Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig test, men at den ikke tålte vanntesten overrasker ikke. Jeg vil tippe at denne tilsvarere å miste telefonene om et sted mellom 20 og 50 meter dypt vann. Relevant? Hvor mange har behov for å ta med mobilen på denne dykkerturen? Eventuelt har mulighet tilå finne den i gjenn etter å ha mistet den over ripa uttaskjærs? Det hadde vært mye mer interesant å teste om telefonen tålte noe som faktisk var relevant, feks tåler den å bli mistet over en bryggekant på 2,5 meters dyp? Jeg vil tro at den kan tåle dette uten å få spesielt mye vann i den som fører til usikkerhet for når mobilen kommer tilå konke. Men det forteller testen dessverre ingen ting om.

Lenke til kommentar

Synd den ikke er helt vanntett og tåler og bli senket i vann, hadde selv hatt sterk bruk for en slik telefon, forrige sommer gikk det 3! mobiltelefoner, den siste var en nokia 3510 tror jeg, uten fargeskjerm eller noe, som ble glemt i lomma på badeshortsen, men den stod faktisk på når jeg kom opp av vannet igjen :dribble: Mista den 2 uker senere i danmark da :thumbdown:

Lenke til kommentar
Synd den ikke er helt vanntett og tåler og bli senket i vann, hadde selv hatt sterk bruk for en slik telefon, forrige sommer gikk det 3! mobiltelefoner, den siste var en nokia 3510 tror jeg, uten fargeskjerm eller noe, som ble glemt i lomma på badeshortsen, men den stod faktisk på når jeg kom opp av vannet igjen :dribble: Mista den 2 uker senere i danmark da :thumbdown:

 

tror nok den vil tåle en kjapp dukkert, i området sekunder. men utover det...

 

min far mistet en av disse robuste nokiaene i en sølepytt en gang uten at telefonen tok nevneverdig skade, og jeg hadde trodd denne her tåler mer den nokiaen.

Lenke til kommentar
Artig test, men at den ikke tålte vanntesten overraskerhttps://www.diskusjon.no/style_images/main_gfx/folder_editor_images/rte-textcolor.gif

Text Color ikke. Jeg vil tippe at denne tilsvarere å miste telefonene om et sted mellom 20 og 50 meter dypt vann. Relevant? Hvor mange har behov for å ta med mobilen på denne dykkerturen? Eventuelt har mulighet tilå finne den i gjenn etter å ha mistet den over ripa uttaskjærs? Det hadde vært mye mer interesant å teste om telefonen tålte noe som faktisk var relevant, feks tåler den å bli mistet over en bryggekant på 2,5 meters dyp? Jeg vil tro at den kan tåle dette uten å få spesielt mye vann i den som fører til usikkerhet for når mobilen kommer tilå konke. Men det forteller testen dessverre ingen ting om.

 

Siden den er IP 54, er den ikke vanntett, bare sprutsikker. Jeg tviler på at den vil tåle en tur på 2,5 meters dyp uten å ta noe skade av det.

 

Jeg vil minne på at Siemens m65 som kom for 4 år siden kan konkurrere med xp1 på det meste.

m65 har samme ip-grad, og i tillegg har den kamera.

Slik jeg kan se det, er eneste nyvinningen de har greid på 4 år, at xp1 har bluetooth.

 

Tror nesten jeg må ta en tur ut å prøve m65 vs 520i.

Lenke til kommentar

Jeg lukter en potensiell arbeidstelefon...

Eneste som brukes på en arbeidsteleon er, RING, SMS og BT...

Så dette er jo midt i blinken for alle arbeidsfolk.

 

Skulle vært EX sertifisert også, slippe å legge igjen telefonen utenfor... :mrgreen:

 

Hilsen en som har hatt arbeidstelefon på service 3ganger på et år...

Lenke til kommentar
Jeg lukter en potensiell arbeidstelefon...

Eneste som brukes på en arbeidsteleon er, RING, SMS og BT...

Så dette er jo midt i blinken for alle arbeidsfolk.

 

Skulle vært EX sertifisert også, slippe å legge igjen telefonen utenfor... :mrgreen:

 

Hilsen en som har hatt arbeidstelefon på service 3ganger på et år...

 

EX hadde så absolutt vært en fordel. Da skulle jeg kjøpt en jeg også.

Lenke til kommentar
Synd den ikke er helt vanntett og tåler og bli senket i vann, hadde selv hatt sterk bruk for en slik telefon, forrige sommer gikk det 3! mobiltelefoner, den siste var en nokia 3510 tror jeg, uten fargeskjerm eller noe, som ble glemt i lomma på badeshortsen, men den stod faktisk på når jeg kom opp av vannet igjen :dribble: Mista den 2 uker senere i danmark da :thumbdown:

 

tror nok den vil tåle en kjapp dukkert, i området sekunder. men utover det...

 

min far mistet en av disse robuste nokiaene i en sølepytt en gang uten at telefonen tok nevneverdig skade, og jeg hadde trodd denne her tåler mer den nokiaen.

Blir ofte en dukkert på over noen sekunder da.... ;)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Synd den ikke er helt vanntett og tåler og bli senket i vann, hadde selv hatt sterk bruk for en slik telefon, forrige sommer gikk det 3! mobiltelefoner, den siste var en nokia 3510 tror jeg, uten fargeskjerm eller noe, som ble glemt i lomma på badeshortsen, men den stod faktisk på når jeg kom opp av vannet igjen :dribble: Mista den 2 uker senere i danmark da :thumbdown:

Det var litt ekstremt :p .

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Noen som har hatt problemer med BT på denne telefonen?

Har en kunde på jobben som ikke får kontakt med Handsfree i bilen over BT.

