Gå til innhold

ekorn som hus dyr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Degus er jo halvt ørkenrotte og ekkorn, de ligner litt i alle fall ;)

 

Men jeg skjønner ikke hvorfor ikke ekkorn i bur skal være noe gærnt, trenger sikkert et stort bur da men. Det er jo de færreste gnagere som er avlet opp til å være i bur, så ekkorn går sikkert fint det og. Mulig de ikke egner seg så bra da, sikkert en grunn for at du ikke har ekkorn i alle dyrebutikker :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja de kan sikkert fint være i ett bur men er det er utrolig egoistisk og sette ett dyr i bur for sin egen fornøyelse, mennesker kan også fint være i bur, men tror de fleste hadde vært ulykkelige om noen hadde kommet og puttet dem i bur fordi de ville ha noe fint og se på.

 

Dyr som er opdrettet i fangeskap er en annen ting, disse dyrene hadde ikke klart seg i det fri. Men de første dyrene som ble satt i bur ble satt der ene og alane på grunn av menneskers egoistiske tankegang og handlingsmåte, la ekornene være i trærna og vær glad for at du i det hele tatt har muligheten til og se de.

Lenke til kommentar

Ja, det går ann å ha et ekorn i bur, men nei.. Det er ikke lov å ta inn ville dyr i norge for å ha dem som kjæledyr. Så det blir jo evnt et tema for mattilsynet.

 

Et ekorn lever i 5-7 år i fangenskap om det har det bra. Det må få rett mat, og få lov til å løpe fritt. De kan bli tamme, men dette krever mye jobb.

 

Her er forøvrig en liten krabat som bor hos en gammel nabo av meg... Han har et bur som han sover i, men døra ståa ALLTID åpen, så strengt tatt bor han på 80 kvm der han får gå fritt når han vil.

Han ble funnet liggende inntil sin ihjelkjørte mor på veien.

 

div_009.jpg

 

 

div_010.jpg

 

 

div_008.jpg

Lenke til kommentar

Jeg hadde ekorn. Var noe amerikanske greier. Lingna på snipp og snapp. Kalte den for skvirrle.

 

Når jeg først slapp den ut av buret brukte jeg 2 år på og få den inn igjen. Den stakk også av et par ganger(ut) men kom tilbake etterhvert. Jeg hadde ikke kontroll i det hele tatt. Den løp inni vegger og overalt.

 

Den samla sammen alt slags mulig drit den fant og hamstra det i høytalerne mine. Den bodde også inni den ene høytaleren og brukte den andre som lager. Den bøffa hasjen min ofte så det ble veldig irriterende etterhvert. Prøvde og fange den i høytaleren, men den er allt for rask og beit som fy.

 

Solgte den med en gang jeg fikk tak på den, men den døde et par mnd etterpå dessverre. Dette er et dyr jeg tror det er umulig og temme. Jeg kjøpte den fordi den var kul og se på, men jeg så den sjeldent.

 

Skal du ha en sånn amerikansk en så ikke slipp den ut av buret. De er umulige og få tak på.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...