Gå til innhold

Utfordring. Oppgradering for 3500-,kr. GPU,HK.CPU,Minne


Anbefalte innlegg

Emnetittelen sier det meste. Vurderer å skifte ut 939 sytemet i stede for å bygge alt på nytt. Skal ha nytt hovedkort, skjermkort, prosessor og minne.

 

Har fra før en Antec Sonata II, 939 system Athlon 3500+ med 1G gammel minne, en gammel traver 7800 GT, og MIST 500W. Systemet er 3 år gammelt bortsett for Mist 500W som jeg kjøpte i fjor etter at den orginale PSU som fulgte med kabinettet tok kveld.

 

Har tenkt å beholde kabinettet, PSU og 19" skjermen, samt mus og tastatur. Resten skal ut.

 

Har litt tenkt på en 775 system med E8200 (eller et annet 45nm), ATI skjermkort enten 3850 eller 3870 og helst Abit eller Gigabyte HK. Kortet må være minst P35 eller X38. Gamle 680i og 965 tas ikke til vurdering.

 

Alternativ til HK:

Abit IP35, Silent Otes- 899kr på komplett

eller samme variant uten Silent Otes som koster 725kr.

Kjekt med Silent Otis så blir det stille fra de små hissige HK viftene. I tillegg har jeg lest mye bra om Abit sine P35 og det virke som de er klare rett ut av esken, noe som er STOR fordel så jeg slipper å lete etter BIOS oppdateringer.

 

Minne bør helst være minimum PC6400 og jeg skal ikke ha mer en 2G, samtidig ikke mindre enn 2G.

 

Samtidig må jeg ha antistatisk armlenke og helst en 120mm kabinettvifte siden jeg har bare en fra før av. Trenger en til til å suge ny luft inn i kabinette siden den som allerede står i blåser lufta ut.

 

Dette kan være en utfordning siden jeg ikke har råd å bruke mer enn 3500kr.

 

Verd å nevne at jeg IKKE har tenkt å klokke. Alt blir kjørt på stock viftene dermed så tar jeg dette i betraktning når det gjelder valg av komponentene. Jo stillere jo bedre. Har lest om stock kjølere fra forskjellige produsenter ang 8800 GT, og det er oppsiktsvekende at enkelte stock kjølere er bedre enn andre (sikter til saken om 12 blader på enkelte 8800GT stock kjølere).

 

Sett opp forslag hvis du har et bra alaternativ. Jeg er litt opptatt for tiden så det kan hende jeg ikke svarer med det første. Uansett, jeg har forklart det meste så da er det litt interessant hva folk klarer å komme med.

Endret av jascko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel, har stor tro på et gigabyte hovedkort med en E8200,

 

HK 700,- E8200 til 1250,-GeIL Value DDR2-800 2048 MB 350,-

 

da sitter du vel med 1300,- til skjermkort hd3850,- er mye for pengene

 

litt og tenke på er at det er vanskelig og få tak i 45nm til fin pris for 7 feb ser det ut til. en annen ting er jo dette med bioser, det er litt gambling med en såpass ny cpu og i værste fall starter det ikke når du trykker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...