Produsenten av handsfreen pratet noe om at det var en annen BT standard på denne telefonen?

Noen som kan hjelpe meg her?

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Sonim XP1 norsk T9 og Bluetooth.

Men jeg har to problemer. Det ene er tilkobling til pc for sikkerhetskopiering av telefonliste mv. Det er jo en helt vanlig mini USB kabel som brukes her (medfølger ikke), så jeg håpet ikke det skulle bli noe problem. Når telefonen kobles til PC-en så kommer det en boble med telefonens navn første gang, så den blir jo tilkoblet på et vis, men mer fikk jeg heller ikke til. Det står jo i testen her på aMobil at den kan synkroniseres via "Active Sync". Nå følger det heller ikke med noe programvare med telefonen, så jeg søkte på nettet og lastet ned Active Sync fra Microsoft, men det virket ikke. Er det noen som kan hjelpe meg her vil jeg bli happy.

 

Det andre er Bluetooth funksjonen som jeg er helt avhengig av. Jeg overførte telefonlistedata fra min gamle Siemens M75, men jeg kunne bare overføre to enkle poster, en av gangen før Bluetooth funksjonen låste seg og Sonim telefonen måtte restartes for å fortsette overføringene.

 

Da jeg skulle koble til den orginale Bluetooth funksjonen i min Nissan Navara, så gikk dette ikke. Telefonen registrerte først bilens Bluetooth men lot seg ikke koble til og bare søkte og søkte uten hell.

 

Hvis jeg ikke får Bluetooth'en til å virke med bilen og det andre utstyret jeg har, så blir poenget med telefonen borte, og det er jo veldig kjedelig.

 

All hjelp og tips tas i mot med takk her!

Lenke til kommentar
Noen som har hatt problemer med BT på denne telefonen?

Har en kunde på jobben som ikke får kontakt med Handsfree i bilen over BT.

Produsenten av handsfreen pratet noe om at det var en annen BT standard på denne telefonen?

Noen som kan hjelpe meg her?

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en Sonim XP1 norsk T9 og Bluetooth.

Men jeg har to problemer. Det ene er tilkobling til pc for sikkerhetskopiering av telefonliste mv. Det er jo en helt vanlig mini USB kabel som brukes her (medfølger ikke), så jeg håpet ikke det skulle bli noe problem. Når telefonen kobles til PC-en så kommer det en boble med telefonens navn første gang, så den blir jo tilkoblet på et vis, men mer fikk jeg heller ikke til. Det står jo i testen her på aMobil at den kan synkroniseres via "Active Sync". Nå følger det heller ikke med noe programvare med telefonen, så jeg søkte på nettet og lastet ned Active Sync fra Microsoft, men det virket ikke. Er det noen som kan hjelpe meg her vil jeg bli happy.

 

Det andre er Bluetooth funksjonen som jeg er helt avhengig av. Jeg overførte telefonlistedata fra min gamle Siemens M75, men jeg kunne bare overføre to enkle poster, en av gangen før Bluetooth funksjonen låste seg og Sonim telefonen måtte restartes for å fortsette overføringene.

 

Da jeg skulle koble til den orginale Bluetooth funksjonen i min Nissan Navara, så gikk dette ikke. Telefonen registrerte først bilens Bluetooth men lot seg ikke koble til og bare søkte og søkte uten hell.

 

Hvis jeg ikke får Bluetooth'en til å virke med bilen og det andre utstyret jeg har, så blir poenget med telefonen borte, og det er jo veldig kjedelig.

 

All hjelp og tips tas i mot med takk her!

 

Nå har jeg forsøkt å koble telefonen til bilens orginale Bluetooth system igjen, og nå gikk det fint! Merkelig. Men da er det jo håp her alikevel heldigvis.

 

Jeg koblet den også opp mot en Siemens trådløs telefon og min laptop via Bluetooth, og det virket fint. Men jeg får fortsatt ingen synkronisering/sikkerhetskopiering uten å overføre en og en post. Så her må jeg nok ha riktig programvare vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg undersøkte litt om Bluetooth versjoner her. De som brukes i dag er versjon 1.2 og 2.0. Versjon 1.0 er stort sett ikke i bruk lenger, men jeg mener den også skal gå overens med de nyere. Telefonen har 1.2, men 1.2 og 2.0 skal ikke ha problemer med å kommunisere med hverandre. Versjon 2.0 har naturligvis den fordelen at den er kjappere, samt at den skal bruke mindre strøm.

Endret av fredrik
Lenke til kommentar
Jeg undersøkte litt om Bluetooth versjoner her. De som brukes i dag er versjon 1.2 og 2.0. Versjon 1.0 er stort sett ikke i bruk lenger, men jeg mener den også skal gå overens med de nyere. Telefonen har 1.2, men 1.2 og 2.0 skal ikke ha problemer med å kommunisere med hverandre. Versjon 2.0 har naturligvis den fordelen at den er kjappere, samt at den skal bruke mindre strøm.

 

Jeg leste i testen her på amobil at synkronisering er via Active Sync. Jeg lastet ned dette fra Microsoft, men det virket som tidligere nevnt ikke. Jeg har skrevet en mail til Sonim om dette, men har ikke fått noe svar. Da henvendte jeg meg til mShop hvor jeg kjøpte den, og fikk som svar at det ikke går an å synkronisere eller koble denne telefonen til pc. Det synes jeg er rart, ettersom den har en mini USB kabel, samt at PC-en registrerer telefonen med navn når den kobles til, men det skjer dog heller ikke noe mer. Noen som kan hjelpe her?

Endret av fredrik
Fjernet unødvendig lang sitering
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...