Gå til innhold

Company of Heroes Multiplayer - Tips og Triks.


Anbefalte innlegg

Tenkte starte en Company of Heroes:OF multiplayer tråd, ettersom den gamle ble stengt. Her skal det diskuteres strategier og taktikker til CoH multiplayer, og forhåpentligvis arrangere så vi kan spille mot hverandre.

Har tenkt å lage en guide til alle lag, og forskjellige strategier. Velger å ha med både Company of Heroes, og Company of Heroes Opposing Fronts.

 

Company of Heroes Opposing Fronts:

For de som ikke vet, er det et real time strategy spill som foregår under Andre Verdenskrig.

De fire lagene som finnes er British, American, Wehrmacht og Panzer Elite. Alle har 3 forskjellige taktikker som gjør det lettere å anpasse hæren for din spillestil.

 

American

Den mest uorginale hæren.

De tre kompaniene du kan velge mellom her er Airborne, Tank eller Infantery company.

 

British

En veldig defensiv hær som satser på forsvar, bruker også lieutnanter og sersjanter for å få oppgraderinger og moral. Velg mellom Royal Commandos, som er elite soldater som kan lande bak fiendens linjer med glider.

Royal Artillery, gjør artilleriet til brittene enormt destruktivt. Den siste generalen er Royal Engineers som gjør forsvaret sterkere og gir support av Churchill tanks.

Wehrmacht

Tyskernes hovedarme. Har mye spennende og avansert krigsmaskineri. Du kan være Terror Doctorine som inspirerer troppene med moral og skremmer vekk soldater med progaganda, du kan også få en stor skummel King Tiger, og en massiv V2 rakett. Eller Blitzkrieg doctorine, her kan du få elite soldater som kan oppgraderes og kamoflere, og en tiger. Så har du Defensive Doctorine, gir deg lengre syn, artillery støtte, maskingevær på alle byggninger i basen og en defensiv bonus "for the fatherland" i eget territorium.

Panzer Elite

Den mest mobile hæren i spillet, små squads på 3menn, og masse raske flexible kjøretøy.

Du har en spennende doctorine som heter Scorched Earth, den gjør det vanskelig for fienden å bevege seg, masse booby traps på bygninger og resource points. Roadblocks, og artillery support.

Panzer Elite har også en luftwaffe doctorine som gir deg fly støtte, elite soldater og diverse forsvars kanoner.

Blir du irritert av tanks, så kan du teste Tank Destroyer som satser på å knuse tanks med miner, ekstra bazookas og support av kraftige tanks.

 

Så fyr løs diskusjonen der vi stoppet sist! Og gi gjerne tips hva jeg skal gjøre eller forandre på den halvferdige førsteposten. :)

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting når det gjelder britene:

 

Har testet en offensiv taktikk med britene en stund nå og den er relativt dødelig mot i alle fall panzer elite.

 

Første skritt:

 

- Spam inf section

- ikke flytt HQ før du har i alle fall 3 lag

- fokuser på å skaffe ammunnisjon i starten.

 

Deretter: Oppgrader alle inf laga med "recon". De vil bevege seg hurtig også i fiendens territorie og panzer elite laga går ned som fluer.

 

Spring rundt på brettet. Når du finner et panzer grenadier lag bruker du tripple snipe=dødt lag.

 

Dette er de første 10 min din primære offensive strategi. Merk at du må forberede deg på at fienden vil være godt tjent med en "armored car" og om du spille mot en noenlunde god spiller så må du ha noe som kan ta ut en slik etter 5-6 min.

 

Ellers er dette en risikabel strategi. Men om fienden bruker panzer grenadier spam så har han allerede tapt før han vet det. Han mister nemmelig et lag i hver eneste konfrontasjon.

 

 

 

Når det gjelder wehrmacht, "defensive doctrine" så synes jeg du glemte en av de kraftigste egenskapene i spillet. "for the fatherland". Selv bruker jeg mye def doctrine, fokuserer på tier 2 grenadier spam. Møter jeg (noe som en ofte gjør) American Inf så vi du vinne enhver konfrontasjon i eget territorie. Når "for the fatherland" er aktivert så vil fienden gå ned som fluer og veldig ofte vil han ikke engang reagere å flykte før 2-3 lag er helt daue.

 

Videre, i 2v2 er propaganda war en utrolig kraftig egenskap for terror. Møter du en god spiller vil han kombinere tanksene sine med Inf. Skru på propaganda og du kan med ro ta ut tanksene hans.

Endret av Book
Lenke til kommentar
På britt taktikken, hvordan slår du Panzer Elite som raskt som går for armored cars eller Infantry Support Tank?

 

Jupp, det er en litt "all in" strat. En infantry support tank kommer ikke så fort ut på slagmarken så den er ikke det store problemet. Problemet er som jeg bemerket, armored car (evt scout car rush).

 

Men de fleste Panzer elite spillerene går for grenadier spam idag så om det skjer så er det en vinn-vinn strat.

 

Uansett så kan du i tillegg få deg en rask stuart på slagmarken. 5-6 min stuart er rimelig enkelt å få ut.

 

Forøvrig, straten fungerer også flott mot wehrmarht tier 2 spam.

Endret av Book
Lenke til kommentar
Hmm, syns faktisk at Stuarten er meget lett å ta seg av spessielt som tier 2 wehr, da SKAL man egentlig ha sin første shreck, ellers pleier det å vere vanskeligere, men som sakt, spessielt t2 wehr.

 

Men du må jo se straten i sin helhet. Grenadiers er jo ubrukelige når de blir tripple/quadrupple snipet ;)

 

Er jo litt av poenget med straten.

 

Har brukt denne straten en del ganger og har vel en 50/50 vinn/tap med den så den er ganske risky. Men mot en motstander som ikke venter det så kan du totalt ødelegge planen hans.

Lenke til kommentar

Hmm ja,når jeg tenker meg om så kan det bli vanskelig med pio spam i starten for wehr mot strategien din, da tier 2 terror egentlig "krever" at du går 3x pio start for å få mest mulig resurser tidlig (til gren vet og shreck\flamers)... med andre ord, de pio gruppene blir nokk ikke vanskelig å kverke.

Men ja, må også si at tier 2 terror (pio spam start) pleier som regel og pløye ganske enkelt over british players som er lvl 8-9... etter det blir det litt verre

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...