Gå til innhold

AoC: combat system, annoying i lengden?


Anbefalte innlegg

Det jeg tror Peri vil vite, er hvor langt dyktighet kan ta deg.

Ta et spill som Quake3 f.eks. Der er klasseskillet er enormt stort, noe det aldri kan være i en sverd kamp. Spessielt ikke i et MMORPG, fordi forsinkelser (latency) begrenser hvilke muligheter man har til å utføre "countermeasures" (jeg kan ikke norsk :( ) mot det fienden gjør. Alas, skillnivået får en betydelig lavere mening.

Istedenfor går som regel skillnivået (i MMOer) på helt andre ting som sammarbeid, taktikker og lignende.

 

Det eksakte svaret på spørsmålet ditt er; ingen av oss vet. De som har prøvd det har gjerne en anelse, men de kan ikke si noe pga. NDA.

 

edit: Selv tror jeg at det ikke vil være veldig krevende å utføre comboene, men dette er noe man blir vant med etterhvert. Det setter seg i fingrene.

 

Det jeg virkelig skulle likt å se er comboer man kun kan gjøre i enkelte situasjoner. Altså om fienden dukker unna eller blocker et slag (eller om du gjør det) så gir det deg mulighet til å fyre av spessielle moves. Også kjent som "reactionaries", mest brukt i Dark Age of Cumalot, men finens også i sin beskjedenhet i Wow.

 

Der har du det ja! takker!

 

veldig enig i det du sier btw :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei, noen som har testet beta, hvordan funker combat system?

 

utifra det jeg har forstått så må du trykke på en knapp for hvert slag du slår, kan velge hvor på kroppen du vil slå ellernoe sånt?

 

dette virker jo kult i starten, men si etter du har spillt 50 timer, så må det vel bli veeeldig annoying å måtte trykke en knapp for hvert slag, når du kan det ut og inn, finnes det ingen autoattack?

 

mange som sier dette gjør at "skills" teller mye mer, men hvor mye skills trenger du for å trykke på en knapp for hvor du vil slå, det kommer jo til å gå på autopilot etter et par tusen kills...

 

si at du er i en gruppe, det blir vel stress med chat osv hvis du da ikke har voice communication, hvis du må hammre på tastaturet i combat så har du ikke akkuratt tid til å skrive til teamet?

 

noen som har tanker om dette?

 

 

har nevnt det før å igjen..kommer til og bli dritt lei av det alle som en, hypehype, husk at vi kommer til og grindegrindegrinde og da nytter det ikke og ..leve..seg inn i noe som helst ;) men jeg ser fram til og teste det, forsto det slik at de forandret på combatsystemet så blir spennende og se, håper bare man ikke legger spillet ifra seg etter 20lvls med krampe i arm og fingre i krampegråt med en tanke om nei dette ble for mye styr, men for all del det kan bli bra, har comboer i massevis på andre online rollespill som fungerer kjempefint!..

Lenke til kommentar
Noen vil like combat systemet AoC har, mens mange vil hate det. Så enkelt er det egentlig. Noen liker rett og slett ikke å "stresse" mens andre liker å leve seg litt inn.

Vrøvl. Så lenge det er et bra combat system så vil ikke folk flest ha noe problem med å "stresse".

noen vil like det, andre vil hate det. er ikke vrøvl det.. :roll:

Lenke til kommentar
Noen vil like combat systemet AoC har, mens mange vil hate det. Så enkelt er det egentlig. Noen liker rett og slett ikke å "stresse" mens andre liker å leve seg litt inn.

Vrøvl. Så lenge det er et bra combat system så vil ikke folk flest ha noe problem med å "stresse".

noen vil like det, andre vil hate det. er ikke vrøvl det.. :roll:

det var måten ha sa det på jeg/vi lurte på. Hvorfor mange vil hate det, mens bare noen vil like det.

Lenke til kommentar
Noen vil like combat systemet AoC har, mens mange vil hate det. Så enkelt er det egentlig. Noen liker rett og slett ikke å "stresse" mens andre liker å leve seg litt inn.

Vrøvl. Så lenge det er et bra combat system så vil ikke folk flest ha noe problem med å "stresse".

noen vil like det, andre vil hate det. er ikke vrøvl det.. :roll:

Skal jeg gjennta det jeg sa?

