Gå til innhold

Dell XPS M1530 contra Asus G1S, C90, Compal IFL90+


Ciwie

Anbefalte innlegg

Jada, er ute etter en rimelig og allsidig laptop, og diskusjonene rundt dette emnet er jo uendelige. Derfor spør jeg pent her, alt tatt i betraktning - ytelse, vekt, kvalitetsfølelse, pris osv. :)

 

Har snust litt kring Dell XPS M1530, Asus G1S, C90, Compal IFL90+ osv, er der kanskje noen andre, tilsvarende?

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å svare helt riktig på det må vi vite hva dine krav er. Har du spesifikke krav rundt ytelse (programmer og spill, isåfall hvilke), til bærbarhet og pris (hva er budsjettet og hvor ønsker du å ligge?). Fortell oss hva du skal bruke maskina til og hva du forventer å få. Fint om du legger inn linker til maskinene også, mange har dem stort sett i hodet, men greit likevel.

Endret av zonko
Lenke til kommentar

ASUS G1S har best ytelse og kvalitetsfølelse!

Den er derimot tyngre og stor å drasse rundt på...(utenom c90s)

prisen på denne har steget på multicom fra 12,8 til 14k for konfigen i signaturen min i det siste. den er mulig å oppgradere osv.

 

ASUS C90S er rimeligre enn G1S , men bråker som et Helve*** i gaming modus! har stasjonær CPU, men svakt Grafikkort.

 

Dell'en er liten og lett, men har litt plastic fantastic følelse (samme gjelder Compal)

dårlig skjerm og oppløsning, men bedre GPU enn C90S.

 

Compalen har jeg ikke sett IRL, men vet at den gir etter for trykk og sliter med varme prob.

 

 

Alt i alt må du se på hva du vil legge vekt på siden ingen er perfekte!

Lenke til kommentar

Dell XPS M1530

Compal IFL90+

Asus G1S

Asus C90S

 

Alle de nevnte pcene er jo i omtrent samme prisklasse. Jeg ser på GF 8600GT som minimum og tenker egentlig mest på ytelse/pris, samt ekstra tilbehør som bæreveske, mus osv. Jeg var en stund veldig nær å bestille IFL90+, men leveringstiden var for lang. Men nå er jeg usikker på om jeg ville blitt fornøyd med IFLs litt billige chassis. Dell sin er jo fin, men hører det kan være svært lang leveringstid.

 

Ellers skal pcen brukes til det meste, litt spilling, 3d- og fotoredigering, musikk, surfing, film ...

Lenke til kommentar
ASUS G1S har best ytelse og kvalitetsfølelse!

Den er derimot tyngre og stor å drasse rundt på...(utenom c90s)

prisen på denne har steget på multicom fra 12,8 til 14k for konfigen i signaturen min i det siste. den er mulig å oppgradere osv.

 

Hva er grunnen til at prisen har steget? 12,8k er jo en fin pris, nå ser det ut til at den går for 15k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...