Gå til innhold

42" Toshiba hos komplett.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei fyfaen!

Du skulle ha vært brendt på bålet du.

Bestilte meg 37x3030DG fra komplett til 9k på ukestilbud for ca 2 uker siden..

Skrike! Hyyl. Dæng dæng Dæng, splett! (Ernie stil).

 

Skal si at bildet er bra. Tror TV'en sliter med panorering på feks tekst... Ser ut som dårlig mottak via sattelitt aktig.. (har kabel-TV da)...

 

Min TV hadde 1x1 pixelmapping. Aner ikke om denne har det... Valgte bare eksakt scan.

 

Sort er for sort. Men kan justeres med lysstyrken eller slå av en slik sortfunksjon. Men da ender man opp med litt grått bilde. Men man får detaljene tilbake...

 

Edit: Skriver som en 8'klassing... Lite jeg kan gjøre med det i dag...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Skal ha TV, helst så billig som mulig ca 10k. Så ukens tilbud hos komplett.no : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337848

 

 

Skal brukes mest til å se film, fra pc. Pc har full-hd ut. Noen som har noen synspunkter før jeg bestiller denne? Trenger litt "ja gjør det!" eller "nei styr unna, kjøp heller x"

 

På forhånd takk!

 

Når du skal se mye film så annbefaler jeg denne Panasonic 42" Plasma-TV TH-42PX70 1366 x 768 HD-

ready,2xHDMI,10000:1 :thumbup: 11k På Komplett eller yatakk.no

Endret av persa30
Lenke til kommentar

Jeg har 37" utgaven jeg kjøpte for 9k på supertilbud en gang i fjor! Er veldig, veldig fornøyd med tven! Knivskarpe bilder og bra farger. Etter kalibrering syntes JEG bildet er perfekt! Designet og kvaliteten er oxo veldig bra, syntes foten på tven er veldig sexy;)

Har kun kjørt Ps3 over hdmi, så kan ikke si noe om hvordan tv signaler blir på tven!

 

Dette er min første lcd tv, så er ikke akkurat pro, men i MINE øyne er tven veldig, veldig bra! 37" ble oxo best i test da bladet lyd og bildet testet den i fjor.

Lenke til kommentar

Sitter selv og vurderer denne opp mot en Samsung 40M87 som de har på tilbud hos deal.no. Det er en knapp 1000 lapp i forskjell så det er ikke pengene som har betydning her.

 

-Begge tv´ene er Full HD (som er et must når du kobler den til Pc´en og kjører 1:1). Har forstått det slik at Toshibaen også klarer pixelmapping via HDMI.

-Toshibaen er 2" større enn Samsungen.

-Samsungen har 3 HDMI innganger mot 2 på Toshibaen.

 

Det skal ikke være lett :wallbash:

 

Samsung

Toshiba

Endret av EskimoBob
Lenke til kommentar

Hehe!

 

Men du trådstarter. Hva om du feks i framtiden blir steinrik og kan kjøpe annlegg som har HDMI innganger? Disse kan typisk kobles til Xbox 360 og HD-DVD (HD/Blu-ray) eventuelt PS3.

 

(Noen TV'er leverer ut SPDIF som man kan bruke på eldre annlegg uansett, Toshibaen min gjør det 37X3030DG (Full-HD), da gjør nok denne Toshibaen det også...

 

Da får du 3 koblet til Forsterkern og 1 ut til TV'en.

Men blir jo en ekstra fjernkontroll. Men man slipper jo da og bruke TV'ens fjernkontroll til en viss grad...

 

Kommer disse forsterkerne ut til en billig pris, så blir jeg ganske så sikker til og kjøpe en slik.

 

(Per dags dato kommer alle Xboxer ut med HDMI, og alt annet.)

Lenke til kommentar

@Deimos87

Har du testet Toshibaen din på Sportssendinger, som foreksempel fotball? Jeg vurderer X-modellen eller Z-modellen, klarer ikke å bestemme, for vet ikke om 100Hz saken på Z vil gjøre opplevelsen så mye bedre når det gjelder "vanlige" kilder. Men hvordan fungerer tv'din når det vises fotball? Er bildet greit nok, eller blir det helt ubrukelig? Flott om du kunne sjekket det, hvis du ikke allerede har gjort det, for jeg har fortsatt til gode å finne noen kommentere akkurat dette når det gjelder 37/42X modellene til Toshiba.

Endret av Kanchelskis
Lenke til kommentar

Som jeg synes så opplever jeg det som en vanlig CRT skjerm. Spill er ikke så optimalt på min X siden den ikke er 100Hz. Men det er alla det samme som 50Hz..

Det er ikke så lett og se hva som er forran seg når man snur seg veldig fort i feks CoD4... Skal laste opp et bilde så fort så mulig...

 

Edit:

Det er temmelig umulig og ta bilde. Jeg går lavere og lavere på lukketiden, men det er umulig og få det bilde øyet mitt ser.

Kanskje et godt videokamera har gjort seg..

 

Men jeg kan si at det ikke er noe problem og se fotball. Ta og gå til Elkjøp/Expert eller annet og se på de 100Hz TV'ene de har. Og så kan du tenke på om det er verdt ca 3k ekstra for 100Hz funksjonalitet...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingen Deimos. Jepp, har hørt med en annen også, som sier det samme som deg, at han synes fotball/sportssendinger gikk helt greit på X-modellen, så det frister å spare de ekstra tusenlappene jeg eventuelt må ut med for Z. Jepp, skal ta en tur til byen å se om jeg kan få sammenlignet litt, men heller nok mot X-modellen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...