Vrøvl. Så lenge det er et bra combat system så vil ikke folk flest ha noe problem med å "stresse".

Jeg skrev ikke at alle vil like det, men at folk vil ikke misslike det bare fordi det er krevende eller fordi "man må leve seg inn".

 

edit: så ikke smilyen din, så hvis du bare prøvde å være morsom, så må du tilgi meg.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Noen vil like combat systemet AoC har, mens mange vil hate det.

hva legger du i at noen vil like det mens mange vil hate det faktisk?

 

Mener akkurat det som står. Noen (som i mindre enn mange) vil like det, mens mange (som i flere enn noen) vil ikke like det. Ikke kom her og si at det vil finnes flere folk som vil like AoC enn folk som ikke vil like det (vi snakker på verdensbasis, og ingen her inne kan tro at AoC vil ha over 50% av gamer markedet).

 

Til Zappy:

 

Vrøvl sier du, fakta sier jeg. Rart at du kan svare for alle. Jeg VET at det finnes folk som ikke liker et slikt combat system, samtidig som jeg også VET at noen liker det. Folk er forskjellige, og liker forskjellige ting. Folk misliker mye, og liker enda mindre ;)

Endret av Thraze
Lenke til kommentar
Mener akkurat det som står. Noen (som i mindre enn mange) vil like det, mens mange (som i flere enn noen) vil ikke like det. Ikke kom her og si at det vil finnes flere folk som vil like AoC enn folk som ikke vil like det (vi snakker på verdensbasis, og ingen her inne kan tro at AoC vil ha over 50% av gamer markedet).

 

Til Zappy:

 

Vrøvl sier du, fakta sier jeg. Rart at du kan svare for alle. Jeg VET at det finnes folk som ikke liker et slikt combat system, samtidig som jeg også VET at noen liker det. Folk er forskjellige, og liker forskjellige ting. Folk misliker mye, og liker enda mindre ;)

Hva er det du sier?

Snakker verdensbasis? Vi snakker om de som prøver det, og hvor mange av de som liker det.

 

Ta f.eks. Dark Age of Camelot. Det har et fantastisk combat system, men hadde bare 250k subscribers. Vil det si at ca 99% av alle gamere ikke likte combat systemet?

 

Du sier at mange vil misslike det. Noe du sier uten å vite hvordan combat systemet ender opp. (sidenote: Jeg håper virkelig det er mer til combat systemet enn hvordan man svinger sverdet. Spessielt i pvp.)

 

Jeg sier at de fleste vil like det om det er bra gjennomført. Noe vi ikke vil kunne bedømme før det er grundig utprøvd etter release.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

Forhåpentligvis greier Funcom å gjøre kampsystemet såpass intuitivt og spennende at man slipper den kjedsommelige rekkefølgeknastingen og robotmodusen som andre MMORPG-spill lider av.

 

Og til de av dere som sutrer fordi det er for tungvint med tanke på grinding og andre repetive, idiotiske øvelser, så tror jeg Funcom gir beint faen. Virker som om mange rundt omkring ser på MMORPG-spill som arbeid fremfor spill, og sutrer seg gjennom lange økter de føler seg tvunget til å utføre. Synes du ikke at det er moro er det ingen vits i å spille.

Lenke til kommentar
Forhåpentligvis greier Funcom å gjøre kampsystemet såpass intuitivt og spennende at man slipper den kjedsommelige rekkefølgeknastingen og robotmodusen som andre MMORPG-spill lider av.

 

De har ved flere intervjuer sagt at systemet skal være "easy to learn, hard to master". Så målet deres er nok akkurat det du ønsker deg. Om de vil ha det bra nok når spillet kommer ut blir jo noe annet.

 

De har "dummet" ned systemet siden i fjor sommer, pga tilbakemeldinger fra betatesterne. Jeg håper det ikke har gjort det for enkelt.

Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg frykter; at Funcom skal gå bort ifra de nyskapende idéene de startet med for å gjøre spillet mer mainstream-vennlig og passende for mannen i gata. Det gir jo full mening forretningsmessig, men kan fjerne den brodden Funcom hadde mot konkurrentene i utgangspunktet.

 

Men men, vi får se :)

Lenke til kommentar
Virker som om mange rundt omkring ser på MMORPG-spill som arbeid fremfor spill, og sutrer seg gjennom lange økter de føler seg tvunget til å utføre. Synes du ikke at det er moro er det ingen vits i å spille.

