Gå til innhold

Hva sjekker nettavisen når jeg leser den


Anbefalte innlegg

Har merket meg at hver gang jeg går inn på nettavisen så starter cd-rom'en og spinne opp et par sek. Er det slik at de sjekker hva jeg har i PC-en for å tilpasse reklame til meg, eller er det bare tilfeldigheter. Det skjer bare første gang jeg går inn etter å ha startet PC-en. hmmm mystifistisk?

Har ikke merket andre sider som dette skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg starter CD/DVD-rommen alltid opp like etter jeg har bootet, og da jeg enda hadde Windows XP pleide den å starte opp når jeg skulle browse etter filer.

Så lengde du har slått av Java (må ikke forveksles med JavaScript) så skal det godt gjøres at en nettavis får tilgang til PCen din uten å faktisk hacke/bryte seg inn.

 

PS. Flytter tråden din til Antivirusprogrammer og datasikkerhet.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

ok. høres sikkert litt paranoid ut.

men fra start.

jeg har windows vista home premium.bruker innebygd firewall.

har ikke merket dette med andre sider. det kan skje når PC-en har stått på lenge og jeg sjekker nyhetene. går da igjennom flere nyhetssider. når jeg kommer til nettavisen så starter cd-rom'en opp. kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig at etter en viss tid etter at jeg starter å bruke PC-en så kjører maskinen en form for indexing. bare det jeg lurer på egentlig. hvorfor starter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...