Gå til innhold

ZALMAN CNPS9700LED spørsmål.


daheri

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Vi har akkurat satt sammen en PC med Zalman CNPS9700LED som cpu-vifte. Det fulgte med en "dimmer" for å styre viftehastigheten.

 

Med tanke på at jeg har bygd denne PC-en for en fyr som er helt amatør når det gjelder slike ting valgte jeg å la være å sette på dimmeren for å slippe at han føkker opp ved å skru viften helt av. Problemet er da at kjøleren bråker rimlig drøyt på maks power hele tiden.

 

Er det noen gode forslag for å dempe den litt uten å gi eieren mulighet til å føkke opp? Gir dimmeren mulighet til å skru viften helt av eller gir den kun mulighet til å dimme ned til laveste akseptable hastighet? I så fall kunne jeg jo installere den...

Eller vil det være bedre å sette på en standard "vifte-hastighets-halverer"?

Det er jo viktig at hastigheten ikke blir så lav at cpu-en blir overopphetet ved hard-core-gaming.

Kjører forresten vifta på en E8400 cpu og har 3 kabinettvifter (noctua 19db) som gir fin kabinettlufting.

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal gå fint å montere på den viftestyringa. Klarar ikkje å skru vifta heilt av, men ned til eit ganske lavt turtall. 1200rpm trur eg det er. Ganske så stille i alle fall.

Du kan jo læra han å følga med på temperaturen litt og heller skru opp vifta om cpu kjem over 60-70 grader. Og gjerne skru opp viftehastigheten før han byrjar å spela!

 

Eg har prøvd å stilla den inn slik at den justerer seg etter temperature på hovudkortet (Asus Maximus Formula SE), men utan hell så langt. Så eg måtte montere den manuelle viftestyringa for å få nokolunde tempo på vifta:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...