Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

skyhøy restskatt. Har de lov til dette?


MoozeBlaster

Anbefalte innlegg

For å gjøre det hele så kort og greit som mulig:

 

-Jeg sendte ikke inn selvangivelsen for 2006

- Jeg tjente nesten ingenting i 2006. kanskje et sted mellom 10.000-20.000

 

- Nå har jeg fått brev fra skatteoppkreveren at jeg skylder 32.322 kr i restskatt for 2006

- At hvis jeg ikke betalter så blir det tvingsinnfordring (hva er det egentlig?).

 

Så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Dette kan da umulig være rett? Er det normalt å betalte mer i skatt enn man tjener? Jeg får snart dagpenger fra NAV. Men det er også alt jeg kommer til å ha som inntekt de neste 3-4 månedene..

 

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du får "straffeskatt" + skjønnslikning for å unnlate å sende inn selvangivelse. Derfor beløpet er såpass høyt (din egen feil) .Du har nok ikke noe annet valg enn å komme til en nedbetalingsordning med kemmneren.

 

okay. Da er det vel ikke noe annet å gjøre enn å betale. kan man dele det opp i svært små avdrag i såfall?

 

Og nei, jeg har ikke tjent penger på noe annet vis i 2006. i

Lenke til kommentar

Har hatt "stor" restskatt selv ved flere anledninger.

Det beste er å gripe tak i det selv , kontakt kemmneren og prøv å få til et møte hos de med saksbehandleren (før det går til aut.innkrevning og slikt , da påløpes også ekstra kostnader , og det er de som setter eventuelle avdrag uten at du har noen innvirkning)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Har hatt "stor" restskatt selv ved flere anledninger.

Det beste er å gripe tak i det selv , kontakt kemmneren og prøv å få til et møte hos de med saksbehandleren (før det går til aut.innkrevning og slikt , da påløpes også ekstra kostnader , og det er de som setter eventuelle avdrag uten at du har noen innvirkning)

 

Okay. Prøvde å ringe, men de har sikkert stengt. Får ta kontakt i mårra.

 

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar

Ikke sendt selvangivelse resulterer i straffeskatt på opptill 60% avhengig av om tilsvarende er gjort tidligere.

Du må føst få i stand en nedbetalingsordning med Kemneren deretter må du klage på ligningen innen klagefristens utløp.

 

Du bør i klagen fremlegge grunnen til at selvangivelse ikke ble levert.Har du blitt trukket litt i skatt gjennon året mens du egentlig skulle hatt frikort er dette argument som bør fremlegges i klagen.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...