Gå til innhold

Zalman Reserator 1 ell. 2 ?


Anbefalte innlegg

Hei Jeg vil ha et tilnærmet lydløst system og tenkte da på Zalman reserator til kjøling av CPU, GPU og northbridge.

 

Spørsmålene er mange:

Skal det være Reserator 1 v2 HER

eller Reserator 2 HER

og GPU'en skal være 8800GT men er noen kort bedre enn andre med henblikk på vannkjøling??

 

Hovedkortet skal være P5K Prenium /Wifi-ap med P35 chipsett og Q6600 CPU, GeForce 8800GT 512Mb.

Resten av systemet HER skal stappes inn i et Lian Li PC7B sort alu kabinett HER

Har ikke noen ambisjoner om overclokking vil bare ha et pålitelig system som bråker minst mulig med stor ytelse.

Endret av klype
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg Reserator 1 er langt mer stilig enn Reserator 2, men dette er smak og behag.

 

Min Reserator 1 er nå arvet av kona, den har surret og gått i snart 3 år uten en eneste 'hick-up' av noe slag.

 

Er dog litt usikker på om den klarer å kjøle den HW din - tror uansett du ikke bør forvente noe stort overklokkingspotensiale !

 

Et lite tips til slutt: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...amp;mcat=14s280

 

Edit: og for all del; IKKE bruke noen kobberblokker sammen med Reserator.

Endret av Vargtass
Lenke til kommentar
Er dog litt usikker på om den klarer å kjøle den HW din - tror uansett du ikke bør forvente noe stort overklokkingspotensiale !

 

Kanskje reserator 2 gjør denne jobben bedre enn 1'eren

 

og for all del; IKKE bruke noen kobberblokker sammen med Reserator.

 

Har det noe med korrosjon å gjøre????? Tror reserator kommer med plexiblokk for CPU husker jeg rett??

 

Noen som ser noen problemer med systemoppsettet i innlegg #1

Er litt i tvil med skjermkort, hvilke kort passer til kjøleblokk.

Hva med heatpipe og vann kjøling blir de å ha noen som helst effekt uten vifte???

Endret av klype
Lenke til kommentar

Jeg vil faktisk si att Reserator 1 er av mye bedre kvalitet enn 2'ern.

Har begge selv og med 2'ern hadde jeg store problemer med att pumpa var alt for svak, slik att den ikke klarte å få vannet til å sirkulere.

Måtte bruke en ekstern eheim pumpe for å få sirkulasjonen i gang.

1'ern har ett mye enklere design og er ikke plaget med mye feil slik det er med 2'ern.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...