Poenget mitt var at dette kanskje er litt irrelevant å nevne i sammenhengen "hva slags gear trenger jeg or å starte SSC raiding" diskusjonen? Litt avhengig av hvordan BT progresjonen er på servern så blir det jo også forholdsvis dyrt. - På vår server ville i alle fall prisen vært ca 4,5k for bare HoD's til disse (nimble) delene....

Endret av kjetilkl
Skrevet

Poenget mitt var at dette kanskje er litt irrelevant å nevne i sammenhengen "hva slags gear trenger jeg or å starte SSC raiding" diskusjonen? Litt avhengig av hvordan BT progresjonen er på servern så blir det jo også forholdsvis dyrt. - På vår server ville i alle fall prisen vært ca 4,5k for bare HoD's til disse (nimble) delene....

Nei det syns eg ikkje. Poenget til fleire her, meg sjøl inkludert er at crafted gear, som Spellstrike etc kan vere bra om ikkje bedre enn masse som dropper i kara og lignande. Bruker sjøl pvp-belte og bracer til raid, og det funker fin fint. Det er også bedre enn det meste du får før SSC/TK (med et par forbehold).

Skrevet (endret)
Nei det syns eg ikkje. Poenget til fleire her, meg sjøl inkludert er at crafted gear, som Spellstrike etc kan vere bra om ikkje bedre enn masse som dropper i kara og lignande. Bruker sjøl pvp-belte og bracer til raid, og det funker fin fint. Det er også bedre enn det meste du får før SSC/TK (med et par forbehold).

Joda, det poenget står fortsatt ;-)

Uansett, PVP non-set epics (Vindicators) er veldig bra, det er tross alt T6 (itemlvl 146) - mens S1 settet f.eks vil være noe man bytter ut med T5 lvl epics for PvE ...

Endret av kjetilkl
Skrevet

Folk som søker til vår guild full av S1 (Gladiator gear) som er casters blir som regel avvist.

Det vitner om lite erfaring om klassen sin, og lite innsikt på hva som er viktige stats for raiding. At du kan si at man bytter det ut mot T5 er litt lavmål.. Tar en mage med Spellstrike, Spellfire til vurdering lenge før en gladiator gearet mage.

Men jeg skal være enig i at bracerne er veldig bra. Belte er også greit nok, men det er bedre alternativer både fra badges og tailoring.

Skrevet
Uansett, PVP non-set epics (Vindicators) er veldig bra, det er tross alt T6 (itemlvl 146) - mens S1 settet f.eks vil være noe man bytter ut med T5 lvl epics for PvE ...

Vindicator's er ikke noe særlig til raiding da det mangler "+hit with spells".

Skrevet

Vindicator's er ikke noe særlig til raiding da det mangler "+hit with spells".

Faktisk er det blandt dem beste bracerne du kan få deg pre BT.

Nesten ingen slår dem med riktig gemming. (Både på damage og crit er dem veldig bra)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...