Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har i endel tid spilt WoW, men nok meg en liten pause på par-tre måneder, startet igjen på høsten, og spiller nå og da. Jeg har nesten netopp kjøpt meg samleboksen til Dungeon & Dragons. Og fra før har jeg NWN2, jeg har begynt å like den serien ganske bra, og har også skaffet meg noen NES versjoner. Men jeg liker også Warcraft serien. Men syns at gjennomsnitts alderen er alt for på WoW. Så er Dungeon & Dragons noe og andbefale, eller har WoW et bedre gameplay / historie?
Jext Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 WoW har mye bedre gameplay enn DDO, som er grunnen til at omtrent ingen spiller det sistnevnte. Om du ikke er grusomt lei av WoW anbefaler jeg å spille det frem til AoC og WAR kommer ut. Eventuelt bare vente med MMO frem til de nye spillene kommer.
Billzard Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 atm syns jeg du burde velge WoW. Age of Conan slippes jo ut om litt sjekk det ut ^^
akristina92 Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Vel, selv om jeg liker DDO selv vil jeg helst anbefale deg å starte med WoW om det blir ditt første MMORPG. Det er rett og slett det mest polerte og mest nybegynnervennlige spillet på markedet nå. Populært er det også, så du trenger ikke bekymre deg for å bli løpende rundt alene i spillet.
Crossfire Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Hvis du synes at du treffer for mange unger i WoW så finn deg et bra guild, problem solved.
vikingkylling Skrevet 7. februar 2008 Skrevet 7. februar 2008 Jeg har spilt både WoW og DDO en stund, så om du absolutt må velge mellom kun de to ville jeg satt dem opp mot hverandre og sett hvilke fordeler og ulemper de har. Det hjelper jo ikke om jeg anbefaler WoW over DDO fordi WoW har bedre grafikk om du ikke liker stilen. WoW: + enkelt å sette seg inn i + bra community til tider + Du kan endre karakteren din veldig mye og se unik ut - veeeeeeldig mye grinding - craftingen stinker. Du lager ikke noe som helst, du bare bestiller det fra en liste og betaler med komponenter i stedet for penger. Hva er vitsen? DDO + Når du finner noen å spille med kan man ha det veldig morsomt. Når man finner noen, vel å merke. + Morsomme quester med en del variasjon til tider - Vil du se unik ut? Glem det. Hele kostymet ditt består av en hjelm og en rustning. That's it. Selv LotRO lar deg se mer unik ut enn dette, og det har bare fire raser. - Har det crafting?
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 WoW har jeg spilt før, men begynner å bli lei av det, jeg liker spill med middelalder stil, og ikke med noe overdreven look på items og rustninger. Er da DDO, noe å gå for da intill jeg venter på AoC? Og vil AoC støtte norsk Visa Electron (bankkort)?
akristina92 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Om du ikke vet om DDO er noe for deg kan du jo alltids ta en titt på trialen som finnes her: http://trial.ddo.com/ Dersom du ikke har lyst til å laste ned klienten kan du søke på DDO eller Dungeons and Dragons Online på www.youtube.com
Montolio Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 DDO er vel et rimelig døende spill utifra hva jeg har forstått, så hvis du absolutt må velge mellom de to, så ville jeg gått for WoW. Det finnes dog mange andre gode MMORPG'er som hadde vært verd å sjekke ut. Lord of the Rings Online er et svært godt spill, og har attpåtil en fin playerbase med hovedsaklig godt voksne mennesker.
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 På DDO, kan man betale med et norsk Visa Electron bankkort?
