Gå til innhold

Jordfeilbryter slår seg konstant inn


Anbefalte innlegg

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
HJELP....holder på å bli gal av en jordfeilbryter som slår seg inn SVÆRT ofte!!

 

Kjøpte et nytt, nøkkelferdig hus i 2003 og til å begynne med så var det jordfeil både hos meg og naboene (6 like hus) Det var folk å så på saken og det ordnet seg. Var en komfyr i et av husene som gjorde det.(Ikke mitt)

 

I de senere år så har jeg i mitt hus hatt gjentatte ganger feil, men de har ikke vært så ofte. Kunne vareiere mellom 1 - 3mnd, men i de siste 2 mnd har det tatt helt av! Den kan slå seg ut inntil 5-6 ganger på en dag og mange ganger iløpet av minutter.

I begynnelsen så skjedde det oftest når jeg IKKE var hjemme og svært få ting stod på, men nå i det siste har deyt vært helt texas og jeg har måtte gi naboen nøkkel så de kan gå låse seg inn å slå den på når jeg er på jobb.

DE andre 5 husene har ikke hatt problem.

 

For ca 6 -7 mnd siden så snakket jeg tilfeldig med en som jobbet for firmaet som hadde all elektriske innstallasjonen på huset da det var nytt. Han skulle sende en mann sa han og gjorde så uken etter.

Denne elektrikeren sa at 90 % av all jordfeil han hadde vært borti var pga ting som var UTENDØRS (da spesielt utelys) Han sjekket dette, det var fint og tørt sa han og var en tur inni huset uten å i (mine øyne sjekke noe særlig grundig)

Ble enig om å ringe ham hvis det skjedde igjen, så skulle han komme å kikke igjen.

 

Et par uker senere fikk jeg en faktura i posten på nesten 700 kr for feilsøking av jordfeil..(!)

 

JEG trodde jeg hadde 5 års garanti på et helt nytt hus og siden det var samme firma som hadde installasjonen på huset så trodde ikke jeg det ville koste meg noe. AT det gikk på garantien.

 

Noen som vet om DET stemmer??

 

Jeg har ihvertfall ikke ringt denne karen igjen da jeg slett ikke har råd til å betale en kar 700 kr for å åpne utelyset mitt og gå en runde i huset....uten at det hjelper.

 

Men nå MÅ jeg gjøre noe for jeg holder på å bli gal!

 

En jeg kjenner foreslo å koble ut hele jordfeilbryteren, men er det særlig lurt da?

 

Jeg har prøvd å notert meg ned HVA som står på av elektriske apparater når det skjer, men i det siste har det skjedd så ofte at jeg har gitt opp. Dessuten har det skjedd ofte mens jeg er på jobb også.

Nå er det flere ganger i døgnet og spesielt om natten...da slår den seg nesten alltid ut.

 

Noen barmhjertige sjeler med el erfaring/bakgrunn som kan hjelpe/komme med råd til en stakkars fortvilt kar??

kan det vær noen av panel-ovnene? hvis Jording-sikringen går oftere når det er kaldt, kan det vær at det er da termostaten kobler seg inn og slår ut jordfeilbryteren.

:hmm:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har vær kurs normalt litt lekkasje støm så hvis du har enn jordfeilbryter foran alle kursene og mange kurser , ikke helt bra.

så har jordfeilbrytere forskjelige filterinnebygd de første var merket ac men nyere er a og andre typer. har vart borti att måtte bytte jordfeil brytere i flere hus med annen type filter. har ofte byttet til hager med merking h. de hadde også broblemer att jordfeilbryteren gikk i tide og utide .megget og sjekket hele huset

fant ikke feil (jordfeil kan jo komme å gå) problemet lå antaklig i veilyset. hadde problem i huset jeg bor i nå fra 2002 kjøpte det i 2005 . enne jordfeil bryteren gikk stadig nå det var fuktig i lufta og når det regnet . fant ut att det var enne utestikken fylte seg med vann og så ble det jordfeil. fikk koblet ut stikken fikk ordenet det i forige uke tokk 2 år hehe sånn er det når du er trikker og eget hjem. eller det kan være ledninger i klemm . vansklig å finne jord feil hvis feilen kommer å går .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...