Litt uenig der. Det er ofte krevd at man må gjennom MYE grindig av forskjellig art for å komme til de deler av spillet som faktisk er gøy. Grind content tar lang tid å komme gjennom, og er lett og billig å lage. Mer cash i kassen.

 

Det er vel ærlig talt ingen som liker (repetativ) grinding?

 

 

De har ved flere intervjuer sagt at systemet skal være "easy to learn, hard to master".

Dette er jo noe alle utviklere sier. Lettere sagt enn lagt, men det er et veldig bra mål å ha.

Lenke til kommentar

Og det er akkurat det jeg vil frem til. Jeg håper at Funcom greier å skape et spill som er morsomt uten at man trenger å powergame i ukesvis for å få inngang til en viss raid instance, skaffe seg utstyr man MÅ ha til visse områder og alltid holde opp med et evig kappløp mot det siste beste utstyret. Det er akkurat det World of Warcraft har hatt store problemer med.

 

World of Warcraft var utrolig morsomt da jeg spilte det i betaen og til dels ved release. Bare det å utforske nye, herlige landområder, finne nye ting hele tiden og alltid møte på nye utfordringer. Så ble raids det nye store, og man måtte stresse konstant for å få resistance gear, attunements, DKP og nok gull til repairs. PvP har blitt en stor grind det også, med absurde krav til spilling for å i det heletatt kunne være noen motstand for folk som har spilt i lengre tid.

 

Det er greit nok at raiding og PvP er morsomt i starten, men til slutt blir det bare én eneste stor grind det også. Nok resilience, nok stamina, nok +dmg, attunements, resistance gear og nok fritid til å konkurrere på DKP. Allikevel finner jeg stor glede i å oppdage nytt content gjennom raiding, og håper at WoW greier å gjøre prossessen opp dit mer lettvint i tiden fremover. De har kommet godt på vei med gode crafted items, færre attunements og mindre resistance-krav.

 

Du kan godt si at det ikke er -nødvendig- å gjøre disse tingene for å nyte spillet, men faktum er veldig mange kun ser level 70 og atter en stor grind som et mål nå for tiden, fremfor spillet i sin helhet. Det er akkurat dette AoC kan forandre ved å lage et ferdighetsbasert kampsystem og nyvinnende måter å utføre PvP på.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Mener akkurat det som står. Noen (som i mindre enn mange) vil like det, mens mange (som i flere enn noen) vil ikke like det. Ikke kom her og si at det vil finnes flere folk som vil like AoC enn folk som ikke vil like det (vi snakker på verdensbasis, og ingen her inne kan tro at AoC vil ha over 50% av gamer markedet).

Unnskyld, men det vet vel du ingenting om, at 2 av vennene dine ikke liker det så er det gjeldene for hele spillmarkedet? Det finnes langt langt flere som ikke liker wow enn folk som liker det. Skjønner ikke helt poenget ditt, det er innenfor spillmarkedet vi snakker om. Av hele gamermarkededt som du anakker om er det ingen spill som har 50% av markedet, nei ikke wow heller.

Lenke til kommentar

Bommet litt på verdensmarkedet kommentaren min ja, tilgi meg der.

Jeg mente seff gamer'ne som prøver spillet. For det er ikke til å stikke under en stol at det vil være sykt mange fra wow som kommer til å teste AoC og hate combat systemet. Jeg har prøvd det selv og kjenner mange som har prøvd det, og ingen av oss syns det er et system som er noe bedre enn wow sitt f.eks. I tillegg for dere som har tilgang til beta forumet vil dere se at det er veeldig mange som ikke liker AoC combat systemet der også. Derfor står jeg på min påstand om at det vil være flere som ikke kommer til å like systemet kontra de som liker det. Time will tell :)

Endret av Thraze
Lenke til kommentar

Thraze:

Utrolig rart at det er "MASSER" av klager på combat systemet internt, men et stort mindretall av klager fra pressen (som jo pleier å slå ned på slikt ganske hart ettersom de skal være litt krasse på det de tester) som har testet det "hands-on nå" i oslo og USA i de senere tid.

De har faktisk sakt at det er ganske spennende med mye potensiale, altså mer skryt en klaging på det.

 

Zappy: Det nytter ikke mase om NDA mot han, han har brutt den flere ganger så han har ganske trangt for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...