Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

iSPY - Mitsubishi Galant 2009


Fritz0r

Anbefalte innlegg

Chicago Auto Show (Preview):

Galanten er som vi alle vet, en god gammel traver av Norske og Svenske veier, her i Sverige er det også endel V6 utgaver kjørende av stasjons vogn utgaven, noen stilige biler.

 

Den nye er...så som så...som jeg kaller det..

Bilen virker ikke like spennende som de foregående modellene, virker som om Mitsubishi prøver og nedtone Galant for og få ungdommer til og heller bruke penger på Lancer utgaven.

 

versjoner:

Sport Edition = 4 cylindre på 160

ES

Sport V6 = V6 på 230 hester

Ralliart = 3.8L MIVEC V6 på 258 hester

 

Bedøm selv, er Galant dømt nedenom og hjem?

 

2009_galant.jpg

2009_galant_4.jpg

2009_galant_3.jpg

 

Kilde, press release og flere bilder:

http://www.thetorquereport.com/2008/02/chi...w_restyled.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

dette er usa versjonen, som er lagd for det amerikanske markedet, både med tanke på motorer og fjæring. tror ikke MMC har planer om å lansere den på det europeiske markedet.

Galant G8 (den sølvfarga på siste bildet) i VR-4 utgave er uten tvil en rå familiebil, med 2,5 V6 Twin turbo, AYC (som på EVO), 4WD og 280hk orginalt.

etter min mening også en av de fineste stasjonsvognene designmessig som noen gang er laget...!

Lenke til kommentar
dette er usa versjonen, som er lagd for det amerikanske markedet, både med tanke på motorer og fjæring. tror ikke MMC har planer om å lansere den på det europeiske markedet.

Galant G8 (den sølvfarga på siste bildet) i VR-4 utgave er uten tvil en rå familiebil, med 2,5 V6 Twin turbo, AYC (som på EVO), 4WD og 280hk orginalt.

etter min mening også en av de fineste stasjonsvognene designmessig som noen gang er laget...!

Trur ikke det er vr4 da vr4 har andre frontlykter og noen har små skjermbreddere.. men den mangler ihverftall lyktene så er nesten sikker på at det er sport eller avance med noen uoriginal slags lister på lyktene

Lenke til kommentar
dette er usa versjonen, som er lagd for det amerikanske markedet, både med tanke på motorer og fjæring. tror ikke MMC har planer om å lansere den på det europeiske markedet.

Galant G8 (den sølvfarga på siste bildet) i VR-4 utgave er uten tvil en rå familiebil, med 2,5 V6 Twin turbo, AYC (som på EVO), 4WD og 280hk orginalt.

etter min mening også en av de fineste stasjonsvognene designmessig som noen gang er laget...!

Trur ikke det er vr4 da vr4 har andre frontlykter og noen har små skjermbreddere.. men den mangler ihverftall lyktene så er nesten sikker på at det er sport eller avance med noen uoriginal slags lister på lyktene

 

jeg mente ikke at den på bildet var en VR-4 utgave. jeg vet hvordan en VR-4 ser ut.

jeg snakka om Galant G8 (type EA0) VR-4 generelt!

 

den på bildet er bare en vanlig avance/sport med 4G63 motoren. finnes etter det jeg vet ingen G8 VR-4 i norge.

Lenke til kommentar

er nok andre enn meg som trenger den forklaringen. har studert flere generasjoner av galant, så jeg vet hvordan en vr-4 ser ut i forhold til en "vanlig" utgave (glx,gls, sport, avance)... bare sånn at det var klarlagt (skal ikke ha rykte på meg for å være grønn når det gjelder mitsu :p)

 

uansett, hva topic angår, så gjelder den 2009 galanten utelukkende for USA - det kan en også se på motorstørrelsene. tror aldri den kommer til å finne veien til Europa. er to forskjellige markeder når det gjelder krav til kjøreegenskaper, motorer, opplevd kvalitet etc...

Endret av papertiger
Lenke til kommentar

utseendemessig er jeg enig faktisk, bilen ser spesialbyggd for det amerikanske markedet, men vil det komme noen variasjon av denne bilen til europa, eller vil det være ett helt nytt chassie?

 

Det er hva jeg lurer mest på, vil de greie og lage noe som er like bra som VR4 igjen?

 

 

med tanke på at Lancer Evolution X floppet totalt vs. Impreza WRX STi

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
utseendemessig er jeg enig faktisk, bilen ser spesialbyggd for det amerikanske markedet, men vil det komme noen variasjon av denne bilen til europa, eller vil det være ett helt nytt chassie?

 

Det er hva jeg lurer mest på, vil de greie og lage noe som er like bra som VR4 igjen?

 

 

med tanke på at Lancer Evolution X floppet totalt vs. Impreza WRX STi

 

akkurat som den forrige generasjonen i usa så kommer denne IKKE til europa eller japan..

 

evo floppa iforhold til sti tuller du? alle tester favorittiserer evoen og autoamt kassa knuser dsg kassa til audi gjør at andre kasser både manuelle og automat blir gammle i forhold.

ta deg tid til å lese denne testen:

 

du kan også se den forrige generasjone vidio her:

http://youtube.com/watch?v=Yzjr19F5nHE

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

LanEvo X ble nylig testet på bane (Tsukuba) mot LanEvo IX og Impreza WRX STi (2008 utgaven) av gutta i showet "Best MOTORing".

 

1.: Subaru Impreza WRX STi kom klart først, med over 2-3 sekunder ned til nestemann(startet bakerst, manuel kasse [Kjørt at Keiichi Tsuchiya]).

2.: LanEvo IX (manuel kasse)

3.: LanEvo X (manuel kasse)

4.: LanEvo X (autokasse) [Det skal sies at denne bilen ER raskest på 412 metern (quatermile), men på bane har den ingenting og stille opp med mot hverken LanEvo IX eller WRX STi].

 

Info om LanEvo X:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893771

 

Info om LanEvo X Prototype S, som ble lansert ikke en uke engang etter denne matchen ble vist på TV i Japan.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=901474

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar
LanEvo X ble nylig testet på bane (Tsukuba) mot LanEvo IX og Impreza WRX STi (2008 utgaven) av gutta i showet "Best MOTORing".

 

1.: Subaru Impreza WRX STi kom klart først, med over 2-3 sekunder ned til nestemann(startet bakerst, manuel kasse [Kjørt at Keiichi Tsuchiya]).

2.: LanEvo IX (manuel kasse)

3.: LanEvo X (manuel kasse)

4.: LanEvo X (autokasse) [Det skal sies at denne bilen ER raskest på 412 metern (quatermile), men på bane har den ingenting og stille opp med mot hverken LanEvo IX eller WRX STi].

 

Info om LanEvo X:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=893771

 

Info om LanEvo X Prototype S, som ble lansert ikke en uke engang etter denne matchen ble vist på TV i Japan.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=901474

For det første er allt det der rart av allt jeg har sett så er evo en helt klart bedre bane bil enn stien.

 

Det er hva jeg lurer mest på, vil de greie og lage noe som er like bra som VR4 igjen?

evo er en direkt oppfølger til g6 vr4, g7 og g8 er langt ifra så kjappe som evoene 4wden til g8 er nesten identisk med evo 7-8-9

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...