Gå til innhold

Tråden som forteller Blizzard hva de skal gjøre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har dessverre bare hatt dårlige erfaringer med eldre spillere i WoW. Var i guild med en som var 30+ engang, han er den største dritten jeg noen gang har møtt på internett. Var en druid i guilden som tok en tank cloak i MC. Greit nok, feral var ikke akkurat noe å skryte av på det tidspunktet, men siden alle MT's hadde bedre så skulle det jo ikke være noe problem. Men personen jeg snakker om, som spilte paladin, klikket mentalt på druiden som tok cloaken. Jeg sa til han at en druid har like god nytte av den cloaken som en DPS warrior. Vet ikke helt hva jeg sa galt, men han kom med trusler om at han skulle banke meg irl osv. Han kunne heller ikke å spille for en femmer.

Så det er vel derfor jeg er skeptisk til den eldre WoW-bølgen. :)

Også at jeg bare spiller med folk imellom 14-20, som alle er flinke og voksne. Han yngste som er 14 ble Gladiator i s2, havna på 13 plass i 5v5 bracketen i Cyclone. Så han er vel et prakteksemplar på at yngre spillere kan være flinke og voksne :p

Men jeg skal heller ikke dra alle over samme kam, men jeg har enda til gode å møte en voksen spiller som er voksen og flink.

Og hvis du spiller i en guild med bare voksne personer hva er problemet da? PuGs forblir PuGs samme hvilken alder det er på spillergruppen. Husker jeg gjorde Botanica, mt gikk afk for å spise, jeg sa "Living with parents ftl" i chat. Så sa en annen i gruppen som vistnok var Rl vennen til tanken "Lol hes 25 but got gf". Så at et PuG run vil bli flawless på en server som er 18+ tviler jeg hardt å lenge på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda, man har sikkert dårlige opplevelser med eldre spillere også. Men i løpet av 3 år har jeg kun hatt en slik opplevelse med ei dame på 50. Resterende har bare vært positive.

Når det kommer til den yngre garde har jeg kun møtt to spillere som har havna på social lista.

Han karen som du var i gruppe med burde i en alder av 25 år klare å planlegge et instance run utenom en middag med kjæresten sin. Det er lite voksent å stikke av midt i et run og la 4 andre spillere sitte der å vente pga man skal spise middag.

Det er riktig at man sikkert kan unngå pugs om man holder seg bare til raids med guilden jeg er medlem av. Problemet er at som mange andre liker jeg å spille andre karakterer enn min main. Som akkurat nå da jeg har raid pause og vil ta et instance, hvor resten av guilden er i MH. Samtidig vil jeg ikke plage venner med å mase om instance hjelp. Dem har andre ting å gjøre på sine karakterer i tillegg. Dog, er ikke dette hovedgrunnen til at jeg vil ha egne 18 års servere. Mesteparten av grunnene er.

whispers:

-plz gief gold.

-boost me in dm plox

General chat og trade fylt opp med dirge og annen møkk. For ikke å glemme all whininga

-Spillere som stikker av midt i gruppa fordi foreldre kommer hjem.

-Middager i instancer.

-omg your healing suxx. Som et eksempel fra en rogue som ninjapulla i et instance, hvor en kammerat healet. Her tar drittungen ellegant og skylder på healeren isteden for å beklage feilen han selv gjorde.

-Spillere som roller need på items dem ikke trenger, fordi dem tapte en roll på noe annet.

Et eksempel her er en 14 åring som rolla need på en Scarlet Tabard.

Når jeg spurte hvorfor fikk jeg til svar: lost the axe roll to warrior.

Annser ingenting av ovennenvte som normalt for en spiller som er hvertfall fylt 18.

Da er man særledes umoden med manko på skikkelig oppdragelse og har lite verdier i livet.

Kort oppsumert føler jeg at det er slik.

1 av 10 under 16 oppfører seg moden for alderen.

1 av 10 over 18 oppfører seg umoden.

Selv er jeg 34 år og har nå spilt wow i 3 år. Jeg har også 7 RL venner som er i samme aldersgruppe , samt en jeg har blitt godt kjent med fra forumet her. Han er enda ikke 18 år men er en av unntakene jeg nevner som har voksen oppførsel.

Vi er alle av samme mening rundt dette emne.