AvidGamer Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 Ville egentlig anbefalt Lord of The Rings Online dersom du leiter etter noe annet enn WoW. Samme brukervennlighet, og enkelt å komme deg inn i spillet særlig hvis du har spilt WoW før, alt vil være kjent. Svært bra community iforhold til små ungene i WoW (selvom det er ufattelig mangen unger i LOTRO også).
neoman Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 lord of the rings online er kjempe bra. + utrolig utrolig bra community alle er snille mot hverandre, særlig på rp serveren. + veldig høy gjenomsnittsalder på rp serveren i alle fall hvor det virkert som snittet var på mellom 25-35 + knakendes god grafikk beste jeg har sett på ett mmo + veldig mye bedre raiding en i wow, går fortere, lettere, og ikke så mye stress-farming av ingredienser. + bra craftig system. + veldig lett å skaffe grupper til det aller meste, men noen ting kan bli harde da. + masse små instancer som er svært spennende. +oppdrag med god historie. + ekstremt god klasse balanse ingen er for gode-for dårlig slik det ble på wow. + store store byer mye større en på wow. - mye løping - utrolig store omeråder, kan bli forvirra til tider - de fleste ser veldig like ut, ikke som på wow hvor figurene ser kule ut - du spawner ofte langt unna der du døde - elending pvp system, men for noen kan det funke jeg likte det i alle fall ikke - til tider forvierende og finne hva du leter etter, slike problemer hadde jeg aldri i wow - litt vanskelig økonomi spør du meg, men det funker forsåvidt:) liker wow sin bedre egentlig - ekstremt lite å gjøre når du er lvl 50 om du ikke vil gå i grupper hele tiden. selv spillte jeg lotro til jeg ble lvl 50 storkoste meg, men fikk forøvrig nok ett par månder senere. nå til dags spiller jeg wow. men for å svare på spørsmålet jeg ville uten tvil valgt wow mellom dungenons and dragons og wow. men om du er lei wow og vil ha noe annet go go go lotro.
Kanius Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 (endret) LOTRO er det beste om du er lei WoW. Spilte det en måned, og lengtet tilbake til WoW igjen Har ikke spilt DDO, men har hørt utrolig mye dårlig om det.. Er det ikke slik at taverns og butikker er instanced? Satt på VT for noen måneder siden, og to WoW guildmates av meg hadde kjøpt DDO. De skulle prøve å møte hverandre der, men klarte det ikke pga instanced taverns. Tror hvertfall det var DDO de holdt på med.. Endret 8. februar 2008 av Kanius
akristina92 Skrevet 8. februar 2008 Skrevet 8. februar 2008 (endret) Joda, det meste er instanced der. Spillet er ikke åpent og fritt, men det prøver det heller ikke å være. De fokuserer på gruppespill i instancer, og det får de faktisk til ganske bra -- syns jeg, i alle fall. Jeg ser noen nevnte at DDO er døende -- jeg sitter ikke på noe statistikk eller håndfaste bevis -- men jeg vil heller påstå at det er voksende med tanke på at det har forbedret seg en hel del siden release. Kan godt hende det er døende, jeg har ikke peiling, men det ser ikke ut om om de har noen planer for å stenge ned opplegget i nermeste fremtid, og da antar jeg at spillertallet ikke er på et kriselavt nivå i alle fall! EDIT: Men som sagt, dersom du synes DDO høres interessant ut, prøv ut trialen så du ikke går en bomtur ved å kjøpe spillet og ikke like det! For å svare på spørsmålet du hadde tidligere i tråden: Nei, jeg tror ikke du kan bruke Visa elektron i DDO. Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror ikke det. EDIT2: Tenkte jeg skulle skrive litt mer, hehe: En ting som er spesielt med DDO er at det er veldig interaktiv med tanke på hvordan man forflytter seg og hvordan man slåss. I "hulene" er det for eksempel stiger som kan kan klatre i, man må unngå feller fysisk (med mindre man har en rogue som kan ta knekken på de) og så videre. Måten man slåss på er noe likt Age of Conan. Man har ikke det spesielle combo-systemet, og man kan ikke slå på forskjellige måter, men ellers er det ganske så likt! Det du treffer, treffer du. Står du utenfor "sverdrekkevidde" vil du ikke kunne treffe fienden, og han vil nok heller ikke treffe deg. Du kontrollerer selv når du slår og når du blokkerer med skjoldet ditt (ingen autoattack med andre ord, selv om jeg mener å huske at du kan skru på dette i instillingene). Du kan også unngå piler og visse magier ved å simpelten hoppe bort fra dem! Om du er en bueskytter må du sikte selv, og beregne hvor pilen kommer til å treffe for å treffe fienden (til en viss grad i alle fall). Endret 8. februar 2008 av Flaringo
vikingkylling Skrevet 9. februar 2008 Skrevet 9. februar 2008 (Litt off-topic her, håper det går bra.) Når vi snakker om "døende" MMORPG'er er noen nesten nødt til å nevne "Vanguard: Saga of Heroes" av naturlige grunner. For de av dere som ikke vet det ble det utviklet av Sigil og gitt ut av SOE. Problemet var at Sigil gikk tom for penger og ble nødt til å ta et drastisk valg. Enten gi det ut tre måneder for tidlig (minst) eller droppe hele greia og tape alle pengene de hadde lagt i det. De bestemte seg for å gi det ut, og dere kan jo tenke dere hva som skjedde. Folk ble sparket ut av serverne hele tiden uten grunn, å sitte fast i terrenget var er regelen enn unntaket, det var null synlige hodeplagg, questene fungerte sjelden og så videre og så videre og så videre. Alt i alt burde det ha avgått med døden der og da, og Vanguard burde ha blitt glemt av alle. Det skjedde derimot ikke. Sigil fortsatte å jobbe med det og reparere det, serverne ble slått sammen for å få opp folketallet, synlige hodeplagg kommer i løpet av februar og så videre og så videre. Vanguard tidlig i fjor, og i 20de desember fikk alle spiilerne som hadde avsluttet kontoen for mer enn to måneder siden en gratis prøvemåned for å se hvordan spillet er i dag. Veldig mange godtok tilbudet, og veldig mange av dem ble værende selv etter at prøvemåneden gikk ut. Hvorfor, spør du? Ganske enkelt fordi Vanguard ser veldig bra ut, har et bedre crafting system enn noe annet MMORPG jeg har prøvd, du kan bygge hus og skip, ri på din egen hest når du når lvl 10 (som adventurer, crafter eller diplomat) og så videre. Communityen er veldig bra, og selv om det ennå har en del problemer kan det absolutt anbefales. Greit nok gjenstår det en del før det kan regnes som "ferdig", men SOE (som har overtatt driften og utviklingen) jobber med en trial-versjon kalt Island of Dawn og satser på å gi ut Vanguard på nytt igjen. Ikke verst for et spill som ble definisjonen på en katastrofe da det kom? Alt tilsier at Vanguard burde ha gått i glemmeboken den første uken, men et år senere er det mer populært enn noensinne. Og nevnte jeg at jeg leide min egen mini-drage (dvs Wyvern) og kunne fly hvor jeg ville i ti minutter da jeg var level 12? Jeg kunne gjort det enda tidligere om jeg hadde hatt de ti sølvpengene den kostet å leie. Slå den, WoW!
AshNebus Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Nå er vel ikke DDO strengt tatt et MMORPG spill. Sånn jeg ser det jaffal. Det eneste stedet er en tavern som fungerer som hub for å møte folk o.l så er hele resten av spillet instance. Mer som diablo og dungeon siege var, koble på battle.net og finne noen folk og spille en session. Jeg har derimot også akkurat begynnt å spille vanguard igjen og syns det kan anbefales
akristina92 Skrevet 15. februar 2008 Skrevet 15. februar 2008 Nja, det er ikke sånn til en like stor grad som Diablo eller Dungeon Siege. Tavern er ikke det eneste stedet. Hele byen er et møtested der man får tak i quest, lærer nye magier og kan kjøpe våpen, mat, klær og så videre. Men dersom man går inn i en "instance" er man mutters alene om man ikke har en gruppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå