Gå til innhold

Bortkomne filer i iTunes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forrige pc sluttet å virke og jeg fikk til slutt skaffet en ny en. Heldigvis hadde jeg tat backup av det aller meste, inkl. musikken.

Inneholdet i mappen Min Musikk på min tidligere XP-maskin ble flyttet over til Musikk i Vista. I denne mappen lå all musikk og iTunes music-mappa og itunes music library.xml som inneholder all informasjon om mine sangers plassering, avspillinger etc.

Så åpnet jeg iTunes, og som jeg trodde ble jeg møtt med en lang liste over alle mine tidligere sanger.

Men... Kun noen aller få sanger ble spilt av. Meldigen "Sangen kunne ikke brukes fordi originalfilen ikke ble funnet. Vil du finne den?" Vet å trykke ja kom jeg inn i musikk-mappa og kunne enkelt finne fram til den som manglet. Det merkelige er at det ikke er noen som mangler, alle filene ligger pent i samme filstrukturen som før. Og hvorfor er det enkelte sanger som virker, og andre ikke? Jeg kan selvfølgelig importere alle sangene på nytt, men all informasjon om ant. avspillinger etc. vil da bli borte.

Er det en måte å importere/overskrive/finne igjen filene uten at slik informasjon blir bore, og at man slipper å velge en og en sang?

Supert om noen vet svaret!

sosimomonon

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...