Gå til innhold

Når kommer Q9450 i nettbutikkene?


DarkZun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samma her, den har stått her i snart 3mnd for quad 45 skulle komme i Januar. Intel har nå utsatt det til 15 Mars..

Samme her. Pcen har stått halvferdig nå i evigheter. Begynner å bli lei av venting nå. Men har bestemt meg for at jeg skal ha Q9450, så får bare være tålmodig.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Gjør som meg skaff dere en QX9650 istedenfor da yourkfield har lav FSB wall og lav multi dere vet alle vha det fører til ?

 

Skaffa min QX9650 for kun 4700,- så det behøver ikke være så dyrt ;)

 

vurderte selv Q9450 til jeg fant ut om FSB wall og det derre :p

 

Tror det er mange her som blir skuffa når de finner ut av at de ikkje klarer 4 ghz engang på Q9450, da hovedkortet (fsb) stopper dem :!:

 

500fsb x mp 8 = 4000 mhz.

 

Ikkje alle hovedkort klarer 500 fsb på en quad, i alle fall ikkje en quad med 12 MB med minne ;)

Lenke til kommentar
Gjør som meg skaff dere en QX9650 istedenfor da yourkfield har lav FSB wall og lav multi dere vet alle vha det fører til ?

 

Skaffa min QX9650 for kun 4700,- så det behøver ikke være så dyrt ;)

 

vurderte selv Q9450 til jeg fant ut om FSB wall og det derre :p

 

Tror det er mange her som blir skuffa når de finner ut av at de ikkje klarer 4 ghz engang på Q9450, da hovedkortet (fsb) stopper dem :!:

 

500fsb x mp 8 = 4000 mhz.

 

Ikkje alle hovedkort klarer 500 fsb på en quad, i alle fall ikkje en quad med 12 MB med minne ;)

Derfor vi også venter med å kjøpe hovedkort for og se hvem som klokker best... 4ghz på q9450 skal da ikke bli noe problem :)

Lenke til kommentar
Gjør som meg skaff dere en QX9650 istedenfor da yourkfield har lav FSB wall og lav multi dere vet alle vha det fører til ?

 

Skaffa min QX9650 for kun 4700,- så det behøver ikke være så dyrt ;)

 

vurderte selv Q9450 til jeg fant ut om FSB wall og det derre :p

 

Tror det er mange her som blir skuffa når de finner ut av at de ikkje klarer 4 ghz engang på Q9450, da hovedkortet (fsb) stopper dem :!:

 

500fsb x mp 8 = 4000 mhz.

 

Ikkje alle hovedkort klarer 500 fsb på en quad, i alle fall ikkje en quad med 12 MB med minne ;)

 

Det nye Intel x48-brikken har 16000FSB, mens 780i-brikken støtter opp til 1333FSB. Desutten har du kunn DRR2 på 780i-brikken, og dette begrenser mulighetene for en stabil og bra klokkingen. I tillegg, X48-kortene kan bruke DDR3 og dette åpner for en bedre overklokking.

 

Alle skriver at de er lei av venting, men jeg frykter at venting blir langt for de som har ambisjoner å klokke og samtidig satser på nVida-brikken. Da bør de vente på 790i og det kan bli veldig lang.

 

Jeg er helt enig Mizzen, 1333FSB på 780i-brikken er en demper for å klokke en Q9450 med 12 MB.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Når det gjelder minnehastighet på x48, det vill sikkert bli fundemntale forbederinger. DDR3 er ikke bare noe tullette oppgradering, det er en "major-event" og jeg tror at vi kommer til å se masse nye greier.

 

Nåværende tester viser veldig bra resulter, men det er fremdeles for tilig å si mye om det. Fordi hovedkort-produsentene jobber fremdeles med BIOS for x48 og det er stadig nye muligheter og bedere resultaer. Tilig testene forslo at x48 var bare en liten og ubytlig oppgradering. Men nå, flere og flere mener at dette er BRA-greier.

 

Det er for tilige å si hva slags muligheter vi kommer til å få. Jeg er veldig spent til å se hva man kan få til med DDR3 og 1600FSB på x48-brikken og disse nye 45 nm CPU .

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Jeg har undersøkt litt og på Dital Impuls står det at: Q9450 er forventet på lager 08-02-2008 (Ubekreftet selfølglig). Det er spenende å se om de klarer å holde ord, men de har hatt E8400 på lager i flere dager nå.

 

De som venter på Q9450, bør passe på denne linken:

http://www.digitalimpuls.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=29406

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Er helt forvirra selv, vurderer E8400,E8500 og ikke minst Q9450. Jeg har mest lyst på Quaden men er usikker. Kan bli en E8400 til Quaden kommer. Hvis den kommer såpass tidlig på Digitalimpuls så blir den nokk bestilt, men kommer den ikke før mars så blir det en e8400 eller e8500 imens.

Lenke til kommentar

Quad med bekreftet levering om en drøy uke..

 

<a href="http://www.psdata.no/ps.asp?it=137538&mlevel=240502" target="_blank">http://www.psdata.no/ps.asp?it=137538&mlevel=240502</a>

 

Gjør som meg skaff dere en QX9650 istedenfor da yourkfield har lav FSB wall og lav multi dere vet alle vha det fører til ?

 

Skaffa min QX9650 for kun 4700,- så det behøver ikke være så dyrt ;)

 

vurderte selv Q9450 til jeg fant ut om FSB wall og det derre :p

 

Det var jo ikke så ille. Kjøpte du den på vanlig nettbutikk i utlandet - i tilfelle hvor??

Endret av Gurgalmei
Lenke til kommentar
Kjøpte av han her:

This Guy

 

Fikk min for 865$, men nå selger han vist på fastpris for 880$ og 900$, bare spør om han er villig til å sende til Norge først ;)

 

 

Jeg har selv vurdert å bestille fra USA fordi dollar-kursen er så grei nå. Men et par spørsmål:

 

Hvordan blir det med garanti hvis det opstår noe uforventet, må det sendes tilbake til USA ?

 

Hvordan fikk du dem til å skrive lavere pris på kviteringen som klisters på pakken?

 

Hvor mye var frakten?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Min bestemor bor 80% av året i USA så om noen ikke sender ut av landet så dender de til hun så sender hun det til meg ;)

Er nok bare å spørre om de kan sette ned prisen på pakka, selv så glemte jeg det (:roll:) sende mail nå og nevnte det så fåor vi håpe på det beste ;)

Garantien må man ta i USA, men for en OEM CPU er ikke frakta så alt for dyr og hvor ofte går en CPU dundrass da ?

Mener det skal bli ca. 25$ expressmail som er her innen 5 dager og de blir aldri borte i posten.

Han foretrekte å slippe å sende ut av landet og at om han måtte det så kunne ikke kan ta på seg ansvaret om den skulle bli borte under sendingen noe han ville ha erstatet om det hadde hendt i USA ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...