Skrevet

Generelt sagt er det ikke mange folk på 18+ som finner glede i f.eks [Dirge]-spam og andre fjortisstrender, så jeg skjønner poenget. Det finnes sikkert unntak her også. Av egen erfaring kan jeg si at alle fjortissene jeg (ufrivillig) har spilt med, har hatt en lei tendens til å være dårlige spillere, kontrollert av foreldrene sine o.l. Noe av det dummeste må være en kar som måtte gå afk etter første pull i heroic underbog, foreldrene hans sa han måtte dusje eller så kutta de ut internett.

Skrevet
Joda, man har sikkert dårlige opplevelser med eldre spillere også. Men i løpet av 3 år har jeg kun hatt en slik opplevelse med ei dame på 50. Resterende har bare vært positive.

Når det kommer til den yngre garde har jeg kun møtt to spillere som har havna på social lista.

Han karen som du var i gruppe med burde i en alder av 25 år klare å planlegge et instance run utenom en middag med kjæresten sin. Det er lite voksent å stikke av midt i et run og la 4 andre spillere sitte der å vente pga man skal spise middag.

Det er riktig at man sikkert kan unngå pugs om man holder seg bare til raids med guilden jeg er medlem av. Problemet er at som mange andre liker jeg å spille andre karakterer enn min main. Som akkurat nå da jeg har raid pause og vil ta et instance, hvor resten av guilden er i MH. Samtidig vil jeg ikke plage venner med å mase om instance hjelp. Dem har andre ting å gjøre på sine karakterer i tillegg. Dog, er ikke dette hovedgrunnen til at jeg vil ha egne 18 års servere. Mesteparten av grunnene er.

whispers:

-plz gief gold.

-boost me in dm plox

General chat og trade fylt opp med dirge og annen møkk. For ikke å glemme all whininga

-Spillere som stikker av midt i gruppa fordi foreldre kommer hjem.

-Middager i instancer.

-omg your healing suxx. Som et eksempel fra en rogue som ninjapulla i et instance, hvor en kammerat healet. Her tar drittungen ellegant og skylder på healeren isteden for å beklage feilen han selv gjorde.

-Spillere som roller need på items dem ikke trenger, fordi dem tapte en roll på noe annet.

Et eksempel her er en 14 åring som rolla need på en Scarlet Tabard.

Når jeg spurte hvorfor fikk jeg til svar: lost the axe roll to warrior.

Annser ingenting av ovennenvte som normalt for en spiller som er hvertfall fylt 18.

Da er man særledes umoden med manko på skikkelig oppdragelse og har lite verdier i livet.

Kort oppsumert føler jeg at det er slik.

1 av 10 under 16 oppfører seg moden for alderen.

1 av 10 over 18 oppfører seg umoden.

Selv er jeg 34 år og har nå spilt wow i 3 år. Jeg har også 7 RL venner som er i samme aldersgruppe , samt en jeg har blitt godt kjent med fra forumet her. Han er enda ikke 18 år men er en av unntakene jeg nevner som har voksen oppførsel.

Vi er alle av samme mening rundt dette emne.

Kunne ikke sagt det bedre sjøl....

Skrevet (endret)

Stiller meg fullstendig bak Ashvans post. Dette, og mangelen på genuint gode spillere utenfor guilden, gjør at det er et ork å logge på for å gjøre noe annet enn PvP. Heldigvis har jeg en godt sammensveiset vennegjeng å spille med, noe som gjør det litt lettere å unngå whispers fra GM-er hele tiden.

Lycanthrope: Allikevel er det en enkel måte å grovfiltrere snørrvalper på.

Endret av Loeve
Skrevet

Det kan jeg enes med. Jeg er selv >18 og synes det er litt dumt å bli avfeiet på grunn av alder. Og jeg spiller med mange eldre. En dårlig spiller og en drittsekk er det uavhengig av alder. Jeg har ingen nåde mtp. å kicke de og finne en annen.

Skrevet

Da har du missforstått med Lycantrophe.

Avfeier overhode ikke alle under 18. Meningen min med posten er at 18 års servere burde vært et alternativ. Jeg sier ikke at hele wow skulle hatt 18 års grense.

Faktumet er heller at vi som er litt opp i åra som jobber, og har familie får gamingtiden vår mer eller mindre ødelagt pga dette. Det jeg med flere ønsker er et wow samfunn hvor vi kan unngå å kaste bort tid vår på noe vi fint kan ha oss foruten.

Du har jo selv spilt på Moonglade og vet hvordan det var der tidligere.

Jeg flytta dit akkurat pga det voksne publikumet som spilte der.

PR i dag er mesteparten av serveren ødelagt pga drittunger. Selv ikke et RP realm kan dem holde seg unna.

Skrevet

Såklart går det ikke et magisk skille på 18 år. Som Loeve skriver er det bare en enkel måte å kvitte seg med fjortisene på. Samtlige guilds jeg har raidet i har operert med 18årsgrense. Naturligvis kan det ikke sjekkes, må bare gå ut ifra at de som søker og oppfyller kravene snakker sant. Var officer i et av guildene en periode. Leste gjennom søknadene som hadde ramlet inn, 15 year old guy from Oslo wants to join i want Malchazeen and other epics for my character plx i can raid some days just dont kill the bosses i want loot from when i cant play <- noe i den dur.

Skrevet
Da har du missforstått med Lycantrophe.

Avfeier overhode ikke alle under 18. Meningen min med posten er at 18 års servere burde vært et alternativ. Jeg sier ikke at hele wow skulle hatt 18 års grense.

Godt, for jeg er 16 og jeg tror (keke) du hadde klart å spille med meg.

Men jeg tror ikke det ville vært noe magisk med 18+ heller. Alder er en for ustabil indikator, det er da en egen server for et tidsrom på 6 år (fra anbefalte 12-18). Dessuten kan fint folk <18 kalle seg 18+ og spille på 18+servere.

Faktumet er heller at vi som er litt opp i åra som jobber, og har familie får gamingtiden vår mer eller mindre ødelagt pga dette. Det jeg med flere ønsker er et wow samfunn hvor vi kan unngå å kaste bort tid vår på noe vi fint kan ha oss foruten.

Vil nå påstå at ingen ønsker å få gaming-tiden sin ødelagt. Jeg vil heller ikke kaste bort tid på retards.

Du har jo selv spilt på Moonglade og vet hvordan det var der tidligere.

Jeg flytta dit akkurat pga det voksne publikumet som spilte der.

PR i dag er mesteparten av serveren ødelagt pga drittunger. Selv ikke et RP realm kan dem holde seg unna.

Ja, det gjorde jeg. Og jeg spilte der for RP. Da RPen begynte å dø forlot jeg. Jeg hadde også mistet WoW-magien, mye på grunn av nevnte retards. Jeg fant den igjen på Sylvanas.

Skrevet

Samme med guildene jeg har vært medlem av. Samtlige har hatt 18 års grense, samme med andre RL venners sine guilder på andre servere. Det står kanskje ikke utad på alle guild sider, men det er omtrent en usynelig regel. Unntak gjøres selvsagt, men det er mere sjeldent.

Snakker nå om velrenomerte BT guilder som har spilt i sammen over lengre tid.

Skrevet (endret)

Lycantrophe: Det er sant alder er ingen definitiv grense, men jeg tør påstå at andelen tards er større <18 enn den er >18 år...det er i alle fall min erfaring.

Endret av MrLee
Skrevet
Men jeg tror ikke det ville vært noe magisk med 18+ heller. Alder er en for ustabil indikator, det er da en egen server for et tidsrom på 6 år (fra anbefalte 12-18). Dessuten kan fint folk <18 kalle seg 18+ og spille på 18+servere.

La oss si at det settes opp et par servere fra Blizzard sin side hvor man kun kan betale med kredittkort, og det står tydelig at det er servere for 18 år pluss.

Enhver guttepjokk uten eget bankkort vil nok få problemer med å overbevise foreldrene om hvorfor han skulle få lov til å spille akkurat der. Det kan gjerne koste mere også, jeg betaler gladelig mere PR måned for å få et mere voksent publikum å spille med.

Tror heller ikke at jeg hadde fått problemer med å spille med deg, Lycantrophe. :)

Skrevet
Might be. Jeg spør sjelden om alder. Jeg vurderer oppførsel og ferdighet. :)

(Det gjør vel de fleste)

Nei men "omg, parents are home, gtg" er meget avslørende på alder ;) (og forøvrig også ett eksempel på skikkelig tard oppførsel når man er midt i en instance)

Skrevet

Synes det skulle gått å flytte en character fra en PvE server over til PvP server, og ikke bare omvendt...!

Håper dette går an etterhvert :)

Skrevet
Synes det skulle gått å flytte en character fra en PvE server over til PvP server, og ikke bare omvendt...!

Håper dette går an etterhvert :)

Enig med deg der...:\

Skrevet

Gi Paladins en ranged spell. Det er den eneste klassen i spillet (eller tar jeg feil nå?) som ikke har ranged mot annet enn Undead og Demons...

Er utrolig irriterende å måtte gå helt nærme, for så å trekke fienden tilbake igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...