howieD Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 (endret) Noen som vet hva i huleste det er som gjør at denne filen er 55GB i størrelse??? En definisjonsfil som er så svær burde egentlig gått hjem og lagt seg! Noen som har opplevd det samme? Endret 2. februar 2008 av Haavard82
Crossfire Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke den mappen der. Står backup også, kanskje mulig å slette? Blir den fjernet hvis du kjører Disk Cleanup?
howieD Skrevet 31. januar 2008 Forfatter Skrevet 31. januar 2008 Jeg har ikke den mappen der. Står backup også, kanskje mulig å slette? Blir den fjernet hvis du kjører Disk Cleanup? D:\ProgramData\Microsoft\Windows Defender\Definition Updates\Backup Det er stien til hvor den ligger. Sikker på du ikke har den? Jeg vil ikke slette den før jeg vet hvorfor den er så svær. Plass har jeg nok av, men det er kjipt at den tar opp så mye plass, OG at google bare finner 1 svar på noe lignende. Det så ut som bosnier ellernoe med en fil på 327GB. Den blir ikke fjernet ved å bruke Disk Cleanup heller.
Crossfire Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Sorry, jeg så i windows-katalogen. Jeg har den altså, men den er bare på 3,15 MB
syklitengutt Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 start i safemode og slett filen... Må være ett eller annet feil.
SpecialForce Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Sikkerhetskopier filene dine og reinstaller hvis dette bekymrer deg. Har du de nyeste oppdateringene?
howieD Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 (endret) Sikkerhetskopier filene dine og reinstaller hvis dette bekymrer deg.Har du de nyeste oppdateringene? Jeg skal ta en backup nå. Filen kom opp i 170GB før jeg valgte å slette den. lulz.. For de som kanskje skal forsøke å slette denne filen selv en gang, så anbefaler jeg å gjøre dette i safe mode, og slett mappen, ikke bare fila. Til opplysning så kommer mappen tilbake automatisk med filer av en mye mer beskjeden størrelse. Alt virker som det skal nå heldigvis. Jeg sendte mail til microsoft, så nå får vi se hva de svarer. Blæ.. Endret 2. februar 2008 av Haavard82
SpecialForce Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Hadde jeg vært deg så hadde jeg reinstallert. Har du eller har du ikke de nyeste oppdateringene?
TCi Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Reinstallere for den lille tingen der? Trolig bare en sikkerhetskopi som gikk beserk. Men lurt å gi beskjed til MS om det. Sikkert en feil i Windows Defender.
howieD Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 (endret) Hadde jeg vært deg så hadde jeg reinstallert. Har du eller har du ikke de nyeste oppdateringene? Jeg har Windows Vista Ultimate, lovlig, med alle updates installert. Og Norman Antivirus, også aller nyeste versjon med nyeste definisjoner, samt at jeg kjører windows defender. Det snodige var at fila vokste seg stor når defender ikke var aktiv. (jeg hadde den deaktivert). Jeg tipper CCleaner har noe med saken å gjøre fordi den fucka opp systemet da jeg renset det. Siste gang jeg bruker cleanere. Et jævla herk hele driten. Og ja.. jeg BURDE visst bedre enn å bruke slike programmer, men nå var det aller siste gang. Helvete Bare knot og krøll! Nå er hele startmenyen omtrent helt rensket, og jeg finner ikke vista fotogalleri eller noe annet. Måtte deaktivere spill og re-installere dem igjen. (windows spillene). Og de ekstras som var under Windows Tablet PC var også borte vekk... (utklippsverktøyet og alt det der).. Og jeg tør faen ikke sjekke systemverktøyene.. men de er vel borte de også. #)(¤/=¤%"! Edit: =/(%#&)¤%(#""!=¤#% Ja, de var borte som i graven. Endret 3. februar 2008 av Haavard82
SpecialForce Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Vent til Ccleaner kommer ut i ny versjon. En kamerat av meg har ultimate og norton men hans pc fungerer som han vil den skal fungere. Ccleaner brukes også av meg selv daglig, men dette er på Xp og da blir det igjen littt annerledes. Fungerer gjenoppretting?
