Gå til innhold

BK: Baby i s/h (oppdatert)


Gertab

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Et bilde av den minste i huset her. Prøvd og være litt kreativ og få det til og se ut som et s/h bilde tatt med film, der av noe uskarpt og kornete. Liker filmkorn. Syntes "stemningen" i bildet ble veldig bra selv, men er spent på hvordan dere syntes det lyktes? Takker for titten :)

 

Har prøvd på en ny versjon etter tips her, ikke noen radikal forandring men kansje til det bedre? Softet armen litt og noe mere kontraster. Det virker nok ganske lyst på en ukalibrert skjerm, men i mine øyne bra på en kalibrert en. Sikkert mange som synes det er teknisk dårlig, men det er slik jeg ønsker det. Trenger litt avbrekk fra bilder med perfekt skarphet :) Takker og bukker for kommentarer.

Mvh Gert A

 

Ny versjon

post-104402-1205166988_thumb.jpg

 

Forrige utgave

post-104402-1201873245_thumb.jpg

Endret av Gertab
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Morsomt med litt anderledes bildevinkel, og eksperimenter med sort/hitt og korn.

 

Det er tre ting som jeg legger merke til (og som ødelegger bildet for meg).

 

1. Du har ikke fokusert riktig - det er ermet som er skarpt og ikke øynene til junior.

2. Bildet blir litt for lyst/blast - litt mer kontraster hadde gjort seg.

3. Veggen til venstre trekker til seg for mye oppmerksomhet

 

Det jeg likte var asiksutrykket på småen og det at han ser ut av bilet - på noe som jeg også fikk lyst til å titte på.

 

Tom

Lenke til kommentar

Takker for kritikk! Litt av grunnen til at jeg valgte dette var at fokusen ikke satt helt. I forhold til effekten jeg var ute etter passet uskarpheten bra. Prøvde og få til et litt soft, diffust bilde. Synes slike bilder overlater litt mer til fantasien. Det er ikke sikkert dere har samme oppfatning og også derfor jeg valgte og legge det for og lufte ideen. Har blitt mett på teknisk perfekte bilder som ikke bestandig sier så mye. Med det utstyret som er idag burde de fleste klare og få det tekniske til og sitte uten altfor mye trening. Derfor jeg eksprimenterte med annen vinkel, s/h, uskarphet og korning for og få litt variasjon. Tar til meg kritikken og er enig at veggen drar endel oppmerksomhet. Morsomt og høre hva andre tenker om slike bilder så kom gjerne med flere innspill :)

 

Mvh Gert A

Lenke til kommentar
Takker for kritikk! Litt av grunnen til at jeg valgte dette var at fokusen ikke satt helt. I forhold til effekten jeg var ute etter passet uskarpheten bra. Prøvde og få til et litt soft, diffust bilde. Synes slike bilder overlater litt mer til fantasien. Det er ikke sikkert dere har samme oppfatning og også derfor jeg valgte og legge det for og lufte ideen. Har blitt mett på teknisk perfekte bilder som ikke bestandig sier så mye. Med det utstyret som er idag burde de fleste klare og få det tekniske til og sitte uten altfor mye trening. Derfor jeg eksprimenterte med annen vinkel, s/h, uskarphet og korning for og få litt variasjon. Tar til meg kritikken og er enig at veggen drar endel oppmerksomhet. Morsomt og høre hva andre tenker om slike bilder så kom gjerne med flere innspill :)

 

Mvh Gert A

Det er helt OK at bildet ikke er 100% sylskarpt; men når det er et skarpt område i bildet, så bør det ligge på ansiktet. Så kan du heller softe det i ettertid.

 

Tom

Lenke til kommentar
Det er helt OK at bildet ikke er 100% sylskarpt; men når det er et skarpt område i bildet, så bør det ligge på ansiktet. Så kan du heller softe det i ettertid.

 

Tom

Enig med deg der, kunne evt forsøkt og softe armen for og "jevne det ut". Blir imponert over hvor vanskelig det kan være og få disse småtassene i fokus. Fokuserer alltid på øynene, men med bare noen få cm hvor det er skarpt og et hode som virrer rundt gjør det ikke enkelt. Har dog blitt ganske treffsikker etter et par års erfaring nå. Enn skal ha noen utfordringer :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...