Gå til innhold

bytte mellom skjermer, bare en dvi utgang


Elmud

Anbefalte innlegg

jeg bruker en MacBook Pro som jeg har koblet til ekstern skjerm (mus og tastatur). ganske ofte kobler jeg fra skjermen og kobler til projektoren min for å se på film/serier. når jeg er ferdig så må jeg koble tilbake igjen for å bruke skjermen. det er ganske tungvint å gjøre flere ganger for dagen.

 

har lyst å kjøpe meg en Mac mini som jeg bruker på projektoren, men det synes jeg blir litt dyrt akkurat nå. finnes det en billigere løsning hvor jeg kan bytte mellom skjermen og projektoren (uten og koble fra og til)?

 

håper noen kan komme med noen forslag, eventuelt andre måter å gjøre det på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
denne kan være noe for deg da tenker jeg http://www.psdata.no/ps.asp?it=112406&mlevel=

det var jo nesten en liten Mac mini det :)

 

vil ikke den boksen bare gi ut det samme bildet som den får inn bare at du kan koble til to skjermer som viser det samme?

det vil ikke være så veldig praktisk fordi skjermen jeg bruker har en oppløsning på 1680x1050 (16:10) og projektoren har 1280x720 (16:9).

jeg trenger vel egentlig noe som kan bytte mellom skjermen og projektoren...

Endret av Elmud
Lenke til kommentar

Får nok en brukt mac mini til den prisen ja..

 

dvi splitteren deler kun bildet den får inn til 2 identiske bilder.. hvis du vil ha 2 skrivebord så er du avhengig av å ha et skjermkort som støtter 2 skjermer.

sjekk ut denne posten http://forums.macrumors.com/archive/index.php/t-214102.html mulig den kan gi noen svar.

 

det kan hende at projectoren klarer å skalere bildet og du er vel egentlig avhengig av å bytte oppløsning når du kobler til projectoren.

Endret av Dewil
Lenke til kommentar

så ut som om at det gikk ved hjelp av noe utstyr til 4-5000 kr...

 

det som hadde vært ideelt for meg ville vært noe som fysisk byttet mellom kontaktene, men det er vel akkurat det jeg gjør manuelt nå.

når jeg kobler fra skjermen og kobler til projektoren så er heldigvis os x glup nok til å automatisk oppdage optimal oppløsning og bytter til den selv, så jeg slipper det.

 

ser ut som om jeg må spare litt penger og kjøpe meg en Mac mini.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...