Gå til innhold

1 laptop 3 skjermer? vga + usb?


Pixl.

Anbefalte innlegg

har nå en dell xps M1530 laptop med skjermkortet nvidia 8600m GT 256mb DDR3 og kjører dual monitor.

1280 x 800 på laptopen

+ en 22" 1680 x 1050..

 

broren min skal nå kjøpe seg en ny skjerm så da blir hans ledig og jeg lurer derfor på om det vil funke og koble hans skjerm til min laptop?

har ikke ledig vga eller dvi men HDMI(skjermen er vga så hdmi - vga overgang.(?).)

men tenkte hels og bruke USB jeg da :)

 

lurer da på om dette lar jeg gjøe og hvilke kabler evt overganger e\jeg kommer til og trenge(fint om de finne på koplstt siden skal bstille noe annet der uansett.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er det en rimelig hdmi-vga overgang fra eBay

 

Feil vei, VGA -> HDMI. Trådstarter trenger HDMI -> VGA

 

Men jeg tror TS har et problem uansett. Normalt klarer ikke grafikkort å vise på mer enn 2 skjermer av gangen, for bærbar intern + en ekstern. Derfor trenger han noe som går utenfor skjermkortet. Og da snakker vi egentlig om noe som kan prosessere signaler for skjermen, og da blir det med en gang litt pris på utstyret.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

fant denne her etter som det ikke var mange billlige alternatver ovenfor..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=111420

dette er en splitter og ikke en switch som gjør det mulig og ha flere skjermer koblet til en pc på en gang.

man da lurer jeg på: vil dette belaste grafikkkortet mer? og vil det bli bra bilde kvalitet siden 2+ vga skjermer går inn igkenom samme vga kontakt?

og, om man går inn på skjermalternativer og ser, vil man kunne stille inn hvor skjermen k\skal unne står i forhold tilhverandre? eller ser PC-en dem som en?

 

Takk for alle eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
fant denne her etter som det ikke var mange billlige alternatver ovenfor..

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=111420

dette er en splitter og ikke en switch som gjør det mulig og ha flere skjermer koblet til en pc på en gang.

man da lurer jeg på: vil dette belaste grafikkkortet mer? og vil det bli bra bilde kvalitet siden 2+ vga skjermer går inn igkenom samme vga kontakt?

og, om man går inn på skjermalternativer og ser, vil man kunne stille inn hvor skjermen k\skal unne står i forhold tilhverandre? eller ser PC-en dem som en?

 

Takk for alle eventuelle svar :)

 

En splitter gjør som navnet sier, den splitter signalet i to identiske signalstrømmer. Derfor vil du få samme bilde på begge skjermene så vidt jeg vet. En switch (KVM-switch), gir heller ikke mulighet til å sende et skjermbilde en plass og et annet en annen plass. En switch er bare for å kunne enkelte "switche" skjermbilde.

 

Nei, det eneste som vil fungere slik du vil er Matrox DualHead2Go. Og den koster nå bare 500 kr mer enn splitteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...