Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm ved oppstart


Anbefalte innlegg

Innstalerte nod32 på laptopen her og når jeg skulle restarte maskinen så får jeg blå skjerm og beskjed om at det har skjedd en alvorlig feil. Har prøvd og innstalere xp på nytt uten og formatere og får fortsatt samme skjermen. Og formatere er ikke noe alternativ da jeg har alt for mye viktig på maskinen.

 

Noen som har ett forslag til hva som kan gjøres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan også bare ta en livecd som knoppix, den er med GUI og det ligger et brenne program inne på den. Så da er det bare å hente de filene du vil ha, brenne dem ut på cd og vips problemet er løst :)

 

 

Kan du få brent det da uten at man kommer inn i operativ programmet. Jeg har prøvd sikeker modus også men det blri fortsatt blå skjerm.

Lenke til kommentar
Innstalerte nod32 på laptopen her og når jeg skulle restarte maskinen så får jeg blå skjerm og beskjed om at det har skjedd en alvorlig feil. Har prøvd og innstalere xp på nytt uten og formatere og får fortsatt samme skjermen. Og formatere er ikke noe alternativ da jeg har alt for mye viktig på maskinen.

 

Noen som har ett forslag til hva som kan gjøres!

 

Hei hadde samme problem med nod32 men når jeg bytta til AVG fikk jeg ikke blåskjerm lenger. prøv det :)

Lenke til kommentar
Innstalerte nod32 på laptopen her og når jeg skulle restarte maskinen så får jeg blå skjerm og beskjed om at det har skjedd en alvorlig feil. Har prøvd og innstalere xp på nytt uten og formatere og får fortsatt samme skjermen. Og formatere er ikke noe alternativ da jeg har alt for mye viktig på maskinen.

 

Noen som har ett forslag til hva som kan gjøres!

 

Hei hadde samme problem med nod32 men når jeg bytta til AVG fikk jeg ikke blåskjerm lenger. prøv det :)

 

 

problemet er at jeg ikke kommer inn på maskinen lengre så det er ikke så lett og bytte til avg da. Vil ikke starte i sikkermodus engang

Lenke til kommentar
ikke ta backup gjør at jeg mister alt

Du mister ikke alt,det er flere metoder og ordne dette på.

 

Du kan installere windows,bare velg og ikke formatere.

Velg et et annet mappe enn c:\windows eksp:c:\win

Alt er inntakt og så sletter du bare mappe c:\windows

 

Live CD-er som nevt er greit.

http://www.nu2.nu/pebuilder/

Bart er grei full lese og skrive tilgang for ntfs.

Bare og kopiere over til annen disk det du skal ha.

Må lages på en annen pc såklart.

 

Min favoritt live-cd er ERD Commander.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Du kan også bare ta en livecd som knoppix, den er med GUI og det ligger et brenne program inne på den. Så da er det bare å hente de filene du vil ha, brenne dem ut på cd og vips problemet er løst :)

 

 

Kan du få brent det da uten at man kommer inn i operativ programmet. Jeg har prøvd sikeker modus også men det blri fortsatt blå skjerm.

 

Hei :)

 

Det er meget genialt med livecd.. Det som skjer da er at POST booter fra din harddisk på et spor som heter (MBR Master Boot Record) Men med en live cd så setter du den inn i datamaskinen og velger muligen F12? Slik at du får opp boot meny, der inne velger du å boote fra cd.. Så vil det ta 5-10 minutter og du har et GUI som er enkelt å forstå og du har faktisk også mulighet til å se eksterne harddisker slik at du får hente fram dokumentene dine..

 

Det som er negativt ved å flytte harddisken fra en pc til en annen for å hente informasjon er jo det at harddiskene er kryptert med NTFS system så du vil ha en prosent sjanse på 99% for å feile når du skal hente fram dokumenter som ligger feks på Mine Dokumenter området..

 

Dette her er noe jeg har gjort mange ganger på faren min sin pc, og det er den beste, billigste og mest geniale løsningen for ditt problem!

Endret av killkid
Lenke til kommentar

ubuntu har ingen problem med å lese/skrive/kopiere ting på ntfs, og du har jo ikke noe å tape på det...

 

Når det gjelder det killkid snakker om ang booting, er dette noe som pleier å skje automatisk, men hvis dataen ikke gjør dette automatisk må du gjøre det han sier. Det skal være sagt at f12 ikke er en standard for å komme inn i bios, men det varierer litt fra datamerke til datamerke.

Lenke til kommentar
ubuntu har ingen problem med å lese/skrive/kopiere ting på ntfs, og du har jo ikke noe å tape på det...

 

Når det gjelder det killkid snakker om ang booting, er dette noe som pleier å skje automatisk, men hvis dataen ikke gjør dette automatisk må du gjøre det han sier. Det skal være sagt at f12 ikke er en standard for å komme inn i bios, men det varierer litt fra datamerke til datamerke.

 

Det kuleste er jo og at det er freeware så da har du loven på din side også ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...