howieD Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 (endret) Vent til Ccleaner kommer ut i ny versjon. En kamerat av meg har ultimate og norton men hans pc fungerer som han vil den skal fungere. Ccleaner brukes også av meg selv daglig, men dette er på Xp og da blir det igjen littt annerledes. Fungerer gjenoppretting? Tja, jeg vet ikke om jeg vil fortsette å bruke CCleaner egentlig. Det må isåfall bare bli uten å kjøre de nederste funksjonene.. Den der remsen med snerk som det står prefetch data, menyhusk, starmeny osv.. Jeg tror nok det er den som har ødelagt alt. Dvs.. ødelagt starmenyen min, slettet innhold i et så stort antall merkelige mapper at det er noen ting som ikke virker i det hele tatt. Winamp f.eks.. Men det er heldigvis bare å re-installere. Løsningen min har blitt følgende.. Jeg satte inn Vista discen og kjørte det øverste valget der det står at innstillinger og programmer beholdes, men at den på en måte "oppgraderer" Vista. I virkeligheten forsvinner alle updates til Vista sånn at den i mitt tilfelle blir nedgradert. Men pyttsann påsan! Den prosessen tror jeg tok 2 timer hvertfall på min PC., og jeg har en Quad Core Dell Dimension PC med 2.4Ghz og 2GB RAM, sånn at dere vet omtrent hvor lang tid noe sånt faktisk kan ta. Men hele prosessen er automatisk, så bare legg dere og sov ellernoe, for det eneste som du må velge sjøl er tidssonen du er i. Akkurat nå reinstallerer jeg alle driverne mine på maskinen.. Printer, skjerm, lyd, you name it. Alt reinstalleres. Kjipt, men men. Jeg har hvertfall alle mine filer i behold.. Nå skal jeg aldri fjerne gamle restore points ved disc cleanup.. Jeg har 1TB med plass, så det får jeg bare overse. Det vil ikke herpe performancen til maskinen min. Får jeg svar fra Microsoft på mailen min så poster jeg den her. Endret 3. februar 2008 av Haavard82
syklitengutt Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Kan virkerlig ikke skjønne at CCleaner skal kunne fororsake dette. Bruker CC til daglig, men sletter selvfølgelig ikke prefetch data etc daglig, men gjør dette ved jevne mellomrom.
SpecialForce Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Tror nok at du må deaktivere noen av instillingene til Ccleaner jeg. Prøv det før du begynner å rase mot programmet.
howieD Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 (endret) Tror nok at du må deaktivere noen av instillingene til Ccleaner jeg. Prøv det før du begynner å rase mot programmet. Selvfølgelig raser jeg mot programmet når det går så grundig til verks og gjør slik at jeg må reinstallere det meste inkl. OSet mitt. Og ja, det er CCleaner sin feil, for systemet virket knirkefritt før jeg kjørte det. Bortsett fra den enorme def. filen til windows defender da. Men jeg er enig med deg i at om jeg kjører ccleaner uten enkelte funksjoner så vil det ikke ødelegge maskinen. For det er bare når jeg velger å kjøre nederste remsen av funksjoner at det blir krøll. Endret 3. februar 2008 av Haavard82
SpecialForce Skrevet 3. februar 2008 Skrevet 3. februar 2008 Det er vel også delvis din feil når du kjører clean for startmenyen og vinduposisjoner i tillegg til prefetch data.
howieD Skrevet 3. februar 2008 Forfatter Skrevet 3. februar 2008 Det er vel også delvis din feil når du kjører clean for startmenyen og vinduposisjoner i tillegg til prefetch data. Ja jeg vet. Dessverre så levde jeg på kanten og trodde at ingen på denne jord ville være så idiot å lage noe som sletter data på en slik destruktiv og lite gjennomtenkt måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå