Gå til innhold

Hva er holdbarheten på kjølepasta?


Footy

Anbefalte innlegg

for 1 år siden kjøpte jeg ny pc. Bygget den selv og måtte dermed også kjøpe kjølepasta for å ha mellom CPU kjøler og CPU'en. Nå trenger jeg kjølepasta igjen, men spørsmålet er, kan jeg bruke den samme tuben?

 

Den har ligget i boden i et år, boden er i garasjen, så tempraturen har svunget likemye som den gjør ut... dvs alt fra -15til +25... egner den seg fortsatt til bruk?

 

Takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AC5:

Storage of Arctic Silver 5

To keep Arctic Silver 5 fresh for future applications, always replace the cap on the syringe after each use. The syringe should be stored tip down so that any separation between the particles and suspension fluid will be at the back end of the syringe. Like any mix of particles that are many times heavier than the suspension fluid, there will be some separation in the compound over time when stored in the original syringe. Because all thermal compounds eventually experience some separation in storage, storing in a cool place like a refrigerator will also lessen the separation over time. However, this does not affect the performance of the un-separated or remixed compound.

 

Vil aldri gå ut på dato, men kan skille seg. Du må da blande sammen pasta på nytt. Uten at jeg med sikkerhet kan si hvor lang tid det tar før pastaen skiller seg så tror jeg ikke et år vil være et problem.

 

Dette vil sikkert variere mellom forskjellige pasta, men jeg tviler sterkt på at du har et problem.

Lenke til kommentar

Hm, vel kjøpte den diamontpastaen for litt siden, brukte den 1 gang. lot den stå med tippen ned i ca 3 uker før jeg skulle bruke den igjen, med korken på selvsagt. Den hadde tørket helt og var ubrukelig. mens artic silver pastaen jeg har bare varer og varer med samme bahendlings måte.

 

Det er helt klart forskjeller på pasaten, men har du AC så tror jeg nok du ikke skal bekymre deg i det minste..

 

Taleg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...