johj Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Hei, Jeg har fått problemer med min nå 4+ år gammel PC. Plutselig fryser den fullstendig - skjerm blir svart, ingen respons fra num-lock knapp og reset-knappen ser ikke ut til å ha noen virkning heller. Eneste jeg kan gjøre er å holde inn på-knappen i 5+ sekunder og starte den på nytt. Dette skjer i både Windows XP og Linux, så jeg har derfor konkludert at det må være et problem med noe hardware. Spørsmålet er hva? Jeg trodde opprinnelig det var et diskproblem, men etter å ha kjørt en rekke SMART tester på hoveddisken, virker det ikke som om dette er tilfellet. Hva kan være galt? Dårlig RAM? CPU? Hovedkort? BIOS? Takk for hjelp,
tundra Skrevet 30. januar 2008 Skrevet 30. januar 2008 Støv i pcen? Sjekket temperatur på f.eks. cpu?
johj Skrevet 30. januar 2008 Forfatter Skrevet 30. januar 2008 Støv i pcen? Sjekket temperatur på f.eks. cpu? Mulig det er støv som skaper problemer ja - får ta å støvsuge litt der Ser ut til at CPU-temperatur ligger på rundt 57C og GPU på 54C. Det skal vel være relativt greit for en AMD Athlon XP 2800 og et NVidia GeForce 6800?
frangran Skrevet 31. januar 2008 Skrevet 31. januar 2008 Støv i pcen? Sjekket temperatur på f.eks. cpu? Hei Hvis du støvsuger PC-en din har du kanskje svaret... Da blir det ofte laget masse statisk elektrisitet som kan skade maskinen din. Kjøp heller trykkluft på boks og blås det rent. Myyye tryggere!!!
johj Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Ser nå at CPU-vifta er gåen - når jeg prøver å starte maskinen så starter ikke vifta alltid. Får bytte den ut...
Jann - Ove Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Spaghettimonsteret vil at du skal ha ny cpuvifte, helst en som ligner skaperen selv i form og fasong, kjøp en som ser ut til å ha fullt av spaghettistengler som sprer seg utover
Gjest medlem-122769 Skrevet 2. februar 2008 Skrevet 2. februar 2008 Spaghettimonsteret vil at du skal ha ny cpuvifte, helst en som ligner skaperen selv i form og fasong, kjøp en som ser ut til å ha fullt av spaghettistengler som sprer seg utover Humoren din er lik null.
johj Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Spaghettimonsteret vil at du skal ha ny cpuvifte, helst en som ligner skaperen selv i form og fasong, kjøp en som ser ut til å ha fullt av spaghettistengler som sprer seg utover I don't get it
johj Skrevet 2. februar 2008 Forfatter Skrevet 2. februar 2008 Kræsjet nettopp og så at cpu-vifta fortsatt kjørte, så lurer på om det må være noe annet... Er det noen logger jeg kan se på kanskje?
tundra Skrevet 4. februar 2008 Skrevet 4. februar 2008 Hvis du har muligheten kan du forsøke med en annen strømforsyning for å se om det blir samme problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå