Gå til innhold

[Løst] Kjøpe ny bærbar til rundt 10 K

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg skal altså kjøpe en ny bærbar data, primært brukt til spilling. "Spilling? Hvorfor kjøper ikke han/hun en stasjonær data? Stasjonære dataer er mye bedre å spille på.", tenker dere kanskje. Situasjonen er den at jeg vil ha en bærbar så jeg kan ta den med til venner for å spille, og til skolen for holde presentasjoner.

Som dere skjønner, vil jeg ha en "sprek" data. Jeg har sett på to stykker (den skal helst være nærmest 10000kr.) nemlig disse:

Multicom Compal JFL92+

Acer Aspire 5920G fra Elprice

Begge har jo sterke skjermkort til å være bærbare, prosessoren, minnet og harddisken ser også greie ut på begge. (vil ha 200GB+ på Multicom sin)

Spørsmålet er bare om det er verdt å putte inn et par laken til for en "godt modifisert" pc fra Multicom.

Jeg vil sette pris på tips til selve dataen og hvilke komponenter jeg burde velge til Multicoms pc.

Det den skal klare er å ta de fleste nye spill helt greit, og andre halvtunge oppgaver den får som "primærdataen" til en datainteressert person.

Før deg fri til å spørre om mine behov i detalj hvis det er noe uklart.

Har du et tips om en helt annen data er det også akseptabelt.

FRIVILLIG

Det jeg er skeptisk til på Multicom sin er designet, tilkoblingsmulighetene, kvalitet. turbominne (det ser bra ut, men er det det?), support

Acer: Blu-ray, bluetooth og HDMI - ja, ja. jeg kommer nok ikke til å bruke det "hver dag", men det er jo alltids greit å ha... prosessor, harddisk (stor, men er den rask?)

Endret av priyan123123
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som sjokoladekake nevnte "Dell xps m1530". Dette er den beste pcen til under 10 000 blanke kroner, den har et bedre skjermkort enn de to andre du nevente, men viktigst av alt kvaliteten. Mens aceren og multicomen bærer et veldig "plastic fantastic" preg, er Dellen suveren, den er ekstremt godt sammenskrudd, tastaturet er helt klart det beste jeg har vært borti.

Skrevet

Multicomen kommer jo med 512mb skjermminne da.. Lurer litt på dette selv, men skal bruke mellom 10 000 og 14 000 tenker jeg. Synes Dellen er dyr, men er kvaliteten og følelsen bedre, er jo dette verdt pengene. Men får ikke sjekka varene når man handler på nett :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...